2016. április 12., kedd

Virágok papírzsebkendőből


Mint az már sokszor kiderült, mániákusan szeretek hétköznapi alapanyagokból dekoratív dolgokat készíteni. Különösen érvényes ez az olyan esetekre, amikor a végeredmény és az alapanyag között igazán nagy szakadék tátong, amelyen a hídépítés igazi kihívást jelent. Nemrég egy kísérlet eredményeképpen papírzsepiből készítettem virágkoszorút - és ez a nagyon hétköznapi, minden dekorativitást nélkülöző alapanyag meglepően jól vizsgázott. 
Ezért ha nagyon, de nagyon alacsony költségvetésű dekorációra van szükség, szívből tudom ajánlani a zsepit mint fő alkotóelemet, akármilyen furcsán is hangzik ez. De végül is már Antoine de Saint-Exupéry is megmondta, hogy minden virág csupa ellentmondás...


Tehát, a zsepik - egy fontos szempont van csak, jobb minőségűek és háromrétegűek legyenek.





Szétnyitjuk a zsebkendőt:


 


 3-4 darabot helyezzünk egymásra, és kezdjük el harmonikaszerűen felhajtogatni, nagyjából 2 cm-es hajtásokkal.






Ha végighajtogattuk a zsepit, középen kössük el - én vékony drótot használtam erre, hogy ne húzza meg szorosan a papírt. 


 


  
A végeket fogjuk össze, és vágjuk ívesre.






És végül egyesével húzzuk szét a rétegeket, viszonylag óvatosan, hogy ne szakadjon szét a papír. 






Ha minden réteget elválasztottunk egymástól, igazítsuk el a virágunkat - ha vannak túlságosan kilógó részek, azokat vágjuk le.





 Ezt így lehet használni asztaldíszként, fel is lehet akasztani, lehet belőle csokrot kötni - én most koszorút terveztem készíteni a zsepivirágokból, úgyhogy még jó pár darabot hajtogattam. 
Kis virágokhoz érdemes kettévágni a kezdeti lépéseknél a zsepiket, közepesekhez a papírszéleket vágjuk le a hajtogatás előtt.






 Amikor elkészült a kellő virágmennyiség, egy hungarocell karikára ragasztottam őket.






 Hogy ne legyen annyira hófehér a virágkoszorú, egy kevés rózsaszín akrilfestéket vízzel felhígítottam:





... és a híg festékbe mártott ecsetet a virágszirmok széléhez érintettem itt-ott.


 










 Már csak két, mintás papírból vágott papírlepkét ragasztottam a virágkoszorúra, és el is készült.
Minden olyan alkalomra szívből ajánlom a zsepivirágokat, ahol a költséghatékonyság kiemelten fontos szempont - például iskolai teremdekorációra ballagáskor, ünnepi asztal díszítéséhez, és bármihez, ahol a takarékos ötletek jól jönnek... :-)



































13 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Mi készítettünk már hasonlót krepp-papírból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, krepp-papírból én is, de mindig vadászom a még költséghatékonyabb megoldásokat :-)

      Törlés
  2. Hát ez egyszerűen nagyszerűűű! Gratulálok a kivitelezéshez Levendulalány!!! Nagyon ötletes! El fogom készíteni :) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, Piroska! Úgy örülök, hogy tetszik!

      Törlés
  3. Ott tartok, hogy én már papír zsebkendő is lennék nálatok...
    /Természetesen csak dekor célokra. :)/
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ♥ ♥ ♥
      És ha tudnád, milyen szép dobozba kerülnél ez esetben! :-)

      Törlés
    2. Óvó nénik ilyet kapnak év végén, hurkapálca száron. :)
      Angéla

      Törlés
  4. :D Névtelen megjegyzése annyira találó :D Én lennék az a fadarab is, ami minden képen szerepel :D Viccen kívül, annyira ötletes és jópofa, és köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Utoljára gyerekkoromban csináltam ilyen papírzsepi virágot. A falusi lakodalmakban előszeretettel használták díszítéshez.
    Már el is felejtettem. Köszönöm, hogy eszembe juttattad! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nem is tudtam! Hiába, nincs új a nap alatt :-)

      Törlés