2016. december 16., péntek

Díszítés ajándékcsomagra


Mivel nemsokára megkezdjük a karácsony előtti utolsó hetet, ma egy igazán aktuális bejegyzéssel jelentkezem: egy (szerintem) különösen szép csomagolási ötlettel. Biztosan vannak, akik hozzám hasonlóan szeretnek szépen vagy legalábbis érdekesen csomagolni - és valószínűleg olyanok is lesznek, akik éppen arra gondolnak, erre már úgysem lesz idő... persze tudom, ilyenkor mindenki próbál rohamléptekben haladni a készülődéssel, de éppen ezért olyan jó egy kicsit megállni, és és néhány tízpercet eltölteni egy ilyen teljesen feleslegesnek tűnő dologgal. Ezzel rögtön két jót is cselekszünk: egyrészt egy picit lassítunk a rohanással, és szeretettel gondolunk arra, akinek majd az ajándékot szánjuk, ezzel pedig egészen biztosan fel tudjuk tölteni a lelkünket - másrészt jó érzés előre tudni, hogy a megajándékozott már a csomag láttán azt fogja érezni, fontos a szívünknek. 

Én mindig natúr barna csomagolópapírba teszem az ajándékokat, ezért a kigondolt csomagdekoráció is ezzel harmonizál, egészen pontosan kottapapírból készült. Néha (vagy inkább sokszor) nagyon jó egyébként kreatív bloggernek lenni, mert ilyenkor fordulhat elő, hogy kapok egy kedves levelet, hogy a kutya szétrágott egy adag régi kottát, de a levágott, megmentett részeket szívesen elküldenék nekem, mert tudják, hogy én értékelem... úgyhogy ezúton is köszönöm, Krisztina, egy időre megint el vagyok látva kottapapírral :-)

Természetesen ezt a csomagdíszt bármilyen papírból el lehet készíteni, amilyen éppen akad - a papíron kívül nem is lesz másra szükségünk, csak egy-két dekorációs elemre, amivel elfedhetjük középen az illesztéseket. Én filcből készült hópelyheket használtam erre a célra, de bármi más megfelel, és szép papírból kivágott kör vagy egy fotó is.

És akkor a készítés folyamata, lépésről lépésre - én először is vágtam kartonpapírból egy négyzetsablont (7 cm-est), és ekkora négyzeteket vágtam ki a kottapapírból. Egyébként nem kell ekkora faksznit csinálni, teljesen jó az is, ha mindenféle méricskélés nélkül vágjuk ki a négyzeteket, csak nagyjából egyformák legyenek, mert később úgysem fog látszani, ha nem teljesen egyformák.





Nagyon egyszerű volt a dolgom: a négyzet egyik csúcsát véve középvonalnak, csavartam egy tölcsért, kicsit lenyomtam, és tűzőgéppel rögzítettem.






Ebből 12 darabot készítettem (tényleg néhány perc csak), mert nagyjából ennyi kell egy díszhez:






A kottapapírból vágtam egy kört, és alaposan beragasztóztam.





Erre helyeztem az elkészített tölcséreket, a csúcsos végükkel befelé.





Végül már csak annyi teendő volt hátra, hogy ráragasszam a filc hópelyhet - ehhez ragasztópisztolyt használtam.





És ezzel készen is lett. Egy ilyen díszítésnek az is előnye, hogy nem kell szalag vagy kötöző a csomagra - és bőven megfelel a legegyszerűbb barna papír is, éppen azzal lesz tökéletes.
Jó érzés örömöt okozni, még a csomagolással is...


































16 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet!!! Mi ezt képeslap díszítéshez fogjuk kipróbálni! Köszi!
    Idén sikerült elkészíteni a fa korong hóembereket, amiket nálad láttunk, nagyon nagy a sikere! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök! A fakorongból készült hóemberek nekem is nagy kedvenceim, olyan jó, hogy máshol is jól szerepelnek :-)

      Törlés
  2. Elegáns és szépséges.
    Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  3. Oh ezt kiprobalom :) ilyen kottapapiros ismeros nekem is hol jonne neha:D

    VálaszTörlés
  4. Érzem, hogy mivel fogom tölteni az egyik estémet/éjjelemet... :)
    Egyszínű, matt papíron is jól el tudom képzelni. Igen csinos díszek!

    Nagyon nagy kérés, hogy legyen egyszer egy ragasztópisztolyos-oktatós bejegyzés is?
    Nekem az a pisztoly folyamatos frusztráció. Ha kell, nem jön, ha nem kell, akkor jön belőle. Kipróbáltam a facsigánál, amit te kőre ragasztottál. Ráfolyattam fél köbmétert, rányomtam a csigámat, "aki" kaján mosollyal a kis puhatestű képén lágyan oldalra dőlt. A következő ragasztásnál ezt egy éjszaka után tette meg.

