2016. február 27., szombat

A nagy Harry Potter-ajándék


Amikor megkérdeztem a Nagyobbikot, mi az ő szíve álma, amit szeretne esetleg megkapni a 11. születésnapjára, a válasz az volt, hogy készítsem el neki a Harry Potter-sorozat három főszereplőjét. Nem tudhatta, hogy ezzel ő ad nekem ajándékot, méghozzá kétszeresen is: az egyik az az érzés volt, hogy bár kérhetett volna bármilyen hiperszuper bolti ajándékot, mégis olyasmit kért, amit én készítek el neki... A másik ajándék pedig számomra az volt, hogy noha a figurák készítésével sok-sok órát vettem el az éjszakai pihenésből, a dolog minden pillanatát élveztem. Annyira, hogy az eredeti három figura helyett 16 lett - de úgy éreztem, egy ilyen kislány esetében ez a legkevesebb. És tényleg öröm volt elkészíteni a szereplőket, mert a Harry Potter abszolút közös könyvkedvencünk, és hihetetlen érzés megtapasztalni,hogy a köteteket még nálam is jobban tudja kívülről. :-)

Mivel tudtam, hogy a figurák minden bizonnyal számos kalandon mennek majd keresztül elkészülésük után, a kedvenc tartós és minőségi fafigura-alapomat használtam hozzájuk:





Alapoztam őket, majd felfestettem akrilfestékkel a ruhák alapszíneit. A kisebb részleteket alkoholos filcekkel rajzoltam meg, mint például a nyakkendőket:






Ezután fonalból hajat ragasztottam a figurákra. A karok a szokásos duplán hajtott zseníliadrótból készültek, és a legtöbb figura köpenyt is kapott filcanyagból, ahogy ez a varázslóvilágban illik :-)

Elsőként persze maga a főszereplő, Harry készült el:






Hedvig, a hóbagoly Harry hű társa közelről - őt pici fafiguraalapból készítettem:






Harry legjobb barátja, Ron Weasley:





És Harry másik legjobb barátja, a kivételesen okos, szorgalmas és tehetséges Hermione Granger:







A Griffendél házvezető tanára, Minerva McGalagony professzor:






És természetesen a csodálatos Dumbledore professzor, minden mágusok legnagyobbika:






De a roxforti tanárok közül Piton professzor az én személyes legeslegnagyobb kedvencem...





Hagridot sem hagyhattam ki a sorból, hiszen végig meghatározó szereplője a történetnek. A félóriás vadőrt úgy tudtam a többiek fölé emelni méretben, hogy a figuraalap aljára két építőkocka-karikát ragasztottam :-)






 És nem feledkezhettem el a szörnyen undok roxforti gondnokról, Frics úrról sem:






 ... akinek mindene a macskája, az árulkodó Mrs. Norris:





 Elkészítettem Sirius Blacket is, Harry sokat szenvedett keresztapját:






És a roxforti diákok közül azokat, akik a történetben a legtöbb szerephez jutottak - itt van például Luna Lovegood:





 Aztán a hőssé váló, nagy utat bejáró Neville Longbottom:






 Ginny Weasley, Ron húga, aki sok alkalommal jut fontos szerephez a történetben... :-)






 És persze kihagyhatatlan a megtévedt Draco Malfoy is, Harry örökös ellenlábasa:






Dobby, a hűséges szívű, bátor és hősies házimanó számomra a történet egyik legmeghatározóbb figurája, így természetesen ő is elkészült, kisebb méretű alapból, mint a többi figura:





És a végére hagytam a jók legnagyobb ellenségét, a végletekig gonosz sötét varázslót, Voldemortot (és persze elmaradhatatlan kígyóját).






Hát ők lettek A Születésnapi Ajándék, amivel sikerült nagyon nagy boldogságot szerezni a Nagyobbiknak, ami bőven megérte az összes, nem alvásra fordított órát :-) És még így is kimaradt néhány nagy kedvenc, a piperkőc Gilderoy Lockhart, a jóslástanos Trelawney professzor, Madame Pomfrey vagy például Cho Chang, nem is beszélve Félig Fej Nélküli Nickről - de legalább karácsony előttre is van éjszakai programom :-)




























































38 megjegyzés:

  1. Szenzációsak lettek! Aprólékosságod lenyűgöző.
    Bolyhoska meg Csikócsőr is lesz majd? Nekem Dobby a kedvencem a készletből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bolyhoskához meg Csikócsőrhöz sokkal nagyobb szakértelem kell az enyémnél :-)

      Törlés
  2. Nagyon ügyes vagy, jó kis figurákat készítettél! Nem vagyok a rajongók táborához közeli, de nagyon tetszik! Fiadnak boldog szülinapot kívánok utólag is!

    VálaszTörlés
  3. Erre már nincsenek szavak.. Nem tudom miből élsz, de őszintén remélem, hogy valami kreatív dologból, mert ez a te utad..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így érzem, de azért nem ez a legkönnyebb út... nagyon jólesik, amit írtál!

