2016. november 29., kedd

Hópehely tobozokból


Nem tudom, ti hogy vagytok a hópelyhekkel, én minden formában örülök neki, ez az egyik kedvenc téli motívumom. Persze kinek nem :-) A hópelyhek titka talán az, hogy egyediek és megismételhetetlenek, ezt pedig akkor is tudjuk róluk, ha nem látjuk a részleteket... ráadásul a formájuk legtöbbször szimmetrikus, így mindig tökéletességet és egyensúlyt hordoznak. És ami nekem a legfontosabb, minden hópehely mesebeli hangulatot áraszt - ezt nehéz lenne észérvekkel magyarázni, de mégis így van. 
Úgyhogy amikor elkészítettem tavalyelőtt az óriási hópelyhet faspatulából, ez volt akkor a kedvenc dekorációm - aztán végül egy kislány beleszeretett, én pedig odaadtam neki. Így tavaly nem volt szép, nagy, hópelyhes díszünk, és idén sem lett volna, ha a gödöllői kastélykertben tett sétákon nem gyűjtünk sok-sok fenyőtobozt. Ezekről jutott eszembe az a gondolat, hogy meg kellene próbálni tobozokból készíteni egy hatalmas hópelyhet - és aztán neki is futottam, bár őszintén szólva teljesen biztos voltam abban, hogy nem nagyon ez fog menni, hiszen ennyi toboz komoly súlyt jelent, és a kartonból tervezett váz biztosan nem fogja megtartani a formáját... az eredmény pedig mégis az lett, hogy az elképzelés tökéletesen jól működött, úgyhogy arra gondoltam, megosztom veletek a folyamatot.

Előkészületként a tobozokat szétválogattam, méret szerint, hiszen ez az igazán nagy hópehely akkor mutat jól, ha nagyjából azonos méretű elemekből áll.





Ezután egy darab jó erős dobozkartont csíkokra vágtam:





Szintén kartonból vágtam egy 7 cm átmérőjű kört, és a dobozkartoncsíkokból felragasztottam a főbb ágakat. Mindegyik ághoz duplán használtam a kartont (tehát mindig két réteget ragasztottam egymásra), gondoltam, így jó eséllyel stabilabb lesz a hópehely. 






Ezután a középrészt lefedtem egy újabb 7 cm-es kartonkörrel.






A középrészre felragasztottam az első tobozokat (az összes ragasztást pisztollyal végeztem):






És tovább haladtam az ágakon:





Az ágvégekhez újabb, de sokkal rövidebb kartoncsíkokat ragasztottam ferdén, hogy szétágazzanak - ezeket is befedtem a tobozokkal.





A tobozokat nemcsak az alapra ragasztottam, hanem mindig egymáshoz is - így már közben láttam, hogy nem lesz gond a stabilitással, a hópehely tökéletesen merev lett, nem hajlott egy irányba sem. 
Nálunk fehérek a falak, ezért tudtam, hogy nem fog így sötétbarnán maradni, nekem így túl ridegen mutatott volna. Ezért fenyőből (a nem hullós fajtából) kis ágakat vágtam, és ezeket ferdén a tobozok közé ragasztottam. (Ez arra is jó egyébként, hogy elfedje a helyenként kilátszó ragasztót.)





Utolsó lépésként a tobozokat vékonyan lefújtam hóspray-vel, a hópehely hátoldalára spárgából akasztót ragasztottam, és feliratot készítettem rá a parafadugókból gyártott nyomdámmal.

Ahogyan a Gilmore-lányok esetében Lorelai szülinapi pizzája, ez is valószínűleg a világ sokadik legnagyobb tobozhópelyhe lehet. :-)




























4 megjegyzés:

  1. Milyen jó ötlet!!!
    Ez már igazi karácsonyi hangulat! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most aztán már lehet is karácsonyi hangulatot teremteni, végre nem lehet ráfogni, hogy túl korai lenne :-)

      Törlés
  2. Vajon hova magasztalhatnám még a munkásságodat...
    Ehhez már a szinonima szótár is kevés lesz...

    elképesztő, fantasztikus, szédületes, káprázatos, megdöbbentő, hihetetlen, bámulatos, lenyűgöző, csodás, szenzációs, fenomenális, rendkívüli, ámulatba ejtő, észveszejtő, frenetikus, varázslatos, szédítő, megkapó,
    festői, fenséges, pazar, nagyszerű, pompás, pompázatos, esztétikus, ízléses, mutatós, szemrevaló, tetszetős, dekoratív, szép, elbűvölő, gyönyörű, elragadó, ellenállhatatlan, díszes, ékes, káprázatos, csinos, bájos, látványos, ragyogó, szépséges, vonzó, attraktív, impozáns, mesés, bűbájos, lélegzetelállító, magával ragadó, csodaszép, gyönyörűséges, meseszép, oltári, szemet gyönyörködtető, mesébe illő, álomszép, mesebeli, elkápráztató, tündérszép

    KÖSZÖNÖM EZT IS NEKED!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűűű, ez biztosan túlzás, de azért köszönöm nagyon :-)

      Törlés