2016. május 11., szerda

Szívószál + muffinpapír = lánykák rózsaszínben


Gyönyörűséges csíkos muffinpapírokat kaptam a múltkor ajándékba. Eltettem őket a korábban kapott, ugyancsak gyönyörűséges mintás papír szívószálak mellé, mert én ezeket a csodálatosságos dolgokat képtelen lennék rendeltetésszerűen használni, legalábbis addig biztosan nem, amíg számomra értelmesebb célra ki nem próbáltam előbb őket. 
Így esett, hogy míg más álomszép sütiket prezentál a blogján ilyen papírtartókban, kiegészítve ilyen szívószálakkal, én szemrevaló lánykákat gyártok belőlük. 

Talán majd ezek után lesz szívem a célnak megfelelően is használni mindezeket - de a hangsúly a "talán"-on van. :-)


A muffinpapírból-szívószálból készíteni tervezett lánykákhoz kellett még a főszereplőkön kívül a fejhez egy nagyobb golyó, a lábakhoz egy kisebb tojás, mindkettő hungarocellből; a törzshöz pedig egy papírgurigából levágott darab.





A hungarocellgolyóba fúrtam egymás mellé két lyukat, ebbe szúrtam két szívószálat - az erősebb tartás kedvéért ragasztópisztollyal előzőleg egy kis ragasztót is nyomtam a lyukakba.






A papírguriga két oldalára szintén fúrtam két lyukat, a majdani karokhoz.






Pamutvászonból vágtam egy akkora csíkot, amellyel kényelmesen be lehetett borítani a gurigát - ezt papírragasztó stifttel rögzítettem.
Az anyag alatt megkerestem a két fúrt lyukat, és ezen a két ponton kis rést vágtam az anyagra.
Az így keletkezett nyílásokba szúrtam egy kettévágott szívószál feleit, és belül ezekre is nyomtam egy kis ragasztót.






Megvártam, míg a ragasztó teljesen meg nem száradt, és szívószálas golyót átvezettem a gurigán. Azon a ponton, ahol a guriga a fejhez ért, egy kis ragasztóval biztosítottam a szükséges kötődést.





A muffinpapír aljába fúrtam két lyukat, majd ráhúztam a lábakra. A guriga éppen tökéletesen beleillett a muffinpapír aljának peremébe - ezt is egy kis ragasztóval rögzítettem.






Fonalból hajat kötöttem, és a fejre ragasztottam - és persze két copfot is csináltam, mert ez így tökéletes. :-)





Egy másik muffinpapírt szétvágtam - egészen pontosan az oldalsó részt levágtam a forma aljáról. A forma oldalsó részét főkötőnek a fejre ragasztottam, és az arcot is megrajzoltam.






A lábakhoz hosszában kettévágtam egy késsel a hungarocelltojást, és kifúrtam a szívószálak helyét.






Mehetett bele a lábszár, ismét kis ragasztóval fixálva, meg persze egy-egy masnival ellátva.





Még néhány aprósággal kiegészítettem a figurát (arcpír, masni a nyakba, zseníliagolyócska kéznek), és ezzel készen is lett.






Már csak a párját kellett elkészíteni, mert fontos, hogy ez a két figura két barátot ábrázol - két valóságos barátot. :-)
A másik figuránál felhasználtam kalapnak a levágott muffinpapíraljat, így semmi sem ment veszendőbe.
Ezek után is nehéz lesz rendeltetésszerűen használni ezeket az alapanyagokat, azt gondolom :-)



































13 megjegyzés:

  1. Wooooooooooow! !!! Sono meravigliose queste bamboline riciclose! !! Bravissima.

    VálaszTörlés
  2. Csak hogy "nemzetközibb" legyen: überlovely. :))
    Így most egy kicsit nehezebb lesz a takarításra fókuszálnom, de azért megpróbálom. És hősiesen nem állok neki kreatívkodni.
    Köszönjük a barátnőket! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon nagyon kedves helyes lánykákat készítettél 😆 köszönjük!

    VálaszTörlés
  4. Hát ez szuper. Bocsi, most nem találok jobb szót, de nagyon tetszenek. Olyan bájosak és kedvesek. Ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. A te felhasználási módjaid sem semmik ám, hajaj :-)

      Törlés
  6. De aranyosak lettek! Unokahúgom jön át hozzám hétvégén, sokszor szoktunk kézműveskedni, rajzolgatni, vagy festegetni, ha én vigyázok rá. Szerintem ez neki is fog tetszeni! Húsvétkor is együtt festettünk tojásokat. Ezt próbáltuk segítségül venni. http://lakberinfo.hu/dekoracio/lakasdekoracio/2016-03-25-husveti-dekoracio-es-tojas-kosarban-martha-stewart-muhelyebol/ Olyan jól néznek ki amúgy, hogy én ezt amúgy is el tudnám képzelni dekorációként az ebédlőmben! :) Üdv Zoé

    VálaszTörlés