2017. január 9., hétfő

Sótartók téliesítve


Jaj-jaj, nekem még mindig nem nagyon megy ez az évkezdés... kérem vissza a karácsonyt és a szüneteeeet!! Jó, jó, tudom, már csak 349 nap, de azért ez nem annyira vigasztal. Ellenben kitaláltam a kiváló módszert, amivel nemes bosszút tudok állni az időn, ami jobban elrohant, mint kellett volna: olyasmit készítek, amit karácsony előtt akartam, és ezzel nagyon jó lesz nekem. :-)
Az őszi rendrakások alkalmával találtam a konyhaszekrényben egy régimódi (de nem régi) só- és borstartót, tudjátok, átlátszó, bordázott üvegen egy átlyukasztott fémkupak. Nem használtam ezeket, mert volt másik, de mégsem fordult meg a fejemben, hogy megváljak tőlük, mert tudtam, mit fogok készíteni belőlük, viszont az ünnepek előtt erre már végképp nem maradt idő. Így aztán most alakítottam át a két üveget, egészen pontosan hóemberekké - és tulajdonképpen mikor is lenne aktuálisabb a dolog, mint most, amikor hó is van, hideg meg aztán a kelleténél is több. 


A só- és borstartó tehát eredeti, szekrényben fellelt külsejével:





Először a figurák fejét készítettem el: ehhez két préselt papírgolyót vettem elő. Az orrokhoz egy fogpiszkáló két végét vágtam le, és filctollal narancssárgára pingáltam. A papírgolyókba fúrtam két lyukat - ugyan volt rajtuk egy-egy nyílás, azok túl nagyok voltak az orrokhoz, ezért volt szükség az újakra.





Az orrokat egy-egy pötty ragasztóval a lyukakba rögzítettem, és alkoholos filctollal megrajzoltam a szemeket és szájakat.





A sótartókat teletöltöttem sóval - elvégre a hóemberek pocakja is fehér. :-)





Mivel nyitva akartam hagyni a lehetőséget, hogy a sótartókat egyszer újból lehessen funkcionálisan használni, ragasztópisztollyal rögzítettem a fejeket - ezt a ragasztót később könnyen le lehet húzni az üvegről.





A kupakokat - egy pici fehér zseníliapomponnal együtt - a fejekre ragasztottam. A hóemberkék nyakába mintás vászonszalagot kötöttem, végül pedig újabb két-két pompont ragasztottam az üvegekre. 
Úgy érzem, tényleg kár lett volna megszabadulni a sótartóktól, most sokkal szerethetőbbek, mint korábban. :-)


































10 megjegyzés:

  1. E két kópé hóembertől elolvadok...
    Már vidámabb a hétfő! Köszönöm:)

    VálaszTörlés
  2. Vagányak, fiatalosak...! Szerintem egyetemisták vagy újságírók, esetleg költők... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem valamiért a Fel! c. rajzfilm eleje jutott róluk eszembe, Ellie és Mr. Fredricksen :-)

      Törlés
  3. Nagyon aranyosak! És milyen vidámak! :o)

    VálaszTörlés
  4. Boldog új évet! :-) Szenzációsak ezek a hófickók, mintha még nem józanodtak volna ki teljesen a szilveszteri pezsgőzés után! Nagyon tetszik a sáljuk és a hetykén félrecsapott satyakjuk, no meg az arckifejezésük, éljen a hósótartó... vagy sóhótartó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is nagyon boldog új évet! Nagyon örülök, hogy tetszenek :-)

      Törlés
  5. Sóemberkék!!! :D Gratulálok!

    VálaszTörlés