2016. október 14., péntek

Sílécek vintage stílusban


Tudom, hogy a síelés sokak kedvenc sportja, és én is nagyon szeretem. Nézni :-) Persze elméletben és egy kicsit gyakorlatban rengeteget tudok róla, mert érettségi környékén három sítáborban is voltam, úgyhogy le tudok evickélni egy hegyről léceken, ha muszáj, de azért a tudásom nagyjából megmaradt a hóeke szintjén, és nem is mondanám, hogy sok további motiváció maradt volna bennem... de mindegyik sítábor hatalmas élményt jelentett, igaz, nem annyira a sportolás miatt, hanem a csodás knédlik, az esti nagy beszélgetések és a nonstop Pál Utcai Fiúk-hallgatás miatt - azóta is, ha hallom a Másnap című dalt, rögtön bevillan a hideg, a hóesés és az az utánozhatatlan hangulat, ami uralja a sípályákat.

A síelésből magából viszont nagyon megmaradt az az érzés, ahogy csodálom a léceket :-) Teljesen lenyűgözött, hányféle szín és minta található rajtuk, és a táborok előtt a kölcsönzőben mindig hosszú időt töltöttem el az Igazi kiválasztásával, amelyen pontosan olyan árnyalatok és olyan ábrák találhatóak, amelyek éppen nekem valók... a kötés, a hosszúság és a hasonló szakmai dolgok cserébe teljesen hidegen hagytak. :-)

Így aztán amikor eszembe jutott, hogy de jó lenne síléctémában barkácsolni, rögtön tudtam, hogy csak olyanok lesznek, amiket rendes méretben szívesen felcsatolnék... aztán eltelt vagy három év, mert nem jutott eszembe semmilyen alapanyag, amiből egyszerűen meg lehetett volna valósítani a dolgot. Most viszont csak rá kellett néznem a gyógyszertári faspatulákra, és rögtön tudtam, hogy ez az... persze ha szigorúan nézem, arányaikban nem annyira sílécesek, de kicsire nem adunk :-) Ráadásul épp nemrég kaptam egy csomag saslikpálcát, amiről már akkor tudtam, hogy biztosan nem saslikozni fogok velük - viszont síbotnak egészen pompásak.

No akkor a rémségesen hosszú bevezető után következzenek a lépések - és persze mellé hallgassatok egy kis PUF-ot, jó az még mindig :-)

Tehát először is a faspatulák, azaz nyelvlapocok, kinek hogy tetszik - szinte az összes gyógyszertárban fellelhetők, errefelé még darabra is megvásárolhatóak:





A "léceket" elöl-hátul lefestettem, különféle színekre:






Ezután mintákat festettem rájuk, majd a száradási idő elmúltával jól megcsiszolgattam mindet smirglivel - elvégre a kölcsönzőben sem voltak soha vadiúj darabok, sőőőt :-)





Következhettek a botok: a saslikpálcák (persze a hurkapálca is tökéletes) végeit levágtam, a lécekhez igazítva a hosszúságot:





A másik végükre barna szalagból ragasztottam szíjat:





Majd szürke papírból köröket vágtam (egy kis méretű mintalyukasztó nagyon jól jön...), és a botok végére szúrtam.





Már csak a ragasztás volt hátra, amihez pisztolyt használtam: a léceket X alakban egymásra ragasztottam, rájuk pedig a botokat - ezeket több ponton is rögzítettem, így igazán stabilak lettek.






Már csak akasztót kellett ragasztanom a lécekre, és ezzel készen is lettek.
Nem, nem mondom, hogy ez egy gyors dolog - de ha arra gondolok, hogy viszont évekig fent lesznek a karácsonyfákon (mert így lesz), akkor mégis minden percet megért... a kedves emlékek miatt pedig még sokkal-sokkal többet is :-)










































8 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány! Nagyon tetszenek az ötleteid, elképesztően praktikusak és/vagy aranyosak!:)
    A segítségedet szeretném kérni, ugyanis az osztályunkban (hát igen, nekem még osztályom van, de imádom őket :D ), eljött a karácsonyi húzás, és persze fiút húztam, ami alapvetően nem baj, de megnehezíti a dolgomat, ugyanis mit adjak egy fúnak?
    Azonnal előjött az "úgyalkotnékvalamitdenemtudomhogymit" énem, és gőzerővel gépeltem be a keresőbe a világ összes nyelvén, (magyar, német és angol), hogy "karácsonyi ajándék ötletek házilag". Persze ezeket mindig a saját elképzelésem szerint alakítom át, de azért jól jön egy megindító ötlet.
    És én próbálkoztam, de tényleg!
    Mégsem jött.
    Tehát kellene nekem valami 12 éves, általában folyamatosan jókedvű, és vicces fiúnak való ajándékötlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, nagyon köszönöm! :-)
      Ez jó kihívás! Induljunk ki abból, mit szeret az illető? Tudod esetleg, hogy mivel szereti tölteni a szabadidejét, mi a kedvenc filmje vagy hasonló hasznos információ?

      Törlés