2016. augusztus 6., szombat

Dinoszauruszok papírgurigából


A Kisebbik odavan a dinoszauruszokért. Számtalan témába vágó szakkönyvvel rendelkezik, tudja, melyik időszakban milyen típusok éltek, és első látásra felismer 100-150 fajta dinoszauruszt. Tehát pontosan olyan, mint több millió kortársa a világon :-)

Múltkor szóvá tette, hogy bár elég sok dolgot készítek, az imádott dínók eddig valahogy kimaradtak, és rögtön felsorolt 20-30 mindenféleszauruszt, aminek örülne - no, mondtam, ennyit nem, legfeljebb esetleg hármat... persze ez a mennyiség is örömmel elfogadtatott, úgyhogy nekiláttam gondolkozni, miből lehetne viszonylag egyszerűen dínókat készíteni. A szempont az volt, hogy ne kelljen hozzájuk venni semmit, viszonylag egyszerű legyen a készítés, de azért térbeliek is legyenek a figurák, hogy jól lehessen velük játszani.

Végül - nem meglepő módon - az imádott papírgurigák mellett döntöttem, egy kis kartonpapírral és sima papírtányérokkal kiegészítve, és végül nem három lett, hanem hat... de  bárcsak több időm lenne még továbbiakat készíteni, mert igazán jó mulatság :-)

Először is felmértem a gurigakészletet:






Rögtön hozzá is teszem, hogy remélem, egyetlen vérmes paleontológus sem olvassa a blogot, mert most biztosan fel fog háborodni az ábrázolás pontatlanságain... de azért gurigából meg papírtányérból nem olyan könnyű minden részletében hiteles dínókat készíteni, úgyhogy inkább meg sem próbáltam, és maradtak a fantáziaverziók. :-)

Elsőként egy (kvázi) sztegoszauruszt (vagy stegosaurust, ahogy tetszik) készítettem. Ehhez egy kettévágott kisebb gurigára volt szükségem, egy félbevágott sima fehér papírtányérra, valamint a maradékból kivágott nyakra-fejre és farokrészre.





Lefestettem a darabokat zöldre:





A darabokat kidekoráltam-megrajzoltam - a kör alakú zöld mintákat például akrilfestékbe mártott kis kartonhengerrel nyomdáztam. 
Piros kartonból tüskéket vágtam és ragasztottam a papírtányérfélre, majd a lábakon kétoldalt ejtettem egy-egy vágást, ezekbe illesztettem a testet, majd a többi részt is rögzítettem ragasztóval.






Ezután a triceratops következett, mert tudtam, hogy az bizony nem lesz könnyű... Végül egy vastag, erős gurigából vágtam ki a testet, a fejet pedig papírtányérból készítettem.





A test részeit összeragasztottam, majd lefestettem narancssárgára.





Kivágtam és felragasztottam a még szükséges részeket, és ezt is kidekoráltam.





A Tyrannosaurus Rex természetesen kihagyhatatlan még a szűk csatársorból is - több verziót végiggondolva végül egy viszonylag egyszerű mellett döntöttem. A testet egy hosszabb (kéztörlős) gurigából készítettem úgy, hogy csak az alját vágtam formára, a lábaknak megfelelően. A fejet, a karokat és a farkat maradék dobozkartonból vágtam ki, és bevágásokkal illesztettem a testhez - persze mindent ragasztással is rögzítettem.





A zsarnokgyíkot is lefestettem persze, mindenféle foltosra.






Egy megosztó figura következett, ami a Kisebbik szerint Diplodocus, szerintem meg valami egészen más, de jobb elképzelés híján maradt mégis az eredeti javaslat.
Ennek az ötletnek az alapja nem saját, itt találtam, de egy kicsit azért átalakítottam. Ez volt a legegyszerűbb figura a csapatból, mert egy az egyben kivágható egy nagyobb gurigából:





Az alapot zöldre festettem:





És persze őt is megmintázgattam. A Kisebbik szerint túl szomorú feje lett, ezért a képek elkészülte után kapott egy széles mosolyt. :-)





Nem maradhatott ki egy repülő őslény sem - ennek egy alufóliatekercs után maradó keskenyebb henger lett az alapja, erre-ebbe ragasztottam a papírból kivágott részeket.





Lefestettem, és a Kisebbik rögtön megállapította, hogy ez egy Gnathosaurus, így én is annak tekintem. :-)





Végül egy Sauropodát készítettem, de itt közelebbről nem határoztuk meg a fajt, mert még a Kisebbik is tanácstalanul nézegette - azért persze befogadta a családba. Ennek egy vastagabb guriga lett az alapja, és kartonból vágott testrészekkel egészítettem ki.





Ezt már a Kisebbik festette, kellően foltosra, ahogy azt kell:





Ezzel az hatodik őslénnyel teljes lett a csapat, persze csak szerintem, mert a Kisebbik még örömmel látott volna további triász-, jura- és krétakori szerzeteket - de azért egyelőre ez a hat is elég jó kalandokban vesz részt a kis paleontológus keze alatt. :-)



























































4 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek :) A kis zöld-sárgáról Frédi Dínója jutott eszembe ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, tényleg pont olyan! Most, hogy mondod, nem is tudom, eddig hogy nem láttam ezt :-)

      Törlés
  2. Nagyon kiru! :)
    A T. rexnek hogyan szűkítetted be a hátát a nyakánál? A festetlen állapotban még nem látszik, a festetten már igen. Kép alapján nem tudok rájönni.
    (Nem merem megmutatni a lányomnak a posztot, mert tuti gyártanom kell ilyet - és aaannnnyira ügyes vagyok...) :)
    A választ előre is köszönöm!
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, ezt nem írtam! Hátul a gurigát hosszában egy kicsit bevágtam, aztán a vágás két oldalán levő papírrészt összébb húztam, és ragasztóval rögzítettem.

      Törlés