2016. június 27., hétfő

Levendulasüni


A kertünkben található növények között a levendula az abszolút uralkodó. A bokrok között többféle fajta is akad, és mindegyiknek megvan a maga különleges tulajdonsága - a legkorábban virágzónak például az, hogy bár annak van a legszebb virága, egyben a legkevésbé illatos is. Így aztán nem alkalmas a klasszikus levendulás felhasználások egyikére sem, mert azon kívül, hogy szép, nincs más erénye, szemben a később virágzókkal, amelyek viszont évekig képesek illatozni, még teljesen megszáradva is, levendulaszörpnek pedig egyenesen a legeslegjobbak.
Sok-sok levendulás ötletet lehet most látni mindenfelé a neten, de általában mindegyik az illatból indul ki - úgyhogy amikor az első levendulabokraink elkezdtek virágozni, egy olyan ötletet gondoltam ki, ahol nem olyan nagy hátrány, hogy gyengébb az illat, ellenben látványos, és még a legkisebbeknek is nagyon fog tetszeni.
Röviden - levendulasünit készítettem :-) Amellett, hogy biztosan megmosolyogtat mindenkit, az az előnye is megvan, hogy ha a levendulák már nagyon elszáradtak rajta, a szálak kihúzhatóak, és frissekkel-illatosakkal helyettesíthetőek. Mindezek mellett pedig tényleg egyedi ajándék lehet belőle, és ráadásul hasonlót sem láttam még sehol - úgyhogy igazán sok jót tudok róla mondani. :-)

Nézzük is, hogyan készült: kell hozzá levegőn száradó gyurma és egy csokor levendula.





A gyurmából süniformát nyomogattam:






Majd a levendulaszárakat rövidre vágtam, a virágzat alatt elnyisszantva - a szárvégeket pedig elkezdtem beszúrogatni a gyurmába.





Mindezt addig folytattam, míg a süni teljes hátát-oldalát be nem borítottam a szálakkal.





Ezután alaposan áttanulmányoztam a sünit, és ahol nagyobb rés volt, oda még beszúrtam szálakat, míg viszonylag tömött nem lett a borítás.





Végül három, fekete gömbfejű gombostűt szúrtam a süni elejébe szemnek-orrnak, és ezzel el is készült.





Ezután már csak annyit kell tennünk, hogy megvárjuk, míg a gyurma megszárad - ebben a trópusi időben ez nagyon gyorsan megy.
Kedves, illatos, egyedi - jobban csak azért nem dicsérem, mert szerénységem nem engedi. :-) Ahogy az elején írtam, az elszáradt-illatjukat vesztett "tüskék" kihúzhatóak, és könnyen pótolhatóak, mert egyszerűen csak vissza kell tennünk a lyukakba az új virágokat.
Íme ő, a levendulasüni.







































12 megjegyzés:

  1. Tündéri, bűbájos és nagyon egyedi ötlet, gratulálok! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon cuki!

    VálaszTörlés
  3. Oh de szép :) gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük sz újabb csodás ötletet :) Nagyon cuki :) El fogom készíteni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, sok-sok örömöd lesz benne! :-)

      Törlés
  5. Hát ez egyszerűen..:))))))....mindent visz az ötlet!

    VálaszTörlés
  6. Hello Levendulalány, I don't understand your language but I also love your handmade projects. This week I made your Levendulasüni. It's wonderfull! If you want to watch my Levendulasüni, clic in my blog: http://othersidesoulmate.blogspot.com.es/2016/07/diy-erizos.html
    I'm from Catalonia, Spain.
    Thanks for yours project ideas! See you soon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello, thanks for your kind comment! I really like your lavender hedgehog, it's so cute :-) Thanks for sharing!

      Törlés