2017. január 30., hétfő

Tortatál házilag


A fából készült tortatálak mindig megdobogtatják a szívemet.  Sokáig terveztem, hogy veszek néhány natúr verziót, amit aztán kedvem szerint dekorálhatok - de mivel egyből többet is szerettem volna, a költségvonzat miatt le kellett tennem a dologról. De mégsem akartam teljesen elengedni a fa tortatálak gondolatát, mert persze már el is terveztem, hogyan fogom festeni és transzferálni ezeket a gyönyörűségeket... így tehát mint annyiszor, most is elmorfondíroztam azon, hogyan lehetne megoldani a költséghatékony fa tortatál kérdését - és eszembe jutottak azok a klasszikus fa reggeliző alátétek, amelyek gyerekkoromban annyira népszerűek voltak. Tudjátok, korong alakú, vastag falapok, egy kis szegéllyel, sok-sok apró vájattal, amit a késvágások hagytak... szinte érezni a friss vajas kenyér és az érett paradicsom illatát :-)

Kicsit aggódva fogtam a beszerzéshez, de kiderült, hogy ezeket szinte mindenhol lehet kapni, még a hipermarketekben is, úgyhogy gyorsan meg is vettem a szükséges darabokat. A tortatál lába volt az egyszerűbb feladat, mert ehhez majdnem bármilyen, kellő magassággal és szélességgel rendelkező, festetlen fából készült tárgy megfelel - én két, nemrég kapott tárolóedénykét használtam fel (valamint egy tömzsi szekrénylábat, de az a kiindulási képen még nem szerepel, mert később jött az ötlet. :-) )

Elsőként tehát egy kisebb és egy nagyobb alátétet, valamint a két kis tárolót készítettem elő:





A "lábakat" erős faragasztóval az alátétek aljára rögzítettem. 





Majd vágtam egy darabka szivacsot, és fehér alapozó akrilfestékkel bepacsmagoltam az egész építményt. 










Egy ideje már tudom, hogy csíkos, "konyharuhamintás" tortatálakat szeretnék - ehhez az ihletet a csodás Pure design by bardoczeva oldalról kaptam, Évinek ezúton is köszönet a fantasztikus ötletért. :-)

Mivel a maszkolószalagomat elpakoltam valami szupertitkos helyre (a Kisebbik imádja elhasználni, minden külön értesítés nélkül...), és nem igazán jutott eszembe, pontosan hova is (úgy kell nekem, miért nem hagyom a gyermeket szabadon maszkolni), sima celluxszal ragasztottam le a tervezett csíkok elválasztóit:





Egy másik szivacsdarabbal krémszínű festéket nyomogattam a celluxcsíkok közé:










Ezután rögtön le is húztam a celluxot, és száradni hagytam a csíkozást.





Közben kiválasztottam a mintát, amit transzferálni terveztem a tálakra (a minták forrása: www.thegraphicsfairy.com).





Ebben a bejegyzésben részletesebben leírtam a transzferálás technikáját, most inkább csak röviden - kivágtam ráhagyással az átvinni kívánt (tükörnyomtatott) mintát, és képpel lefelé a tálra helyeztem (ezt is érdemes celluxszal rögzíteni).





A hátoldalát - a szövegek helyén - átsimítottam transzferfolyadékba mártott vattás pálcikával, ekkor a papír szinte átlátszóvá válik:





És egy kanál végével átdörzsöltem a szöveget a falapra.





A papírt levéve a felirat átköltözött a falapra:





Végül a tortatál felületét és az alsó részt is lefújtam átlátszó matt lakkspray-vel (egészségre ártalmatlan típust érdemes használni).





Száradás után máris használatba lehetett venni a házi készítésű tortatálakat, ami nagyon-nagyon jó érzés - a karácsonyi fiók után ismét egy régi álom vált valóra... 






































7 megjegyzés:

  1. Iszonyú Jó!!!!!! le a kalappal előtted,újra és újra.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki!!!
    (Bár én lehet nem merném használni, mert attól félnék, hogy összekenem őket a tortával...:o) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek :-)
      Pedig nagyon jól lehet őket használni, a lakkozás miatt egy mosogatószivaccsal simán letörölhető róluk minden maszat, nyom nélkül!

      Törlés
  3. Nagyon klassz tortatálak, épp csak nem forognak (kacsalábon ;-) ), bár szerintem neked arra is lenne ötleted...! :-)
    Arra késztetnek, hogy elgondolkodjam, a három db ilyen fakorongomat biztos, hogy edényalátétnek kellene ezután is használnom?... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak biztatlak a kipróbálásra :-) Esetleg a háromból egynek ajándékozhatsz egy új életet tortatálként, mit szólsz?

      Törlés
  4. Én sima decoupage ragasztóval próbáltam, vártam egy éjszakát és vizes szivaccsal töröltem le a papírt. Így is sikerült.

    VálaszTörlés