2016. október 5., szerda

Hóemberek kallódó kulcsokból


Biztosan nálatok is van néhány darab kulcs, amelyekkel kapcsolatban már ötletetek sincs, mit nyithatott, de azért elteszitek, mert hátha egyszer még beugrik... Nálunk legalábbis tengődik jó pár ilyen gazdátlan kulcs, úgyhogy amikor a lenti díszeket meg akartam valósítani, gyorsan elő is kerestem ezeket - aztán még gyorsabban vissza is tettem őket a fiókba, mert hát sosem tudhatjuk, mikor jövünk rá, hogy a tíz éve kallódó kulcs milyen fontos ajtót nyithat, ugye :-)
Szóval, megfutamodtam, nincs mit szépíteni rajta, pedig a lelkem mélyén pontosan tudom, hogy a kulcsok további tíz év múlva ott lesznek, és nekem csak egyre kevesebb ötletem lesz, hogy mégis mihez valók...

De azért vannak a jóbarátok, hogy a rég elvesztett kulcsokat odaadják nekem :-) Elég volt csak kiejtenem a "nincs néhány felesleges kulcsod?" bűvös kérdést, és a nálam sokkal bátrabb kedves barátok rögtön a kezembe nyomtak nem is egy darabot, hanem teljes kulcscsomókat. Úgyhogy most boldog kulcscézár vagyok, és igyekszem nem összekeverni ezeket a saját rejtélyes kulcsaimmal, mert akkor már nem csak néhány kulcsot fogok őrizgetni bátortalanul és teljesen feleslegesen, hanem vagy harmincat :-)

A kulcsok egy részéből tehát most téli díszek készültek - ehhez először is kiválogattam a kerek fejű darabokat:





Aztán úgy döntöttem, nem kivételezek, és szegény szögletes fejű, sőt kicsi kulcsokat sem fogom diszkriminálni, és ezeket így együtt befestettem fehérre (kedvenc módszeremmel, ami ennyit jelent: akrilfestéket szivacsdarabra maszatolni, azzal pedig bepacsmagolni a kulcsokat). Száradás után persze a kulcsok másik oldalát is lefestettem.





A kulcsokra spárgahurkot kötöttem:





Ezután mintás papírból (két réteget egymásra téve) kalapformát vágtam ki, és a két darabot a kulcs fejének elülső és hátsó részére ragasztottam, persze mintával kifelé.
Narancssárga akrillal megfestettem az orrot, fekete alkoholos filccel pedig a szemeket, szájat, gombokat.





Végül már csak pékzsinegből kellett sálat kötnöm a kulcsok nyakára, és ezzel készen is lettek a kulcshóemberek. Szerintem még ajándékcsomagon is jól mutatnának :-)







































24 megjegyzés:

  1. Most bánom, hogy nincsenek kallódó kulcsaim, mert ezek a hóemberek igazán aranyosak lettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes a barátokat is megkérdezni, meglepően nagy készletekre lehet így bukkanni :-)

      Törlés
  2. Szenzációs ötlet. Köszönöm😊
    Erika

    VálaszTörlés
  3. Zseniális! Újra!!!Ezek az ötletek mind a fejedben laknak? :) Gratulálok hozzájuk!!!!!Eszembe nem jutna.

    VálaszTörlés
  4. Eddig általában - úgy érzem - elég jól tudtalak követni. De most csak bámulok... Honnét jut az eszedbe ilyen zseniális ötlet? Bevallom őszintén, el nem tudtam képzelni a kulcsokat hóemberként, amíg meg nem láttam őket...nagyon eredetiek! :-) Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy tetszenek, Veronika! :-)

      Törlés
  5. Egek... _pont most_ szedtem össze pár kallódó kulcsot, hogy végre-valahára kidobjam őket! Hát nem, nem mennek a kukába! Hóemberesedni fognak, hamarost! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Akkor éppen utolsó pillanatban írtam meg a posztot :-)

      Törlés
  6. Óriási.... szerencsére van néhány kallódó kulcs itthon. A gyerekek is élvezni fogják elkészíteni őket. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Biztos vagyok benne, hogy a gyerkőcök alkotják majd a legjobb hóembereket :-)

      Törlés
  7. Kedves Évi!
    Azt hiszem a blogodat olvasók eddig is nehezen hajítottak ki ezt-azt,
    de most már (én legalábbis) teljesen döntésképtelen lettem.
    Ott állok a kuka/szelektív mellett kezemben egy izével vagy egy bigyóval és nem merem beledobni. :))))
    És én is most találkoztam néhány kulccsal.
    Köszönöm szépen ezt a tuti ötletet! :)
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) :-) :-) Azért amit ki kell dobni, azt ki kell, de a kulcsok nem ilyenek :-)

      Törlés
  8. Szerintem nem kell félteni a saját kulcsaidat sem, hiszen ezek a hóemberek simán vissza tudják nyerni kulcs-funkciójukat, ha szükséges. Át lehet így adni valamilyen ajándék kulcsát is (pl. kulcsos napló, tehetősebbeknek autó), vagy szerelmeseknek "szívem kulcsa", szóval van ebben potenciál bőven...! Klassz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan, erre már én is gondoltam! De azért nekem már nem lenne szívem "visszacsinálni" ezeket a hóembereket... De ajándékcélból, az persze egészen más kiindulás! Szerintem ez is szuper kreatív ötlet, amit írtál, így ajándékozni :-)

      Törlés
  9. Az úúúúgy van, hogy elkészülnek, és utána még mindig lehet használni, ha később rejtélyes módon megjön az ihlet, 'vajh honnan kóborolt el ez a kulcs már megint... Szóval nyugodtan ajánlom sajátból is, nekem egy nappal az elkészítés után a férjem mondta, hogy ez a "hülye kacatokkal teli" dobozod kulcsa nem? És DE!!! Valóban az én kedves, általam elnevezett "hülye kacatokkal teli" dobozom kulcsa, de még működteti a zárat, vagyis cukker hóember őrzi a kacatokat. :) Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, hóemberként is használható a kulcs, és tényleg úgy jobb ránézni is :-)

      Törlés
  10. Kedves Levendulalány!
    Kissé (?) alternatív módon használtam fel, de hatalmas segítség volt, köszönöm! (Az elkészült dolgaidat csak csodálni szoktam, az én kézügyességem nagyon távol van ettől a szinttől...)
    Nekiláttam kis hóembereknek fehérre festett fagolyókból "fonal+guriga" sapkákkal, és végig azon stresszeltem, hogy majd arcot kell nekik rajzolni és az nekem nem fog menni és elrontom a legvégén az egészet. Aztán eszembe jutott ez a bejegyzésed és megkerestem és lelestem az arcukat. :) És az enyémek is cukik lettek vele. :)
    Hálás köszönet a hóemberkék megmentéséért! Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, Ildi! De az érdem mégis a tiéd, és úgy örülök, hogy lett önbizalmad nekivágni! :-)

      Törlés
  11. bonsoir !
    merci ! quelle bonne idée !

    VálaszTörlés