    Az előbb 5 mondat kezdeményt töröltem ki, hogy szépen fogalmazzak, mert nem sikerült sehogy se. A lényeg: csak miattam, meg kedved ellenére ne csináld, de azért kimondhatatlanul örülnék neki, meg a kedvességed miatt tőled merek ilyet kérdezni... :))) (Asszem nem véletlenül nem lettem diplomata.)

    Nagyon jó bíbelődést, csomagolást, sütést, főzést, forralt borokat, meg puncsokat, fadíszítést, hóesést, egészséget, pihenést kívánok Neked, Neki, Kisebbiknek és Nagyobbiknak! :)
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Angéla, köszönöm szépen a jó kívánságokat, igazán szívből kívánom vissza ugyanezeket! :-)
      A ragasztópisztoly kapcsán az az igazság, hogy azért nehéz kérdés ez, mert nekem sosem volt gondom vele, pedig mindig teljesen márkátlan darabokat használok - volt egyszer rendes minőségi darab is, ami pontosan ugyanúgy 4-5 év elteltével ment tönkre, mint a no-name verziók. De egyikkel sem volt ilyen gondom, mint amit leírtál, azért nehéz bejegyzésben gondolkodni, mert nekem abszolút működik a kinyomom-megragasztom :-)
      Esetleg csak egyetlen dolgot tudok elképzelni az általad leírt probléma okaként, hogy a ragasztás első öt-tíz másodpercében érdemes odanyomni a ragasztandó tárgyat a felületre, mert ha nagyon forró és olvadt a ragasztó, akkor egy kicsit több idő kell a megkötéshez, de ez sem jelent perceket.
      A másik,ha porózus, piszkos-poros vagy zsíros esetleg a felület, akkor arra nem fog tapadni ez a ragasztó sem.
      Szóval pisztolyból nem tudnék konkrét gyártmányt ajánlani, legfeljebb csak annyit, hogy szerencsésebb az a típus, ahol van hozzá "ravasz" is, azaz egy gombbal lehet nyomni a ragasztót kifelé - de így is folyik kicsit, ha már jól be van forrósodva. Viszont ugyanígy csak akkor jön belőle a ragasztó, ha megolvadt a patron - tehát egyszerre rengeteget nem lehet nyomni belőle, mert szükség van a szakaszos megolvadásokra.
      Nem tudom, érthetően írtam-e, de ha van még bármilyen kérdés, nagyon szívesen segítek!

      Törlés
    2. Nagyon szépen köszönöm a válaszodat!
      Teljesen jól érthető volt és részben meg is nyugtatott, hogy a technológia maga ilyen "maszatolós".
      Azt hiszem a kis kajla facsigám azért alél el, mert a kő, amire ragasztanám tiszta ugyan, de porózus, nem olyan sima, mint a folyami kavics.
      Összességében úgy gondolom, hogy gyakorolnom kell még vele, mert a kézügyességem nem a legjobb. /Tehát teljesen logikusan kreatívkodni próbálok... :))/
      Még egyszer nagyon szépen köszönöm!
      Angéla

      Törlés
  5. Ragasztópisztoly ügyében tudsz tanácsot adni? Milyet érdemes venni, mire kell vigyázni? (Most látom, hogy az előző hozzászóló is tanácstalan :) - talán a sors keze)
    Jóillatú, békés Karácsonyt a családnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fentebb le is írtam a tapasztalataimat, de tanácsot sajnos ezeken kívül nemigen tudok adni, remélem, ez is segít valamit :-)
      Köszönöm szépen, viszontkívánom Neked is!

      Törlés
  6. Csodálatos, elegáns megoldás a csomagolásra. Hol találtál rá ezekre a gyönyörűséges filc hópelyhekre?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Hűűűű, megfogtál... sajnos már nem emlékszem biztosan, de sanszos, hogy a Karácsonyház lehetett, idén a legtöbb dolog onnan lett :-)

      Törlés
  7. Hópehely vásárlásra ötlet:Jysk,én ott vettem hasonlót!Boldog karácsonyt Mindenkinek! ui:Nagyon szépek,ötletesek a bemutatott "termékeid,gyártyányaid,ötleteid"!Jövőre is várjuk őket!Jusztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, lehet, hogy én is ott vettem, szuper, hogy megírtad!
      Köszönöm szépen, ennek szívből örülök :-) Boldog ünnepeket Neked is!

      Törlés
  8. Nagyon jó ötletnk tartom! Talán kipróbálom legközelebb én is. :)

    VálaszTörlés