2016. július 19., kedd

Falióra csipkével


Nemrég a csodás Veronában jártunk, és a sok-sok Júlia és Rómeó mellett egy boltocskában csipkemintás sablonnal festett faliórákat is láttam. Rögtön elraktároztam a fejemben a látványt, hogy hazaérve mindenképpen készítsek valami hasonlót... és végül tényleg csak hasonló lett belőle, mert festés helyett inkább igazi csipkével vontam be az alapként szolgáló falapot, méghozzá egy olyan darabbal, ami eddig méltatlanul mellőzve lakott a szekrényben. Nagy csipkefelhalmozó vagyok ugyanis, de igazság szerint a nem fehér alkotásokat valahogyan nem tudom megszeretni, így ez az ekrü színű darab mindig félre volt csak téve, míg a fehér kézimunkákat rendszeresen megdédelgetem, akárcsak kedves mintás papírjaimat. :-)
De ez az óra tökéletes alkalom volt a méltatlanul mellőzött csipke életében kezdődő új fejezethez - ráadásul az egész végeredmény (a száradási időt leszámítva) nagyjából húsz perc munkával született meg, ami szintén nem lényegtelen dolog.

Először is egy középen lyukas fa óraalap kellett az elinduláshoz:





Ezt fehérre festettem, mert úgy gondoltam, így fog szépen mutatni rajta az ekrü színű csipke.





A csipkét előkészítettem - a képen még a vasalás előtti állapot:





Vasalás és festékszáradás után a csipkét az óralapra helyeztem, és a túllógó részeket a hátoldalon egymáshoz öltögettem, ezáltal ki is feszítve a lapon a csipkét. A hátoldalról nem készült kép (talán mert a Kisebbik folyamatosan érdeklődött a folyamatokról), de azt hiszem, enélkül is egyértelmű... persze ragasztani is lehetett volna, de a varrás mégis kíméletesebb megoldás.





A csipke mintája megengedte, hogy pontosan középen kivegyek belőle egy apró kört anélkül, hogy elroncsolnám az anyagot - ide illesztettem az óraszerkezetet.





És ezzel tulajdonképpen el is készült. Úgy érzem, a nem annyira kedvelt árnyalat így egészen más jelentőséget kapott - és így már nagyon, de nagyon tetszik....



































6 megjegyzés:

  1. Nagyon bájos! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes, gratulálok! Ilyen masszív óraszerkezetet honnan lehet beszerezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Háát, igazság szerint ez sem annyira masszív - lehet, hogy órásnál érdemes rákérdezni, ha olyan igazán komoly szerkezetet szeretnél. Ennél a verziónál a mutatók műanyagból vannak, viszont jól működik és a mutatók formája sokkal csinosabb a hasonló ilyen óraszerkezeteknél, én már ennek is nagyon örültem :-) Ha ez megfelelne neked, akkor az Auchanokban lehet kapni, a kreatív cuccoknál!

      Törlés