2016. február 22., hétfő

Nyuszik fahasábból


A biciklitároló építésekor elmentettem magamnak az összes leesett deszkavéget és fahasábdarabot, mert hát azok valódi drágaszágok, ahogy Gollam mondaná... és most, amikor először gondoltam arra, hogy hohó, de hiszen nem is olyan sokára itt a húsvét, kimondottan jólesett, hogy alapanyagért csak be kellett nyúlnom a famaradékok közé (aztán rögtön utána kiráncigálnom két szálkát a kezemből). A fahasábmaradékok közül háromból ugyanis nyulakat gondoltam készíteni, egészen pontosan ezekből:





 Okulván a szálkatémából, fogtam egy erős csiszolóvásznat, és nagyon alaposan átdörgöltem vele a fadarabokat, míg egészen selymesen simák nem lettek - ezután portalanítottam őket, és vízzel alaposan hígított bézs akrilfestékkel átkentem mindhármat. A hígításra azért volt szükség, hogy a fa mintázata átlátsszon a vékony festékrétegen, a festék viszont mindenképpen kellett ahhoz, hogy később a filctollal rajzolt részek ne folyjanak szét a fa erezetében.





Száradás közben fogtam néhány faspatulát, azaz gyógyszertári nyelvlapocot, és különféle nyúlfülformákra vágtam őket.


 


 A fahasábok közben meg is száradtak, így megrajzolhattam a nyuszik pofiját alkoholos filctollal és egy kis pirosítóval.





A nyuszikat elláttam kevés, a fa rusztikusságához illő dekorációval, és felragasztottam a füleket, amelyeknek a belsejét előzőleg rózsaszínre festettem.





 Végül mintás szalagból kötött masnit ragasztottam a nyakukba - és ezzel készen is lettek az első idei húsvéti fecskék :-)






































12 megjegyzés:

  1. Annyira édesek ezek a nyuszkók! A lógó fülű szívecskés a kedvencem. :))
    - Nita

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Nekem is, úgy el van szegényke anyátlanodva :-)

    VálaszTörlés
  3. Ezek valami tündérien bájosak lettek!! Köszönjük! ;)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon Cukik megyek beszerzek egy kis fahàbot.:-D a logfülű mindent visz Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is gondoltam volna, hogy ő lesz mindenki kedvence :-)

      Törlés
  5. Sono dolcissimi questi coniglietti. Bravissima:-)

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. Lehet, hogy mindhármat ilyen szontyolira kellett volna készítenem? :-)

      Törlés
  7. Szeretnivalóak! Szerencsére a lépcsőkorlát cseréje után maradtak fahasábok, naná, hogy elkészítem, köszönöm az ötletet. De ugye farkincájuk is van:-)?

    Anna

    VálaszTörlés