2016. június 8., szerda

Kerti asztalka öreg zöldségtároló ládából


Boldog tulajdonosa lettem néhány öreg és piszkos fa zöldséges ládának. Ez azért tett különösen boldoggá, mert ezekből fogok kerti asztalt készíteni, amit persze rögtön el is kezdtem. És hát be kell látnom, egy kicsit túlvállaltam magam, mert a ládákat lemosni, lecsiszolni, két rétegben lefesteni, lakkozni, majd összeszerelni asztalformára csupa olyasmi, ami több mint időigényes dolog... de azért persze nem adom fel, és minden pici felszabadítható pillanatban kedves ládáimmal foglalkozom.
Mostanra azért szükségem lett egy kis sikerélményre is a sok egyhangú munkafázis után, és miután a legutóbbi baráti összejövetelen az egyik ládámat állítottuk be pohártartónak a pingpongasztal mellé, gondoltam, ezt az ötletet érdemes egy kicsit továbbfejleszteni.

A ládák egy része, még natúr állapotban így nézett ki:





Az egyiket alaposan lemostam, száradás után csiszolópapírral alaposan átdörgöltem, hogy a millió kiálló szálka nagy részét eltávolítsam, majd nekiálltam a festésnek.






Mivel állandó kültéri használatra szántam a ládát, zománcfestékkel festettem le, hogy később állja majd az időjárás viszontagságait.






Végül a 24 órás száradást kivárva feliratot festettem a ládára, és használatba is vehettük.

A ráncfelvarrott láda kerti asztalkaként is kiválóan szerepelt, de tökéletes, hordozható piknikasztalkaként is nagyszerűen használható, azzal az extrával, hogy odafelé bele lehet pakolni a piknikcuccokat, tehát kettő az egyben megoldás... :-)






























6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Odavagyok ezekért a ládákért, annyi mindenre felhasználhatóak :-)

      Törlés
  2. Nagyon vidám, nyárias lett a láda és a kompozíció is! :-)
    De ami még megdobogtatta a szívem, az a csavaros tetejű üvegbögre vagy minek is nevezzem... Elárulod, hogy hol sikerült szert tenned rá?

    Előre is köszönöm! Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-)
      Megértelek, én is sokáig kerestem ilyen bögréket... végül itt találtam meg, úgyhogy az enyémek is innen vannak - sajnos nincs mindig készleten, de most éppen van, igazán jó áron: https://www.vivre.hu/p-661447/zala_blue_bögre_fedővel_és_szívószállal_500_ml
      Viszont náluk 4-5 hét a szállítás, ha ennél sürgősebben van rá szükséged, akkor lehet, hogy máshol kell megnézni....

      Törlés
    2. Pont ma vettem egy ilyen bögrét az OBI-ban. :)

      Törlés