2016. október 21., péntek

Lemosható krétafal, táblafesték nélkül



Amikor a Dulux megkeresett azzal, hogy mutassam be a blogon az Easy Care festékcsaládot, rögtön tudtam, hogy ezt anélkül nem fogom megtenni, hogy ne tesztelném a termékeket én magam. Nem bizalmatlanság okán, hanem egyszerűen nekem ez így hiteles… pedig jó pár, számomra mérvadó oldalon olvastam a festékcsaládról igazán elismerő szavakat, mégis tudtam, akkor tudom jó szívvel és tiszta lelkiismerettel ajánlani ezeket a termékeket, ha kipróbáltam, és a saját, személyes tapasztalataim is rendben vannak.

Nos, nemcsak hogy rendben voltak, hanem egyenesen beleszerettem ebbe a festékbe. :-) Azt tudtam már előre, hogy egy olyan termékcsaládról van szó, amelynél nem probléma, ha a festett falra szennyeződés kerül, mert a piszok könnyedén letörölhető, tehát például kisgyerekes családoknál ez lehet a tökéletes megoldás, hogy a gyerkőc spontán freskói után ne kelljen rögtön falat festeni.
Ez rögtön szöget ütött a fejembe, és egy egészen vakmerő ötlet jutott eszembe: ha az ezzel a festékkel bevont falról letörölhető a szennyeződés, ráadásul nemcsak egyszer, hanem akár több százszor is egymás után, mi volna, ha egy egészen új szerepet kapna ez a festék?

A történethez az is hozzátartozik, hogy évek óta tervezem, hogy a Kisebbik szobájában lefestek egy nagyobb felületet táblafestékkel, hadd alkosson rá szabadon – viszont mivel legalább két rétegben kellett volna festeni, nincs mit szépíteni, egyszerűen megfutamodtam a táblafestékek áraitól… most viszont, hogy a Dulux Easy Care festék a látókörömbe került, arra gondoltam, hogy mivel ugye az ezzel a festékkel bevont falak elvileg simán letörölhetőek, nézzük meg, használható lenne-e táblafesték helyett.

Gyanítottam, hogy igen, mert elolvasva a termékteszteket, láttam, hogy krétára is vizsgálták, és ez is tökéletesen letörölhetőnek bizonyult, akárcsak a gyerekek által leggyakrabban falra bűvészkedett színes ceruzás műalkotások, a narancsléfröccsenés, a csokifoltok, a kólamaszatok és még egy rakás egyéb, a gyerekek által igencsak kedvelt pacaforrás.
Persze annak is utánajártam, hogy ha táblafestékként használom a Dulux Easy Care-t, a századik letörlés után mennyivel kopik meg a festék – nos, majdnem semennyivel… ugyanis a vizsgálatok szerint 200 dörzsciklus után a rétegvastagság vesztesége nem haladja meg az 1,3 mikront, 2 000 dörzsciklus után pedig az 5,8 mikront (az ÉMI-TÜV SÜD Kft. KERMI osztályának vizsgálata alapján) – azt hiszem, ez elég meggyőző.

De én persze olyan vagyok, hogy – mint ahogy az elején is írtam – a saját tapasztalataimnak hiszek :-). Így aztán hozzáláttam, hogy a Kisebbik falára felfessem a tervezett felületet, amire alkothat kedvére – a formával kapcsolatban nem kellett sokat töprengenem, mert már évek óta házikó formában képzeltem el a krétafalat, pontosan erre a területre:





Mivel a szoba fala a lakó korának, jellemének és aktivitásának megfelelően bővelkedett karcokban és foltokban, szükség volt az alapozásra. Elsőként maszkolószalaggal felragasztottam a tervezett házikó körvonalait, az így keletkezett felületet pedig lefestettem Dulux Grunt mélyalapozóval. Ezt akkor is érdemes egyébként megtenni, ha a fal hibátlan, mert ez az alapozó tökéletesen megágyaz a festéknek: mélyen beszívódik, csökkenti a felület nedvszívó képességét, és növeli a rákerülő dekorációs falfestékek tapadását.





Az alapozónak 16 órát kell száradnia – ezt ki is vártam lelkiismeretesen, majd felvittem a színes réteget, a Dulux Easy Care kimondottan fiús szobába illő „Éjféli mélység” árnyalatát. Két óra száradás után felkentem a második réteget is – de igazság szerint már az első is hihetetlenül szép lett, sima, mély színű, tökéletes fedést adva. Pedig egy részét a Kisebbik kente fel, annyira megtetszett neki a szín. :-)
















Egész falfelületre nyilván érdemes hengerrel dolgozni, nekem itt egyszerűbb volt ecsettel, pedig elsőre aggódtam, hogy a sűrű, gazdag festék nem lesz-e csíkos, de ahogy száradt, úgy lett a felület tükörsima.

Ezután lehúztam a maszkolószalagot – a házikó ezzel már majdnem kész is volt.





