2016. március 9., szerda

Nyuszifüzér papírgurigából


Tudjuk, hogy a papírgurigákból bármit lehet készíteni, igazánténylegvalóban bármit. Valószínűleg ez már a 200. alkalom, hogy ezt elmondom, tudom, de mindig lenyűgöz ennek az abszolút hétköznapi alapanyagnak a sokoldalúsága és a benne rejlő lehetőségek.
Ezúttal - valószínűleg a közelgő húsvét hatására - az jutott eszembe, hogy ezekből a csodás kis papírhengerekből bár már többször készítettem nyuszikat, ezt meg lehetne közelíteni más nézőpontból is, például nem egészében felhasználva a gurigákat, hanem szeletekre vágva, ezáltal csinos kis füles nyuszifejeket kapva. A végeredmény pedig annyira gyorsan meglett, hogy szívből tudom ajánlani kisebbekkel történő alkotásra vagy egy egész alsós osztály lekötésére - ekkor egy grandiózusan hosszú alkotásban gyönyöködhetünk. :-)

A nyuszis gurigafüzérhez tehát elsősorban a papírgurigák kellenek:





 Papírragasztó stifttel bekentem a felszínüket, és mintás papírral körbetekertem mindet - az esetlegesen túllógó papírszéleket levágtam.





Minden egyes gurigát négy darabra vágtam:


 
 

 Az egyik papírkör hajtott élére pisztolyból kis ragasztót nyomtam, és erre illesztettem további két papírkört.
(Persze bármilyen jobb ragasztó megfelel, a pisztolyos megoldás a gyorsasága miatt szerethető, de kisebb gyerekeknél nem biztonságos.)





És tulajdonképpen ezzel készen is lett - én még mindegyikre tettem pékzsinegből kötött apró masnikat, de ez igazán nem kötelező.






 A nyuszifülekre pici ragasztót tettem, és erre helyeztem rá a zsinórt - így a füzér máris felakasztásra kész lett, hogy csendben sugározza a csodálatos gurigák újabb dicséretét :-)







































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése