2016. február 11., csütörtök

Varázspálca Harry Potter-módra


Egy csodálatosan telt szabadság után újra itt - majd erről is beszámolok hamarosan... 
Közeledik a Nagyobbik szülinapja, és ez már a 11. lesz, az első, ami már láthatóan a nagylányosodás jegyében telik. Gondoltam is, hogy idén először már nem lesz igénye azokra a szülinapokra, amiket eddig tartottunk, a jelmezes-nagy társaságos-szuper kalandos bulikra - de úgy gondoltam, így is lesz mire emlékeznünk, hiszen fantasztikus élmények voltak ezek, és érthető is, ha a kislányságból nagylányságba tartó Nagyobbik most már csendesebb, vagy mondjuk úgy, egészen más szülinapokat akar. 
Végül is ő maga hozakodott elő egy köztes megoldással: azt kérte, legyen jelmezes-kalandos ez a szülinap is, de csak a család legyen ott. És mivel már hónapok óta a Harry Potter-könyvsorozat teljes bűvöletében él, természetes volt, hogy az idei szülinap témáját a szemüveges varázslótanonc kalandjai köré fonjuk majd - legalábbis azon vagyok, hogy ez így legyen. :-) Szerencsére olyan családunk van, aki minden ilyesmire kapható, így már előre tudom, hogy tiszteletét teszi nálunk Dumbledore, Piton, Trelawney, Bimba és McGalagony professzor, valamint Hagrid is - a Nagyobbik és a Kisebbik pedig Harry és Ron képében vesz majd részt a Teszlek Süveg beosztásán, a Rendes Bűbájos Fokozat megszerzésében és mindenben, ami ezekhez kapcsolódik.
A bulira készülődés első és legfontosabb elemeként első körben a varázspálcákat gyártottam le - a többi dolog egyelőre a tervezés fázisában van. :-) Mindenesetre a varázspálcák birtokában nagy gond már csak nem lehet, nem igaz? 

A pálcák készítéséhez az alapötletet itt találtam, ezt vettem alapul a saját pálcáink készítéséhez. Fantasztikus ötlet a pálcák alapjául bambusz evőpálcikát használni, a Lidl-üzletekben ráadásul éppen most adtak 299 Ft-ért tíz darabot egy csomagban, úgyhogy rögtön le is csaptam rá.
Így néztek ki az evőpálcikák:







A varázspálca-készítéshez többféle úton is elindulhatunk. A Harry Potter-univerzum pálcái egyáltalán nem Barbie-stílusban néznek ki, nem rózsaszínek, nem csillognak, nem szabályosak, éppen ellenkezőleg - mivel különböző fatípusokból és -ágakból vannak, durvák, göcsörtösek és szabálytalanok. Ezt a kinézetet kell visszaadni - így például körbetekerhetjük spárgával az evőpálcát első lépésben, mint ahogy én is tettem:







Majd ragasztópisztollyal gyöngyöket rögzítettem a pálcára, egyet-egyet, ide-oda, a göcsörtösséget imitálandó:



 

Ezután pedig majdnem az egész pálcát befolyattam ragasztópisztollyal, teljesen szabálytalanul - persze nagyon fontos ilyenkor vigyázni a forró ragasztóval:






A ragasztó megszilárdulása után pedig lefestettem az egészet akrilfestékkel.






És ennyi. Az így keletkezett varázspálca gyakorlatilag szinte teljesen olyan, mint az "eredeti" Potter-pálcák, amiket sok-sok pénzért lehet venni a neten - ráadásul akármennyit is készítünk, mindegyik különböző és igazán eredeti lesz. 

Ezután már "csak" az összes többi dekorációt kell elkészíteni... :-)






























6 megjegyzés:

  1. Nagyon jók, igazán harrypotteres lett az eredmény. :) Olvastad, hogy július 31-én megjelenik a történet folytatása egy drama formájában, the cursed child címmel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenigen, nagyon örültünk neki :-) Remélem, gyorsan meglesz a magyar kiadás is. Kíváncsi vagyok, drámaként hogy állja majd meg a helyét :-)

      Törlés
  2. Nagy örömmel fogadtam a bejegyzést, lányom a héten jelentette be, hogy Harry Potter tematikus születésnapot szeretne! Szeretettel várjuk a többi ötletet is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg majd utólag fogok beszámolni a szülinapról - nálatok mikor aktuális pontosan a dolog? Ezer tervem van, de többnyire késő este tudok belőle megvalósítani ezt-azt, akkor viszont már nem igazán lehet fotózni, így inkább majd utólag írok róla - kb. két hét múlva :-)

      Törlés
    2. Augusztus 27 !!!
      Nagyon gondos lányom van! 😊
      Kellemes készülődést továbbá is!

      Törlés
    3. De igaza is van, nem lehet elég korán kezdeni, időigényes a téma, valljuk be :-) Köszönöm szépen, és hát nektek is hasonlóakat! :-)

      Törlés