Viszont mindenképpen szerettem volna keretet adni  a házikónak – egyrészt látványban is szebben mutat úgy, másrészt hasznos átmeneti határt képez a rajzolható-nem rajzolható felület között. Gondoltam, így elkerülhetjük, hogy a kicsit megszaladt kréták a sima, nem letörölhető falrészen kössenek ki... úgyhogy újabb maszkolószalagokat felhasználva megfestettem egy szürke körvonalat (Dulux Easy Care „Szikla Erőd” árnyalat).





A festék néhány óra alatt megszárad, 4 hét kell viszont ahhoz, hogy a teljes és biztos lemoshatóság kialakuljon – persze mondanom sem kell, hogy mi nem vártunk ennyit… őszintén szólva néhány nap után már bevetettük a krétatesztet, mert egy kilencéves kisfiú nem nagyon tud négy hetet várni, ha egyszer ott van a szobája falán egy rajzolásra csábító sötétkék házikó. :-)











De hogy ne aggódjon senki, rögtön el is mondom, hogy a korai tesztelés ellenére is tökéletesen szerepelt a festék. Tényleg azonnal, egy mozdulattal letörölhető, tényleg nem marad semmi nyom, és tényleg nem kopik meg a festék egy kicsit sem – ha újrafestjük a teljes gyerekszobát, biztos, hogy ezzel fogjuk, mert egészen hihetetlen élmény, hogy egy szivaccsal letörölhető minden piszok. Az alkotásból származó örömöt pedig talán nem kell hosszasan bizonygatnom, még a félig már nagylány Nagyobbik is órákon át rajzol elmélyülten a falra. :-)
















Egyébként a festék 48 színben kapható – és ki tudna az olyan árnyalatoknak ellenállni, amelyek olyan nevekre hallgatnak, mint Mézes Csupor, Érintetlen Tengerszem vagy Indián Álomfogó? :-) Ráadásul frissen festve sincs festékszag, ami egy gyerekszobában igazán nem hátrány…

Mi tehát (de leginkább a Kisebbik) nagyon örülünk, hogy a Dulux Easy Care táblafestékként is helyt állt, mert ha visszaosztjuk az árat a mennyiségre, rögtön egyértelmű, hogy a töredékébe kerül a „rendes” táblafestékek árának, viszont a falon legalább annyira jól bizonyít. Mivel ötliteres kiszerelésben kapható, ebből akár egy ovi vagy iskola minden termébe lehet festeni krétafelületet egyetlen vödör festékből is – de a gyerekszoba egyik falát is befesthetjük vele, hiszen a doboz 16 négyzetméterre elegendő.

Nálunk mindenesetre már számtalan funkciót töltött be a krétaházikó, volt már babaház, iskolai tábla, lovagvár és számtalan kreatív rajzötlet helyszíne – és már arra is volt példa, hogy az elvégzendő teendőket erre írtuk fel, hiszen mindig a gyerekek szeme előtt van.

Röviden - szeretjük :-)







További információ és használati tanácsok:  https://www.dulux.hu/hu/termekek/dulux-easycare

És egy kis kedvcsináló a festékhez....




10 megjegyzés:

  1. Milyen fantasztikus ötlet!!! Nagyon tetszenek a rajzok!!! Ezeket mind a gyerekek rajzolták? Kedvem támadt nekem is rajzolni...:o))) Szerintem ebből úgyse lehet sose kinőni :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az oroszlánrészét igen, egy-két részletbe segítettem be :-) Teljesen egyetértek!! Bármilyen életkorban csodajó dolog a falra rajzolni :-)

      Törlés
  2. Hú, gyerekkoromban ölni tudtam volna egy ilyenért. Bár, ha belegondolok... most is :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, az biztos!! Mennyit ábrándoztam arról, hogy milyen lehet mindenfélét firkálni a falra... na most bepótolom az összes álmot :-) :-)

      Törlés
  3. Nekem is nagyon tetszik, agyalok, hogy nekünk hogyan férne el egy ilyesmi a gyerekszoba falán :) Köszönöm <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esetleg egy teljes falat lefesteni? Akkor bárhova lehet rajzolni :-)

      Törlés
  4. Azt szeretném kérdezni, hogy pontosan mit jelent a letörölhető? Száraz ronggyal kell törölni? Ha mégis krétaporos marad, akkor lehet e nedvessel, vagy az már oldja a festéket? Vagy hogy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Száraz ronggyal is le lehet törölni, de mi inkább egy kicsavart nedvessel szoktuk, mert úgy nem megy szét a krétapor. Nem oldja egyáltalán a festéket, kicsit sem, és ezt biztosan állítom elég sok letörlés után :-)

      Törlés
  5. Kedves Levendulalány!
    Nagy örömmel olvastam a festékteszted. Mi egy hónappal korábban leltünk rá a festékre. Nagylánynak az iskolakezdésre csajos szobát szerettünk volna varázsolni a babásból. Festő ismerősök nem vállalták idő szűkében. A kontár munkát meg nem szeretem, a festék megvétele után aggódtam is emiatt. De az állaga és a fedése miatt könnyű volt vele bánni laikusnak is. Hagytuk még a gyereket is pingálni. Az eredmény 3 színű csíkos szoba lett. Annyira belelelkesedtünk, hogy a kisöcsi szobáját is kifestettük a youtube-on ehhez a festékhez készült videó alapján dzsungel-esre.

    VálaszTörlés