2017. január 12., csütörtök

Jégvirágkoszorú


Mostanában a napok főszereplője egyértelműen a hideg. Nekem úgy rémlik, az elmúlt években nem volt ilyen kitartó fagyoskodás, de persze nem olyan rossz ez, hiszen annál jobb bekuckózni a meleg szobába, és talán rémrovarokból sem lesz annyi, mint az enyhe telek után. Reggelenként viszont lelkierő kell az ajtón történő kilépéshez, és a fűtésszámla sem fog boldog perceket okozni, úgyhogy nem árt keresni a fagyos idő további előnyeit, mert őszintén szólva, sok azért nincs neki...
A jégvirág egyébként éppen egy ilyen dolog. Amikor kicsi voltam, kedvenc elfoglaltságom volt az ablakon nézegetni ezeket a csodás rajzolatokat - akkor még persze meg voltam győződve arról, hogy ez a tündérek műve, mit nekem tudományos magyarázat, uggggyan.
A jégvirágok iránti szeretet azóta sem múlt el, még az sem ártott neki, hogy kénytelen voltam időközben belátni, a keletkezésüket illetően sajnos egy hajszálnyival valószínűbb a racionális magyarázat...
Így aztán a jégvirágok lettek a mai bejegyzés témája - igaz, egy kicsit átlényegülve, papírból és nem is virágformában, de a végeredmény nekem mégis azokon a régi ablakokon kinyíló fagyos csodákat idézi.


Első lépésként kikészítettem a jégvirágos témának megfelelő színű-jellegű papírokat:





Majd különféle alakzatokat vágtam ki belőlük, mintalyukasztóval és anélkül:





Elővettem egy szalma koszorúalapot, és körbetekertem fehér krepp-papírral.





... míg kellően jeges színe nem lett.





A papírformákat elkezdtem felrögzíteni az alapra: egyrészt gombostű segítségével, másrészt papírragasztó stifttel.





Így haladgattam tovább, míg a nagyját be nem borítottam:





Végül még kitöltögettem a maradék kivágásokkal az üresebb részeket, és hamarosan elkészült a jégvirágos koszorú, amiről mindig a januári hideg napok jutnak majd eszembe... a nyári kánikulában majd direkt jól jön. :-)




























4 megjegyzés:

  1. Igazi Jégvarázs, Anna és Olaf biztos örült neki :)

    VálaszTörlés
  2. Pont az jutott eszembe nekem is, hogy tiszta Jégvarázs-hangulat...!
    Hát igen, a tél bizonyos szépségeihez muszáj elviselnünk a hideget is. De ez a koszorú nagyon szép, és "fájdalommentesen" élvezhető! :-)
    (Zárójel: voltál az Aldiban ma már? Színes papír hegyek... :-) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam, hogy lesznek papírok, úgyhogy szigorúan távol tartottam magam az összes Alditól, muszáj előbb elhasználnom a meglévő többezer darabot, de azért kicsit sajgott a szívem :-)

      Törlés