2016. november 3., csütörtök

Karácsonyfadíszek sütiformákból


Mint olyan sokan másokat, a japán rendrakós szupermódszer (alias Konmari) engem is elért, el is olvastam az első könyvet, és bár voltak fenntartásaim az eljárással szemben, tény és való, hogy nekiláttam a szelektálásnak. Sok hasznos felismerést hozott a könyv elolvasása, bár azt hiszem, a ruháimnak nem fogom tudni esténként megköszönni, hogy széppé tették a napomat, és azzal is nehezen tudok azonosulni, hogy 30 könyvre lenne érdemes csökkentenem a házban az olvasnivalók számát, ráadásul elképzelhetetlennek tartom, hogy bárkinek lenne annyi ideje, hogy egy menetben átnézze a házban fellelhető összes holmit, de nagyon értékes, új nézőpontokra tettem szert a rendrakást és szelektálást illetőleg, és megtanultam elengedni a dolgokat. Ám amiért örökké hálás leszek Marie-nak, az az, hogy bár időhiány miatt csak lassan haladok a renddel, tudok hinni benne - én, a született rendetlen -, hogy végig lehet csinálni, és ez eddig még sosem fordult elő. 

Ráadásul kizárólag ennek köszönhetem, hogy végre kiszelektáltam a konyhaszekrényből azokat a fém sütiformákat, amelyekben talán mini gyümölcstortákat lehetne sütni, esetleg muffinokat, de előre tudom, hogy le fog bennük minden ragadni, plusz van sokkal jobb minőségű hasonló készletem. Tehát a japán módszernek köszönhetően képes voltam elengedni ezeket a formákat a szekrényből, beláttam, hogy ha az elmúlt tíz évben nem használtam őket, akkor ezután sem fogom. 
De félek, hogy Marie mégsem lenne rám elég büszke, mert nem dobtam ki a formákat, helyette elsunnyogtam velük az alapanyagos dobozaim felé... lehet, hogy már javíthatatlan vagyok :-) Mindenesetre ami végül készült a formákból, az talán még neki is tetszene... én pedig csak még inkább kedvet kaptam a további "szelektáláshoz" :-)


Az újrahasznosítás előtt a sütiformák így festettek:





Első lépésként kottamintás papírból köröket vágtam, és a formák közepébe ragasztottam:





Ezután a formák aljába egy kevés vattát ragasztottam, és nekiláttam, hogy a formákat apró téli jelenetekké változtassam. Ilyenkor jól jön a sok apróság, amit összegyűjtögetek innen-onnan... de ezek nélkül is el lehet készíteni a díszeket, mert kartonpapírból is kivágható sokféle figura, vagy akár süthető gyurmából is lehet alkotni apró kiegészítőket.






De az is látványos és szívet melengető megoldás, ha a formák közepébe fényképeket ragasztunk... még ajándéknak is kiváló.

Az én formáimba ezek a kis jelenetek kerültek, amelyeknek az elemeit ragasztópisztollyal rögzítettem - éppen a karácsonyfánkra illenek majd, biztos vagyok benne :-)



















































10 megjegyzés:

  1. Szuper!!! A zsineg rögzítését hogyan oldottad meg?
    (Amúgy a lányaim szinte mind elkészítették a gurigás rémfigurákat: :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ragasztópisztollyal, elég egy kis pötty ragasztó hozzá!
      De örülök!! :-) Köszönöm, hogy megírtad!

      Törlés
  2. Először, mikor láttam a képeket, nem tudtam eldönteni, hogy ezek most térhatású ragasztott rajzok-e. És a vattára meg azt hittem, a fotó van manipulálva, hogy jobban nézzen ki a dolog. Amikor jobban megnéztem, akkor láttam, hogy ez milyen aprólékos szép munka ismét. Köszönöm, hogy a mai átverős világban Nálad soha nem csalódhatok!!!!!! Ili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, manipulálás helyett inkább a munkában hiszek... köszönöm szépen a nagyon kedves szavakat!!

      Törlés
  3. Köszönjük szépen újra a napi esztétikai betevőt! :)

    ...és akkor most szabad megkérdezni a heroikus tettekre serkentő könyv címét...? :)
    Köszönöm szépen!
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marie Kondo: Rend a lelke mindennek
      https://bookline.hu/product/home.action?_v=Marie_Kondo_Rend_a_lelke_mindennek_A_varazslatos_japan_modszer_amellyel_orokre_szamuzheted_a_rendetlenseget_az_otthonodbol&id=275661&type=22

      Törlés
  4. Tündériek! Jó lehet elnézegetni őket a karácsonyfán, mindegyik köré egy külön történet kerekíthető. Szépek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is éppen erre gondoltam készítés közben, de jó, hogy neked is eszedbe jutott! Különösen az idős párocskáról lehetne hosszan mesélni, nekem az lenne a kedvencem :-)

      Törlés