      Törlés
  4. Egyszerűen imàdom őket!! Szuper jók lettek, mindre egyből rá lehet ismerni. Boldog 11. születésnapot a Nagyobbiknak!! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből köszönöm! Örülök, hogy mindenki felismerhető, Siriusnál azért nem voltam ebben teljesen biztos :-)

      Törlés
  5. Szenzációsak! :D McGalagony professzornál leesett az állam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) :-) Ezer puszi! Nem is, kétezer!! Na majd személyesen :-)

      Törlés
  6. Hihetetlenül jó! Köszönjük, hogy megosztottad!

    VálaszTörlés
  7. Eddig is rajongtam ezért az oldalért,de ezt már nem hagyhatom szó nélkül...hát ez nagyon szuper!!:D Megemelem a süvegem..:D:D a kedvencem Dobby, olyan aranyos:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan teszlekes a süveg? :-) Nekem is Dobby az egyik szívem csücske...

      Törlés
  8. Válaszok
    1. :-) :-) Ez a név amúgy is nagyon jó ajánlólevél egy Harry Potter-rajongónak :-)

      Törlés
  9. Fenomenális!!! Gratulálok :)

    VálaszTörlés
  10. Néma csodálód voltam eddig, de már ezt nem hagyhatom ki! A fantáziád, meg a kézügyességed fantasztikus!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből örülök, hogy ez egy jó alkalom volt a megszólalásra! Ezután is jó érzés lenne olvasni :-)

      Törlés
  11. Évek óta mondom, hogy jó nálatok gyereknek lenni :-)! Csodás ajándék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És tényleg évek óta :-) Úgy örülök, hogy így látod!

      Törlés
  12. Már jó ideje olvasom a blogodat, csodálom a kreativitásodat, és most ennél az alkotásodnál muszáj volt, hogy megírjam ezt! :)
    Csodálom, hogy vajon hogy csinálod, hogy munka mellet marad időd ilyenekre, a családodra, és hogy minden írásodból árad a pozitivizmus, a szeretet, és a jókedv... szerintem kevesen vannak ilyenek Magyarországon, így néha nem csak a kreatív ötletek miatt, hanem kis pozitív életszemléletért-inspirálódásért is olvasom ezt az oldalt... :)
    Amúgy én nem vagyok nagy Harry Potter rajongó, de a filmek többségét láttam. És hihetetlen, hogy pár filctoll vonással és ennyire egyszerű anyagok felhasználásával mennyire karakteres, és a megszólalásig ugyanolyan karaktereket készítettél...! A kislányod biztos nagyon örül majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazi öröm volt olvasni, amit írtál! Mindig szeretettel várlak itt, ha kedved van benézni, igyekszem továbbra is megőrizni a pozitív látásmódot, de ilyen kedves kommentekkel biztosan menni is fog :-)

      Törlés
  13. Ez a "fogadj örökbe" dolog bennem is felmerült már... :)))
    Nekem az tetszik bennük nagyon, hogy egy két vonással megfogod a lényegüket, leginkább Piton és Minerva tetszett.
    Nagini egy kicsit túlvidámkodja a dolgot, de hát ha zsenília drótból készült horcrux lennék, és is kb. ennyire lennék vérfagyasztó. :)))
    Nagyon király csapat lett! Ezért tökre megéri a karikás szem, meg hasonló dolgok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig Nagini nem is mosolyog! :-) De hát igen, az ilyen típusú horcruxok nem valami ijesztőek, és még Griffendél kardja sem kell a megsemmisítésükhöz.
      Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszenek! A karikás szem már múlóban :-)

      Törlés
  14. Úgy látom sokakat megmozgatott ez a bejegyzés -köztük engem is. :) Mindig is nagy csodálója voltam az alkotásaidnak, de gondoltam most aztán tényleg illene ennek jelét is adni az Alkotó irányába.
    Ezek a figurák szó szerint mesések! Olyan üzenetet közvetítenek szavak nélkül, amit mindannyian "hallani" szeretnénk, amikor ajándékot kapunk... :)
    Utólag is boldog születésnapot az ünnepeltnek!

    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, köszönöm szépen, annyira szépen megfogalmaztad...
      A köszöntést átadtam, nagyon örült neki - éppen akkor is a figurákkal játszott :-)

      Törlés
  15. Hát szóhoz sem jutok ! Fantasztikusak, mint ahogy a Nagykönyvben meg van írva. Az első gondolatom az volt, hogy Harry keze olyan tökéletesen áll, hogy mindent kifejez vele. Bezzeg én meddig kínlódtam a kacska kezű síelőimmel, amikor a tőled látott módon próbáltam irányba állítani. :)
    Annyira tökéletesen sikerült minden figuránál elkapni a lényeget és igazán az látszik, hogy szívvel lélekkel készült :)

    VálaszTörlés
  16. Szuper !!! Komolyan mondom felnőtt fejjel is elfogadnám őket ! :-D

    VálaszTörlés