2017. február 27., hétfő

Tavaszi madárkák selyempapírból


Inspirálódni mindig lehet, útközben is - legutóbb egy virágboltban láttam édes és ötletes tavaszi madárkákat. Egyszerűen csak selyempapírral voltak bevonva, így látszódtak rajtuk a papír gyűrődései, de éppen ettől lettek egyediek és különlegesek. Rögtön megtetszettek, és gondoltam, valahogy meg kellene próbálni reprodukálni őket, annál is inkább, mert ezeknek a madárkáknak elég borsos ára van... itthon aztán körbenéztem, mivel lehetne a selyempapírt megtölteni, hogy kellően madárkás formája legyen - és végül egy igencsak költséghatékony megoldás született, üres kindertojásbelsőből és papírgolyóból. A végeredmény pedig ha nem is lett annyira áramvonalas, mint a bolti verzió, azért mégsem árulkodik arról, hogy mi van a belsejében :-)

A madárkához elsőként szükség van egy kb. 30x30 cm-es selyempapírra, amit papírragasztó stifttel alaposan bekenünk:





Egy 3 cm átmérőjű préselt papírgolyót helyezünk a közepére:





A papírt egy mozdulattal a golyó köré simítjuk - a gyűrődések nem számítanak.





A kindertojásbelsőt a golyóra illesztjük, és folytatjuk a papír lesimítását a műanyag tojáson:





A tojás alatt kicsit összenyomjuk a selyempapírt:





Majd a papírvéget jól összenyomjuk, a szélüket pedig kissé cikcakkosan levágjuk.





Ez az egész folyamat, az elejétől kezdve nem telik többe, mint egy-két perc, és az első darab után már nagyon rutinosan megy. :-)

A madárkának szemet rajzolunk - én ehhez most fekete gyöngytollat használtam, mert akartam egy kis térbeliséget adni neki. 
A csőrhöz egy kis sárga háromszögletű selyempapírdarab kell (azért van három, mert ennyi madárkát terveztem készíteni):





A sárga selyempapírt papírragasztó stifttel bekenjük, és az egyik oldalsó  saroktól feltekerjük. Egy pötty pillanatragasztóval rögzítjük a madárka fején, és ha túl hosszú lenne a csőr, a felesleget levágjuk.





Jöhetnek a szárnyacskák: ehhez kis darabot vágtam a selyempapírból, összegyűrtem, az egyik végét kicsit megcsavartam, majd ívesre vágtam.





Felragasztottam a szárnyacskákat is, és ezzel el is készült a kismadár. 

Egy kis előzetes tavasz, mert nagyon szükség volt rá :-)








































4 megjegyzés:

  1. Milyen ötletes! Tetszik, hogy látszanak a papírgyűrődések!
    És ez valóban jó újrahasznosítása a kindertojásnak! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :-) A kindertojás egy szuper alapanyag, hamarosan egy húsvéti ötlet is lesz belőle...

      Törlés
  2. Hogy megragadjam a lényeget... ugye az a tavaszi fagally is saját gyártmány, amin a madárkák üldögélnek? :-) Merthogy nem csak a kis csiripelők bűbájosak, hanem az egész kompozíció, úgy, ahogy van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, nem, az igazi faág, sajnos azt nem tudok gyártani :-) Köszönöm a kedvességedet!

      Törlés