2016. november 25., péntek

Rénszarvasok faágszeletekből


A rénszarvasok nagy-nagy kedvenceim, erről már többször írtam - pedig sokáig nem mertem nekikezdeni annak, hogy elkészítsem őket valamilyen kreatív formában, egyszerűen lehetetlennek éreztem a küldetést. Aztán egy kis bátorsággyűjtögetés után csak megjelentek a rénszarvasok a blogon, egyszer hungarocelltojásból, máskor papírgolyókból, sőt, még pezsgősdugóból is - és persze a kedvenc faspatulák sem maradhattak ki.
Most viszont faágszeletből készültek el a legújabb rénszarvasok - egyszerűen mert ezeknek a fakorongoknak különösen jól áll a szarvasszerep. Ugye, milyen jól tudok érvelni? :-)

Egyébként a Lidlben most éppen (tegnaptól) lehet kapni fakorongokat, nem nagy méretben, viszont egy egész dobozkányit adnak 599 Ft-ért, ami kimondottan jó ár. Akit érdekel, siessen, ahogy láttam, nagyon fogy...

A legeslegújabb rénszarvasokhoz tehát kikészítettem a faágszeleteket:





Vízzel elkevert akrilfestékkel lefestettem a korongokat - azért nem magát a tömény festéket használtam, hogy a fa erezete átlátsszon.





A fejnek szánt darabokra krémszínű foltokat festettem:





A fejeket és a törzseket ragasztópisztollyal rögzítettem egymáshoz.
Az orr helyére pici piros zseníliapompon került, a szemeket fekete papírból vágtam kis irodai lyukasztóval, a szájat alkoholos filccel rajzoltam meg, szarvakként pedig kis gallydarabokat ragasztottam a fejre.
Kézi fúróval két kis lyukat tekertem a törzsnek szánt darabok aljára, hogy a lábakat majd ide lehessen rögzíteni.





Így is lett: spárgából és fagyöngyből készültek el a lábak, amelyeket a kifúrt lyukakon húztam át.
Végül mintás szalagból sálat kötöttem a szarvasoknak, és ezzel el is készültek.






És még mindig a Miért éppen Alaszka? főcímjelenete jut róluk eszembe... ez már valószínűleg örökké így marad :-)
































11 megjegyzés:

  1. Nagyon cukik! Tegnap voltam a Lidlben, de en nem találkoztam a faszeletkékkel... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy már el is fogytak... bár én a gödöllői Lidlben voltam, és nagyon csodálkoztam azon, hogy nem a heti ajánlatokhoz tették, hanem teljesen logikátlan helyre, a kávék alá, ahol legfeljebb a gyerekek veszik csak észre. Többféle csomag is volt, narancsszeletes, különféle terméses, legszívesebben mindegyikből vettem volna többet is. :-)

      Törlés
  2. Megzabálom, milyen cukik. :) :) :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, de Alaszkában azért nem ilyen édesek, még a filmben sem...! ;-)
    Képzeld, pont akartam kérdezni, hogy láttad-e a Lidlben azt a sok remek kis holmit, amik közül soknak még a nevét sem tudom...de szívesen bezsákolnék belőle! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hogyne láttam volna! Nehezemre esett megőriznem a józanságot... :-)

      Törlés
  4. Que lindos, amei.
    Tenha um ótimo fim de semana.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon helyesek!!! Főleg amelyik félrebillenti a fejet ;)

    VálaszTörlés
  6. Annyira aranyosak lettek!!! Vidám kis csapat! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen helyes orrokkal nem is lehetnének szomorúak :-)

      Törlés