2016. szeptember 30., péntek

Téli dióházikók


Amikor reggelenként vacogva beülök az autóba, és ugyanazzal a lendülettel bekapcsolom a fűtést, nehéz elhinnem, hogy még csak szeptember van - és biztosan a hideg teszi, de útközben valahogy mindig a tél keveredik elő a gondolataimban, ajándékötletek, ünnepi ételek, karácsonyi dalok... egy ilyen úton jutott eszembe a következő ötlet, ami akár még karácsonyfadíszként is felhasználható, persze ezt csak úgy megemlítem, hiszen még csak ősz van :-) 

Ha van otthon néhány szép szem diótok, akkor a lényeg máris rendelkezésre áll - érdemes nagyobb és simább felületű példányokat választani (már amennyire lehet sima egy diószem :-) ):





Barna dekorgumiból elkészítettem a tetőket - egyszerűen csak két darabka összeragasztásával:





Az elkészült tetőket a diókra ragasztottam.





Krémszínű akrilfestékkel felfestettem az ablakokat és az ajtókat, majd száradás után fekete alkoholos filccel meghúztam a körvonalaikat.





A házikókat egy-egy dekorgumi-darabra ragasztottam:





Utolsó lépésként pedig fehér akrilfestékkel bepacsmagoltam az alapot és a tetőt. Ehhez a legegyszerűbb egy darabka szivacsot használni - szemléltetésként oda is tettem a házikó mellé azt a szivacscsíkot, amit én használtam erre a célra.





És ezzel készen is lettek a téli dióházikók. 
Legközelebb próbálok az őszre fókuszálni, de amikor ilyen közel van a tél és a karácsony, ez nem könnyű, nagyon nem könnyű :-) 







































11 megjegyzés:

  1. Nekem is csak a Karácsony jár az eszemben. Ma megveszem az első karácsonyi ajándékot is. Reggelente pedig Michael Bublé énekel nekem.Ezek a kis házikók nagyon aranyosak, én is elkészítem majd őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy a hideg teszi, csak ez lehet a magyarázat :-)

      Törlés
  2. Évek óta figyelem a blogodat, és sose mertem megkérdezni egy kulisszatitkot...
    Mi lesz a sorsa ennek a sok alkotásnak?
    Elajándékozod őket? Vagy gyűlnek dobozokba? Csak, ha szabad?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig igazán nem titok :-) Sokfelé kerülnek: egy része eladásra, a család és barátok is gyakran beleszeretnek egyikbe-másikba, mennek különféle jótékonysági vásárokba is, és persze egy részüket megtartom, legalábbis egy ideig :-)

      Törlés
  3. Én is gondolkodtam már azon, hogy mi lesz ezzel a sok kedves mütyürkével (és nem mütyürkével).
    Amúgy a dióházikók zseniálisak!
    Kissé antropomorfok, így nekem egy éneklő dióházikó kórus jut eszembe a láttukra. :) Nagyra nyitják a szájukat és csilingelő hangon éneklik az aktuális darabot Bublé úrral egyetemben... :))
    Angéla

    VálaszTörlés
  4. Tüneményesek!!!!!Mindig elkápráztat a találékonyságod! Honnan ez a sok zseniális ötlet a fejedben?.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, köszönöm! Örökletes lehet, az anyukám is mindig tele van ötletekkel :-)

      Törlés
  5. Annyira aranyos ötlet,elterveztem,hogy adventi kalendárimként elkészítem,a talpai fehér gyufásdobozok lesznek számokkal,abba tudok apró meglepiket rejteni! :) Köszi az ötletet! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is csodás ötlet!! Ha elkészítenéd, esedezni fogok egy képért :-)

      Törlés
  6. Nagyon aranyosak! Szuper jó ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszenek! :-)

      Törlés