2016. november 14., hétfő

Havas házikók


Ezt a bejegyzést két dolog inspirálta: 1. az időjárás-jelentések, miszerint a hó már a spájzban van, 2. látogatás a gödöllői Karácsonyházban.

Az elsőt nem nagyon szükséges kifejteni, ám a másodikat annál inkább... már többször írtam a Karácsonyházról, még évekkel ezelőtt is, amikor még más helyen volt - az idei viszont már a második év, amikor amikor egy lényegesen tágasabb helyszín ad otthont az ünnepi csodáknak. Ennél szerényebb szavakkal képtelen lennék illetni a látványt, és aki járt ott, az biztosan igazat ad nekem...  a Karácsonyház nemcsak utolérhetetlenül bőséges beszerzési forrása a gyönyörűséges ünnepi díszeknek, ennél sokkal több: mesebeli hangulat, sok-sok apró ötlet, egyedi tárgyak, igényesség és kedvesség. Az egyik kedvenc helyem, ahol a hagyományos stílusú dekorációk mellett az olyan kreatív megoldások is helyet kapnak, mint kedvencem, a snowboard-deszkákból készült karácsonyfa :-)

Persze most sem jöttem el üres kézzel, sőőőőt... de mivel sajnos nem lehet megvenni az összes tárgyat, ami tetszik, néhánynak a képét csak a fejemben tudtam eltenni, ötletként. Ezek között is volt egy ház formájú dísz, ami nagyon tetszett - és végül is addig motoszkált bennem, hogy megkérdeztem, megpróbálhatom-e reprodukálni a házikókat a blogon.  
Így a mai bejegyzés erről a kísérletről szól - és rögtön hozzá kell tennem, hogy a végeredmény persze más lett, olyan kifliéslevendulás. :-)


Mivel fából készült díszekről van szó, én helyettesítő alapanyagként a szokásos gyógyszertári faspatulák mellett döntöttem, mert ezekkel nagyon egyszerű dolgozni:






Fehér kartonból kivágtam egy házsablont, a méretét négy egymás mellé helyezett spatulához igazítva - majd körberajzoltam a formát a falapokon.






A jelölések mentén egy éles ollóval levágtam a felesleget. Érdemes celluxszal egymáshoz rögzíteni a spatulákat, ez sokat segít, hogy ne potyogjanak szét a darabok.





A hátoldalra két másik spatulát ragasztottam, hogy biztosan összefogják a házikót:





Majd a felesleget itt is levágtam.






A házikókat halványbarnára festettem, és száradás után kicsit visszakoptattam csiszolópapírral.





Két spatulát hosszábban elvágtam (ehhez nem jó ollót használni, helyette barkácskés a jó megoldás, amivel párszor végigkarcoljuk hosszában a spatulát, és akkor egyszerűen csak szét kell pattintani).
A vékony falapokat a szükséges méretre vágtam, és tetőként a házikókra ragasztottam.





További spatulákból ablakdarabokat és ajtókat vágtam, ezeket is felragasztottam.





Ezután az új részeket fehérre festettem, és közben kéményt is készítettem a házakra.





Fekete papírból kis négyzeteket vágtam, nem igazán mérnöki pontossággal, inkább csak érzésre - és ezeket az ablakokra ragasztottam.





A havat fehér struktúrapasztával kentem a házikókra:




Végül még vágtam egy-egy egyenes spatuladarabot is a házikók aljára - persze ezeket is lefestettem és "behavaztam".





Nem állítom persze, hogy pár perc alatt készen vannak, aprólékos és időigényes a készítésük... de amikor a Nagyobbik azt mondta, ő majd megőrzi ezeket a díszeket, és majd a gyerekeinek adja tovább, az megért minden percet. 

Az ihletért pedig nagy köszönet a Karácsonyháznak - ha ünnepváró hangulatba szeretnétek kerülni, mindenképpen látogassatok el hozzájuk, kicsiknek és nagyoknak is igazi élmény. :-)






















































18 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy tetszik, ezt valahogy kivételesen nagy örömmel készítettem...

      Törlés
  2. Nagyon klassz! Király! Az ablakkeretről lehet tudni, az csak úgy festve van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Az ablak alapját, a négyzetet szintén spatulából vágtam, lefestettem, és a négy kis fekete papírkockát csak simán ráragasztottam, így optikailag olyan, mintha lenne keret, pedig nincs :-)

      Törlés
    2. Rá nem jöttem volna...köszönöm!

      Törlés
  3. Szia! Nagyon szépek , igazi karácsonyi hangulatot adnak. Két kérdésem lenne? A strukturapasztát hol lehet beszerezni? és a másik: milyen festéket használtál hozzá? Szeretném én is elkészíteni, de béna vagyok ilyen ügyekben. Köszönöm a segítséget :) Zsu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Zsu! A struktúrapasztát (vagy hópaszta is tökéletes) hobbiboltokban tudod beszerezni. Tulajdonképpen olyan, mint egy nagyon sűrű fehér akrilfesték. A ház és részei lefestéséhez pedig sima matt akrilfestéket használtam. Biztos vagyok benne, hogy kicsit sem vagy béna, vágj csak bele! :-)

      Törlés
    2. Köszönöm, megpróbálom :)

      Törlés
  4. Szuper🎄🎅
    Gödöllőn van ilyen hogy karácsonyház?
    No utána kell akkor néznem
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizonybizony, a Művészetek Háza mellett van! Nagyon érdemes ellátogatni oda, szívből ajánlom!

      Törlés
  5. Ez csodálatos. Én is kipróbálom ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, nagyon örülök! Biztos vagyok benne, hogy szeretni fogod a végeredményt! :-)

      Törlés
  6. Én is voltam a múlt héten a Karácsonyházban, MESESZÉP!!!!
    Láttam már a Diómanóknál is hogy járhattál ott, mert a szánkó, akár onnan is lehet. (Büszkén jelentem, hogy azt ott tudtam hagyni, ellentétben a többi 28 dologgal, de hát ha egyszer annyira el akart jönni mind a 3 Karácsonyi Manó Velem? Hagytam volna ott Őket??? No azt már nem!) :)
    Nagyon hangulatosak lettek a házikóid!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Nagyon szeretek ott lenni, hétvégén is muszáj volt beugranom egy pár percre :-)
      Pontosan, onnan van a szánkó! De jó megfigyelő vagy!!
      Kíváncsi vagyok a Karácsonyi Manókra, melyek voltak azok?

      Törlés
    2. http://anapfenyillata.cafeblog.hu/2016/11/17/karacsonyi-manok-keszitsd-el-magad/
      Az enyéimről nem tudok ide képet csatolni, de erre a formára gondoltam. Csak filc a test, és a sapi is, és csak a cuki orrocska lóg ki a sapiból. (Hasonlóak a Te karton manóidhoz.)

      Törlés
  7. Jaj,de szépek! Mi már voltunk is a Karácsonyházban! Tényleg varázslatos! Lehet, hogy én is megcsinálom a házikót. Struktúrpaszta kivételével minden van itthon. Lehet, hogy fehér gyapjúval helyettesítem. Köszönöm a sok-sok ötletet!
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem gyapjúval is tökéletes lesz, amúgy is olyan szeretnivaló alapanyag, puha és melegséget sugárzó, illene a házakhoz!

      Törlés