2016. december 8., csütörtök

Gombhóemberek


Léteznek vajon olyanok, akik így két héttel karácsony előtt nem küzdenek mindent legyűrő időhiánnyal? Jó, jó, a kérdés merőben költői, hiszen a válasz teljesen nyilvánvaló. Az ünnepek előtt ezért már nem is fogok írni időigényes ötletekről, hiszen Ti nem tudnátok elolvasni, én pedig nem tudnám elkészíteni... de azért gyorsak lesznek még bőven :-) A gombokból készített hóemberek például kicsit sem igényelnek rengeteg energiát vagy sok időt, mégis megállják a helyüket karácsonyfadíszként, csomagdekorációként vagy képeslap díszítő elemeként is, ráadásul szerintem igazán szeretnivalók...

Alapvetően mindössze három különböző méretű gombra lesz szükségünk a hóemberekhez, lehetőleg fehér színben - nekem csak a legnagyobb gomb volt fehérben készleten, úgyhogy egy kicsit csaltam, és egy szivacsdarabka segítségével pontosan egy perc alatt befestettem a többi gombot, fehér alapozó akrilfestékkel (az alapozónak sokkal jobb a fedése, mint a sima akrilnak).





Vágtam egy darabka fehér selyemszalagot, és erre egymás fölé felragasztottam a három különböző méretű gombot - a képen jól látszanak a fázisok:





Amikor ez megvolt, levágtam a felesleges szalagrészt. (Ha fel szeretnénk akasztani a hóembereket, lehet jóval hosszabbra hagyni a szalagot, majd visszahajtani és ragasztóval rögzíteni, akkor máris lesz akasztó a hóembereken.)





Narancssárga akrilfestékkel megfestettem az orrokat - gyorsabb megoldás, ha filctollat használunk, de akkor érdemes ügyelni, hogy később ne maszatolódjon el a szín.
A masni ezúttal sem maradhat el, mert Karácsony Artúr óta tudjuk, hogy mindig van idő masnizni :-)





Végül pici vattapamacsgolyókat ragasztottam a kezek helyére, és ezzel készen is lettek a gombhóemberek. Azt hiszem, én ajándékcsomagokra teszem majd őket, hiszen a pocakjukon lévő lyukakon át is lehet vezetni egy vékonyabb zsineget, ami igazán jól jön a csomagolásnál - de persze az is könnyen lehetséges, hogy nem lesz szívem megszabadulni tőlük... :-)




























5 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak!
    Jó lenne már igaziakat is készíteni, hóból, de lehet arra még várni kell...pedig olyan hideg van, hogy ha legalább egyszer esne a hó, akkor biztos megmaradna karácsonyig és fehér karácsonyunk lehetne! De jó is volna! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira van egy határozott érzésem, hogy idén lesz hó karácsonykor! Bárcsak így lenne valóban, úúúúgy szeretném én is!

      Törlés
  2. Miii, már csak két hét van karácsonyig?!!... ;-)
    Akkor bele kell húznom, vagy egy tucat ötletedet fel akartam dolgozni, plusz még saját tervek is... huhhh!
    A hóemberkék nagyon kedvesek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizonybizony, ez nekem is egészen hihetetlen, de így van :-)
      Köszönöm!

      Törlés
  3. Szia! Megkérdezhetem, hogy a vattapomponokat honnan vetted? Köszi!

    Szép karácsonyi készülődést kívánok!!! (Itt éppen egy tejesdoboz-kupak Scrabble készül éppen ajándékba, amíg a kislányaim alszanak :) )

    Kriszti

    VálaszTörlés