2016. április 1., péntek

Papírdáliák


Amikor megláttam ezen az oldalon a színes, gyönyörűséges papírdáliákat, azonnal megtetszettek - és hogy nekem, az egy dolog, de hogy a Nagyobbiknak mennyire...
Fontos tudni, hogy a kisnagylányom betöltötte 11. évét, és most ott tartunk, hogy valóban, kicsinek már nagy, nagynak még kicsi - ezért le kellett szednünk a szobája falát borító összes "kicsis" faliképet, a helyükre pedig egyrészt Harry Potter-plakátok kerültek, másrészt semmi. Ugyanis a fennmaradó üres helyre valamilyen "lányos" dekorációt tervezett a szobatulajdonos, de túl nagy lelkesedést nem tanúsított a felvetett vagy ötven ötletre. Amikor azonban meglátta a fent említett papírvirágokat, egy szempillantás alatt eldöntötte, hogy neki pontosan ezek kellenek - illetve nagyon-nagyon szépen kérte őket.
Nem szépítem a helyzetet, ezekhez sok-sok idő és sok-sok-sok papír kell, de hát mit nem ér meg az ember egyetlen kislányának a mosolya... szóval, beszereztem a színes papírokat. 





 Virágonként négy, egymással harmonizáló színárnyalatra van szükség. 

Kikészítettem az első virághoz tartozó papírokat, négy színárnyalatban. 15x15 cm-es négyzeteket vágtam belőlük (érdemes kartonpapírból elkészíteni a négyzet sablonját, úgy mindig csak körül kell rajzolni a papírokon), a következőképpen: 12 db-ot a virág külső szirmaihoz szánt papírból, 12 db-ot a második réteghez tervezett papírból, 8 db-ot a harmadik réteghez, a virág közepéhez pedig 3 db-ot.






Ezután kúpot csavartam a kivágott színes négyzetekből, és papírragasztó stifttel rögzítettem az egymásra kerülő két papírréteget.







Egy müzlistálkát körberajzoltam egy vastag kartonpapíron, majd kivágtam a kört – ez lett a virág alapja. Ceruzával pöttyöt tettem a kör közepére, ennek később fontos szerepe lett.






Amikor elkészültem a külső szirmokhoz szükséges 12 db papírkúppal, ragasztópisztollyal a kartonkörre rögzítettem ezeket úgy, hogy a kör közepén hagytam egy 4-5 cm átmérőjű üres részt (a ceruzás jelölés segített ebben).
Újabb 12 kúpot készítettem a második réteghez szánt papírokból, és ezeket is a kartonkörre ragasztottam, de ezeket már középre – így szépen rásimulnak az előző réteg papírkúpjaira.







A harmadik réteghez szánt papírokból 8 db kúpot készítettem. Ezeknek a belső csúcsáról levágtam egy 2-3 cm-es darabot, és így a levágott végüknél a virág közepébe ragasztottam mindet.





A virág közepéhez három db 15x15 cm-es négyzetet vágtam, félbe, majd negyedbe hajtottam ezeket, és a hajtásvonalak mentén szétvágtam a papírokat – így 12 db 7,5x7,5 sm-es négyzetet kaptam.
Ezekből a kis négyzetekből is kúpot készítettem, majd 12 db-ot a virág közepébe ragasztottam.






Végül hurkot kötöttem egy darabka spárgából, és a virág hátuljára ragasztottam, a felakasztáshoz.

Az elkészült virágok tényleg impozáns látványt nyújtanak, meg tudtam érteni a Nagyobbikot, hogy azonnal megszerette őket - a dáliák pedig azóta is a szobája falát díszítik, nagy megbecsültségben...



































2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek ezek a dáliák!
    Olyan jó volt olvasni, hogy a Nagyobbikod mennyire örült nekik! ♥ Ez a legnagyobb ajándék egy anyukának! :o)

    VálaszTörlés