2016. május 27., péntek

Irodalmi útjelző


Ezen az oldalon találtam egy fantasztikus kerti ötletet, amely különösen az olvasni kedvelők szívét dobogtathatja meg. Tulajdonképpen egy álló útjelzőről van szó, amelyen különféle irodalmi helyszínek találhatók - a különféle úticélok egyszerű raklapdeszkákra vannak festve, ezek pedig felszögelve egy faoszlopra vagy karóra.
Ez az ötlet borzasztóan megtetszett, de most nem tudok időt szakítani arra, hogy egy ennyire munkaigényes tárgyat összerakjak - ám ami késik, nem múlik, kell egy ilyen a kertbe. Viszont addig is elkészítettem az útjelző mini verzióját, gyógyszertári nyelvlapocokból, és hát így is odavagyok érte. :-)

A kiindulási alapot tehát a legegyszerűbb patikai spatulák képezték:





Ezeknek az egyik végét egyenesre, a másikat csúcsosra vágtam:





Ezután a spatulákat különféle színűre festettem, kb. két perc alatt - a módszerem az, hogy konyhai szivacsból levágok egy darabot, erre teszek egy pici világos festéket, ezt áthúzom az egyik falapocskán. Aztán egy pötty sötétebb festék a szivacsra, megint áthúzok vele egy spatulát, és így tovább, amíg különféle árnyalatú végeredményeket nem kapok - ez az egész tényleg két perc.
Ezután a spatulák felületét kicsit visszacsiszoltam, de még mindig a szivacsot használva, csak a dörzsölős felét :-)





Következett a pepecsebb rész, az irodalmi úticélok felrajzolása - ehhez ceruzával előírtam a szavakat, és fekete alkoholos filccel áthúztam.





Majd kerítettem a kertből egy elszáradt, viszonylag egyenes ágat, és földet tettem egy kis virágcserépbe.





Az ágra ráragasztgattam a spatulákat, ragasztópisztollyal:





Végül pedig már csak bele kellett szúrnom az ágat a cserépbe - ezzel el is készült az irodalmi útjelző miniben, rajta a sok kedves helyszínnel.
Biztos van rajta jó pár olyan, ami egyben a ti kedvencetek is ezekből :-)




















4 megjegyzés:

  1. :) Blandings
    Kicsit forgathattad volna az irányokat, de sebaj, majd a nagyon!
    Findus

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper lett, egyből kedvet is kaptam elkészíteni. Bár az enyém nem lett olyan profi, mint a Tied, de nekünk tetszik és már a helyére is került a levendulás cserépbe. Ha van kedved instagramon meg is tudod nézni konyveloblog név alatt. Köszi a szuper 5letet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem tökéletes!! Nagyon szívesen! :-)

      Törlés
  3. Bardzo fajny pomysł. Podoba mi się. Kiedyś skopiuję. / Nagyon jó ötlet. Szeretem azt. Egyszer másolni.

    VálaszTörlés