2016. július 22., péntek

Japán lánykák


Van az a fajta borosdugó, amire csúnyán pikkelek - itt is leszóltam már nem egyszer, tudjátok, a nem parafa, nem szép, ellenben rendkívül taszító műanyagszerű dugó. Nekem mindig csalódás, amikor egy minőségibb borosüvegből egy ilyen kerül elő, de azért mindig elrakom, mert ugye sosem tudhatjuk, mire lesz jó. És végül is mentségére szóljon, hogy tényleg mindig jó valamire, legutóbb például arra, hogy amikor a Nagyobbikat megint elővette a kokeshibaba-készíthetnék (amióta évekkel ezelőtt megvettem neki a Jumi c. könyvet, ez a vágy azóta rendszeresen rátör), no akkor jól jöttek ezek a rémdugók. Ugyanis ezekből, néhány préselt papírdugóból és persze az imádott mintás papírokból csinos kis japán lánykákat készítettünk - alig tudtuk abbahagyni a gyártást, annyira elkapott bennünket a gépszíj, nem is tudom, melyikünket jobban. :-)

Tehát a rondácska dugók, valamint a préselt papírgolyók mint kiindulási állapot:





Első lépésként a dugókra ragasztottuk a golyót, azaz ezt inkább én, mert ehhez ragasztópisztolyt érdemes használni:





Frizurakészítési fázis következett. Fekete akrilfestékkel festettük a hajakat, néhol még további kisebb papírgolyókat is felragasztva a csinos külső érdekében:





Kisebb gyerekekkel persze a hajakat simán lehet vastagabb filctollal is rajzolni, néhány éve még mi is így készítettük :-)
A ruhák megalkotása volt a legjobb, a mintás papírokban történő tobzódás a világ egyik legjobb dolga... Egy újabb tipp kisebb kezekhez: egyszerű fehér papírt ragasszunk körbe papírragasztó stifttel a dugón, a gyerekek imádni fogják, ha filctollal dekorálhatják a ruhákat.





Aztán persze arcot is készítettünk, meg még jó pár további babát, nagy örömmel :-)
Ha esetleg a papírok beszerzési forrása érdekelne benneteket, tegnaptól az Aldiban kaphatóak éppen ezek a szépségesek...





















































2 megjegyzés:

  1. Hát igen. Már csak ezért is megérte az Aldinak Magyarországra jönnie. :)

    Végiggondoltam, hogy miért is szeretem ezt a blogot. A tartalmi rész, ugye, vitán felül áll. Ezen kívül:
    jó minőségűek a képek, jó beállításokkal és jó méretekkel;
    a szöveg megfogalmazása és tördelése is jó, mert könnyen olvasható és értelmezhető, vezeti az embert, nem riad el tőle;
    a fejléc és a háttér is ízléses, nem tolakodó, nem nyomja el a tartalmat;
    kellemes a betűk mérete és típusa és a sortávhoz is illik.

    És mindezeket azért írtam le, mert sokáig tartott nekem, amíg rájöttem, hogy más blogokban mi zavar. (Tuti van még sok ízléses ezen kívül is, csak én néztem rosszakat.)
    Köszönöm szépen ezt az esztétikai oázist! :)
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angéla, nagyon-nagyon köszönöm! Rendkívül jólesik, amit írsz, mert mert míg a tartalomra gyakran jönnek kedves visszajelzések (természetesen nagyon sokat jelentenek ezek nekem), a többi általában nem kerül szóba, és nagyon jó látni, hogy a sorok között is olvasol. Szó szerint :-)
      Hálás vagyok, hogy megírtad az észrevételeidet! Legyen nagyon szép napod!

      Törlés