2016. március 3., csütörtök

Tavaszi papírguriga-koszorú


Tudjátok, hogy nagy papírguriga-gyűjtő vagyok - mostanra össze is jött elég jó kis készlet, amiben az egészen kicsi pénztárhenger-gurigától az ipari vécépapírok széles tekercseiig többféle típusban tudok tobzódni. Gondoltam, hogy itt is van az ideje felhasználni valamire, és ez éppen egybeesett azzal, hogy többen kérdeztétek, nem lehetne-e a gyakorlatilag teljesen ingyen rendelkezésre álló gurigákból  kis költségvetéses tavaszi ajtódíszt készíteni. Nekikezdtem a dolognak, és ezúttal egy kicsit más nyomvonalon haladtam, mint korábban - a végeredmény pedig őszintén szólva nagyon tetszik, mert más, mint a megszokott, és semmit sem kellett pluszban vennem hozzá, ráadásul - szerintem - jól is néz ki. :-)

Ha kedvet kaptok hozzá, de nincs ennyiféle gurigátok, csak a háztartási típus, sebaj - a gurigát el kell vágni hosszában, tetszőleges szorosságúra csavarni, ragasztóval rögzíteni, és máris többféle tekercsvastagság áll a rendelkezésünkre.

Első körben ezeket a gurigákat készítettem ki a koszorúhoz:





A gurigákat kör alakban összerendeztem, majd ragasztópisztollyal egymáshoz ragasztottam a darabokat.





Ezután az egész koszorút lefestettem kívül krémszínűre - a gurigák belsejét nem, mert egyrészt egy örökkévalóságig tartott volna, másrészt meg mivel terveztem ezzel-azzal kiegészíteni az alapot, úgy gondoltam, nem lesz zavaró a natúr belső.






Ezután körbenéztem a készleteimben, kivettem néhány tojáskát, lepke alakú gombot, apró madárkát, ezt-azt - végül pedig kölcsönkértem a gyerekektől egy pici nyuszifigurát, és ezeket egy kis műfűalappal együtt felragasztottam az alap elejére, a gurigák nyílásaiba.














Amikor mindent felragasztottam, el is készült a tavaszi gurigakoszorú - részemről most már igazán jöhetne az az igazi, édes illatú, lelket simogatós tavasz.... én készen állok. :-)


































3 megjegyzés:

  1. Fantastica idea, bellissima. Brava!

    VálaszTörlés
  2. Ezek igazi tojások? Vagy ilyet is lehet kapni kreatív boltban? Apropó, tudnál tanáccsal szolgálni? Hol lehet kalligráfiához alkalmas tollat venni?
    Sipsirica

    VálaszTörlés
  3. Ez igen! Ez az igaz kezmuveskedes, amikor azt hasznaljuk fel amink amugy is van! ;-)
    Z.

    VálaszTörlés