2016. március 18., péntek

Nyusziház tojásdobozból


Biztosan egyetértünk abban, hogy minőségi/drága/direkt kreatív célra készített alapanyagokból nem olyan nagy kunszt valami szépet-jót alkotni. Olyan dolgokhoz nyúlni viszont, amelyek alapvetően nem igényesek és többnyire rögtön a szemetesben végzik, mindig kihívást jelentenek. A tojásdoboz éppen ilyen. Persze sokféle ötletet lehet olvasni az újrahasznosításukkal kapcsolatban, és már én is készítettem belőlük ezt-azt, de azért lássuk be, a tojásdoboz tényleg nem szép, nem igényes, durva, nehezen megmunkálható anyag, és ritkán születik belőle olyasmi, amit érdemes észrevenni. De mégis, amikor egy múltkori beszélgetésnél valaki azt mondta, nem hiszi, hogy egy tojásdobozból bármilyen, kicsit is rendesen kinéző játékot lehet készíteni, felébredt bennem a kisördög, és rögtön rávágtam, hogy pedig de. És némi töprengés után az itt következő dolgot gyártottam belőle - ami amellett, hogy játék, egyben húsvéti is, azaz egy szimpatikus nyuszipár otthona. A tojásdoboznak azért nem lettem szerelmese ezután sem, de azért ebben a formában nálunk igazán nagy sikert aratott, és még a fent említett szkeptikus ismerős is pozitívan nyilatkozott róla. :-)


Ez a tojásdoboz üresedett meg nálunk, ezt használtam fel az alkotáshoz:






 A belső négy csúcsot levágtam, és vastag kartonból akkora lapot vágtam,amit be tudtam illeszteni a doboz belsejébe.





Ezt a kartont ezután bevontam mintás papírral.


 


Egy zöld krepp-papír tekercsből levágtam egy kb. 5 cm széles részt, de nem hajtogattam szét - a sokszorosan rétegzett papírt így összefogva bevagdostam. Ezután széthajtogattam a papírcsíkot, darabokra vágtam, és a kupacokat a kartonlap melletti résekbe nyomtam - így olyan lett, mintha fű nőne a doboz szélén.





A saját dolgomat nehezítendő, sikerült egy olyan tojásdobozt választanom, aminek a belső tetőoldalára szöveg volt nyomva. Ezért ezt először is leragasztottam egy mintás kartondarabbal:


 


 Ezután ablaknyílásokat vágtam a dupla kartonba barkácskéssel, és filcanyagból vágott "függönyt" ragasztottam rá.





Ezzel tulajdonképpen a házikó el is készült, már csak a lakókra volt szükség. A natúr bábualapokat most nem fotóztam le, mert már sok bejegyzésnél mutattam meg őket - az első kép már fehérre alapozva, filcfülekkel ellátva, filcanyaggal beragasztva készült róluk:






És gyorsan be is fejeztem a nyuszikat:





Ezután pedig már csak annyi volt hátra, hogy néhány aprósággal berendezzük a kis házat - tulajdonképpen amellett, hogy játékként is megállja a helyét, húsvéti dekorációnak is igazán alkalmas... :-)



















































9 megjegyzés:

  1. Fantastica!!! Idea geniale e come sempre hai fatti una magia...

    VálaszTörlés
  2. A tojásdoboz maga az ember :)

    VálaszTörlés
  3. Bájos, ízléses, ötletes. Tetszik.
    Most lehet az Aldiban valami egymásba építhető műanyag tojásos dobozokat kapni, benne tojással. Élénk színűek, az ajánlás szerint tök jól lehet építkezni, játszani velük.
    Na hiszen! - gondoltam. Ezek még nem látták, hogy te miből csinálsz miket.
    És tessék! Már gondolatolvasó is vagy? :))
    Vagy esetleg te is láttad ezeket a bizonyos dobozokat? :))
    Én szívesen lennék játéknyúl nálatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy! Nem láttam ezeket a műanyag dobozokat még, de igazából nekem ez a kartonverzió is megteszi játéknak :-)

      Törlés
  4. Köszönjük ezt a csodás ötletet :) Nekem nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a kedves hozzászólást! :-)

      Törlés
  5. Kedves Levendulalány!

    Néhány évvel ezelőtt a Praktika újságban láttam egy ötletet, hogy a tojásos dobozokból virágokat készítettek, és meg is valósítottam. Tényleg nagyon szép lett, egy nagy ovális tükör oldalára ragasztottam, némelyiket arany festékspray-vel lefújva. Sőt, még egy kis pillangót is, drótból és gyöngyből volt a csápja. Meg nem mondja senki, hogy miből készült, a rusztikus volta még jól is jön.
    De ez se semmi, amit te készítettél, alig várom, hogy kisgyerekeim legyenek, akiknek elkészíthetem. :-)
    Üdv: Ildikó

    VálaszTörlés