2016. június 17., péntek

Romantikus papírdíszek


Ezek a papírdíszek sokkal látványosabbak annál, mint amennyi energiába kerül az elkészítésük. Annál pedig végképp ezerszer takarékosabb megoldást jelentenek, mint amennyiért készen lehet őket megvenni... úgyhogy mivel esküvő-, ballagás- és buliszezon van, érdemes elkészíteni néhányat, dekorálni vagy ajándékba - esetleg csak úgy magunknak, mert széééép :-)
Ezekhez a díszekhez nem kell semmilyen különösebb kézügyesség, mert a harmonikahajtogatáson és egy kevés ragasztáson kívül nincs más teendő velük - a hajtogatáshoz a kisebbeket is be lehet fogni, mert ezek a körök akkor is csinosak, ha nem tökéletesen egyformák a hajtások. A gyerekek pedig garantáltan odalesznek, hogy micsoda szépségeket készítettek :-)

A papírdíszekhez kell sima és mintás papír, tortapapírkák és persze ragasztó. Ha van négyzet alakú papírunk, azzal egy fázist megspórolhatunk - nekem nagyobb méretben nem volt, úgyhogy A4-es színes papírokat vettem elő, egészen pontosan három darabot:







A papírokat szabályos négyzet alakúra vágtam:





Ezután a papírnégyzeteket harmonikaszerűen behajtogattam, kb. 1 cm-es közökkel.





A keletkezett harmonikákat félbehajtottam:





Az egymáshoz közel eső papírszéleket pedig összeragasztottam.





Ugyanígy a maradék két papírnégyzetet is elkészítettem, és így kaptam három legyezőt:





A három legyező széleit egymáshoz ragasztottam - így egy szépséges hajtogatott kört kaptam.






Ezután három jóval kisebb méretű négyzetet vágtam:





És ezeket is hajtogattam-ragasztottam, míg nem lett belőlük a fentinél kisebb méretű, de ugyanolyan csinos kör:





A nagyobb kör közepére kisebb méretű tortapapírt ragasztottam:






És erre került - szintén ragasztással - a mintás kör.






Mindezt nehezebb és tovább tart leírni, mint elkészíteni :-) Úgyhogy lelkesen gyártottam belőle újabb és újabb darabokat, és nemcsak én, hanem a gyerekek is - így nyugodt lelkiismerettel mondhatom,vakációs programnak is kiválóan megteszi :-)









































9 megjegyzés:

  1. Bájos. :) Köszönjük szépen!
    Nemrég olvastam egy évekkel ezelőtti posztodat, ott is színes papírokat használtál valamihez, és részletesen leírtad, hogyan válogatod ki a lapokat... :))
    Még most is olyan nehezen szánod rá magadat a felhasználásra? :))
    A múltkori zsepivirágon felbuzdulva tuti csinálok ilyet a lányom szülinapjára.
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááát, egy nagyon kicsit fejlődtem a dologban, de az igazán szép és szívemnek kedves papírokhoz (pl. Tilda-papírok) továbbra is képtelen vagyok hozzányúlni... :-)

      Törlés
  2. Kedves Levendulalány!
    Ezek hány cm-es tortapapírok a képen?
    Köszönöm!
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lemértem: a kisebbik a sok helyen kapható mini, 10 cm átmérőjű tortapapír, a nagyobbik 14 cm átmérőjű!

      Törlés
  3. Szia Évi...
    Inspirációs segítséget kérnék
    Kaptam kb 30-40 db új de sajnos műanyag és kék virágcserepet és nincs ötletem mit kezdjek velük
    Gondoltam afelét elkuldom neked hátha kitalálsz vmit 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Helga! De kedves vagy, hogy rám gondoltál, köszönöm! :-)
      Egyforma méretűek vagy különbözőek?

      Törlés
  4. Szia
    Igen egyformák 26 cm átmérőjűek és strandkorlátkékek. Nem csonkakúp formájúak hanem picit öblösebbek ha ez igy érthető :)

    VálaszTörlés