2016. szeptember 6., kedd

Pöttyös-csíkos őszi "tökök"


A különféle barkácsmunkálatokból megmaradt deszkavégeket mindig gondosan bespájzolom magamnak - éppen azok ne lennének jók valamire? :-) Most például őszi tökdekoráció lett belőlük, de megint csak nem szokványos módon, hiszen a pöttyös-csíkos-kockás lécvégek nem számítanak klasszikus tökös dísznek... nekem mégis nagyon tetszenek, ráadásul nem is kellett értük egy fillért sem adnom, ellentétben az ilyen-olyan tökverziókkal. Ráadásul természetes anyagokból készültek, amelyek mind nagyon jól illenek az őszi hangulathoz - ahhoz is, ami a kertben alakulgat, meg ahhoz is, amiben én leledzem boldogan egy ideje. :-)

Tehát, a deszkavégek - látszik is rajtuk, hogy tényleg csak maradékok, nem is igazán szépek vagy tiszták, de hát a deszkavégek már csak ilyenek.






Kicsit - tényleg csak nagyon kicsit - megcsiszolgattam őket, de éppen csak annyira, hogy ne álljon szálka a kezembe, amíg dolgozom velük. Ezután kétféle narancssárgára festettem a felületüket:





Száradás után pedig megmintázgattam mindet krémszínű akrilfestékkel. Egyszerű megoldásokat választottam, parafadugóval és fültisztító pálcikával pecsételtem a nagyobb és kisebb pöttyöket - a csíkosokhoz és a kockáshoz celluxszal ragasztottam le a narancssárgán hagyni szánt részeket, a többi felületet pedig lefestettem.





Hogy kicsit barátságosabban-kopottasabban nézzenek ki, egy ráspollyal jól átcsiszolgattam mindet:





Végül pedig egy ágdarabot ragasztottam a "tökök" tetejére, zöld száraznövénnyel, valamint egy spárgából kötött masnival együtt.





Ezzel el is készültek a deszkavégekből készített majdnem-tökök - az őszi hangulat további fokozására, meg az én örömömre. :-)




































3 megjegyzés: