2017. február 20., hétfő

Koszorú maradék anyagokból


Összegyűlt sok maradék anyagdarab, többnyire kisebb-nagyobb csíkok - és némi megfontolás után arra gondoltam, rongyvirágkoszorút készítek belőlük, természetesen enyhe tavaszi hangulattal, mert hát mi mással :-)
Egy időben rengeteg ilyen rongyvirágot készítettem, nagyon szeretem őket, mert kicsit sem tökéletesek, kócosak, egyediek, egyszerűek, mégis szépek, és gyakorlatilag bármilyen anyagból jól mutatnak. Így aztán összeszedtem a maradékokat - volt benne zsákvászon, lenvászon és még a nemrég szétszakadt kanapéhuzatunkból is néhány csík. No meg persze szükség volt egy koszorúalapra, amiből ez esetben legpraktikusabb a hungarocell:





Kikészítettem az első csíkot - mint látszik is, teljesen szabálytalan darab, egyáltalán nem kell szépen vágottnak lennie, éppen ez adja a virágok egyediségét. A hosszát persze érdemes megszabni, nagyjából 25 cm bőven elég.





A rongyvirágot azzal érdemes kezdeni, hogy a csík egyik végét félbehajtjuk, és néhány centiméter hosszúságban betekerjük. Persze a gombostű nem kell hozzá, hiszen kézben tartjuk - én most csak azért tűztem meg, hogy ne essen szét, amíg lefotózom :-)





Tovább csavarjuk az anyagot a virágközép köré, de úgy, hogy csavarás közben gyakran meg is tekerjük a csíkot, ettől egy rózsára (távolról..) emlékeztető forma kezd kialakulni:





És ugyanezt a csavarást-tekerést folytatva egyszer csak elfogy az anyag, és kialakul a virág.





A kiálló szálvégeket egyáltalán nem érdemes levágni, mert ezektől lesz a koszorú olyan helyesen kócos és régies külsejű, amitől egyben annyira szeretnivaló is :-)
Elkészült az első virág, úgyhogy lehet rögzíteni a hungarocellkoszorún gombostűkkel:





Jöhet a következő virág, aztán a harmadik:





Természetesen ezt addig érdemes folytatni, amíg a koszorú felszíne el nem tűnik a virágok alatt. Lesznek kisebb rések is, amelyekhez túl nagy lenne egy teljes virág: ezekhez érdemes egyszerűen csak a virág közepét elkészíteni, vagy csak akkora méretet készíteni, ami éppen kitölti a rést.





A tavaszi hatás kedvéért ültettem egy fehér madárkát a koszorú közepébe, és ezzel el is készült. 
Ezen a héten pedig állítólag már 16 fok is lehet :-)



























14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a koszorú! A madárka tökéletesen illik hozzá! :o)
    Bizony én is néztem, hogy plusz fokokat emlegetnek...de jó is volna!!! Annyira hiányzik a napsütés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Timi! Most legalább délutánonként van egy kis napsütés, már ez is valami, nem igaz? :-)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Thanks, Franciens! It's so good to hear about you again! :-)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Thank you! It may need a bit of time but not much and it's so simple :-)

      Törlés
  4. A közelgő (?) tavasz jegyében elkezdtem ruhákat selejtezni - és most már tudom, mi lesz azokkal a holmikkal, amik túl kopottak ahhoz, hogy továbbra is ruhaként működjenek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, úgy szeretem az ilyen újrahasznosításokat :-)

      Törlés
  5. Naháát... eddig is tetszettek a műveid, de ez valami csodás... :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Levendulalány!

    Nem tudtam ellenállni és lekoppintottam az ötletedet. Alapnak papírfonat-hengert használtam vékony flízzel bevonva, fehér textilcsőbe húzva. 70 db rózsát varrtam rá egy varrós barátnőm 70. születésnapjára.
    Köszönet érte!
    Darvasné Cili

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép lett!!! Ezt a rózsatekerést valahogy meg kellene tanulnom nekem is...
    Szép hétvégét Nektek!

    VálaszTörlés