2016. január 12., kedd

Star Wars - papírgurigákból


A velem egyidőseknek hatalmas élményt jelentett anno az első, klasszikus Star Wars-trilógia, szám szerint a IV-VI. részek. Én viszonylag későn láttam a filmeket, és bár igaz, hogy elsőre nem voltam tőlük elragadtatva, utána legalább ötvenszer láttam mindhármat, és egyre jobban tetszettek. A dolog odáig jutott, hogy egyszer még egy Star Wars-esküvőn is szerepeltem mint Leia Boushh fejvadász álruhában. :-) Aki esetleg nem látta volna vagy nem ismerné ennyire részletesen a sztorit, annak elmondom, hogy ebben az öltözékben a szupercsini Leia hercegnőből egyáltalán semmi sem látszik, mert egy vastag ruharéteg, kesztyű és ormótlan sisakos maszk borítja, szóval nem kellett aggódnom, hogy bárkiben felmerülne, hogy semennyire sem hasonlítok a szépséges Carrie Fisherhez, inkább örültem, hogy kapok egyáltalán levegőt a cucc alatt. :-) A jelmez egyébként házilag, rajongók által készített volt, de fantasztikusan profi, ahogy az esküvő összes többi jelmeze is.
Természetes volt hát, hogy amikor megérkezett az újabb trilógia (1-3.), azt is rögtön megnéztem, de az első részt leszámítva nem igazán tetszett - persze ettől még ezeket is számtalanszor láttam, de azért a varázs nem ismétlődött meg. Az új film viszont, az Ébredő erő (7. rész) kimondottan tetszett elsőre is. Igaz, hogy jó pár bevált fordulat és jelenet visszaköszönt a klasszikus trilógiából, de ennek a filmnek mégiscsak volt igazi Star Wars-hangulata, és végül is ez a legfontosabb. Számomra a film igazi csúcspontjai persze azok voltak, amikor megjelentek a régi főszereplők - az idősebben is szépséges Carrie-Leia, és Harrison-Han, aki most is elvitte a show-t teljes egészében, 74 év ide vagy oda. Az idő múlása azért mindenkinek elszorította egy kicsit a torkát a moziteremben, és nekem is az jutott eszembe, amikor ezeket a színészeket sok évvel ezelőtt láttam a vásznon, amikor még ők is fiatalok voltak és én is gyerek - most pedig már egyikünk sem az.

Az idő múlásának viszont kétségtelen előnye, hogy az ember szert tesz némi gyakorlatra abban, hogy házilag gyártson mindenféle figurákat - úgyhogy ezúttal azt vettem a fejembe, hogy elkészítem a klasszikus trilógia főbb szereplőit, de azzal a nehezítéssel, hogy sima háztartási papírgurigákat veszek alapul, egyrészt mert ingyen vannak, másrészt nagyon strapabíróak. Persze, sejtettem előre, hogy nem lesz egyszerű elkészíteni az olyan különleges figurákat, mint Chewbacca vagy C-3PO, és való igaz, hogy a vuki minden erőfeszítés ellenére is pont úgy néz ki, mintha a Sütiszörny ikertestvére lenne a Muppet Show-ból, és az aranyszínű robot mellé pedig sokkal inkább Dorka, a Madárijesztő meg az Oroszlán kívánkozik, mint a R2-D2, de ez van, vállalom őket így is :-)

Következzenek hát a klasszikus Star Wars-filmek főszereplői, papírgurigából elkészítve, tökéletlenül, de annál nagyobb lelkesedéssel :-)






Természetesen a fő-főszereplő, öreg mesterével, azaz Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi:





Leia hercegnő a csodás kakaóscsiga-frizurával, amit szabályosan fontam-tekertem-rögzítettem, és úgy érzem, kellően hangsúlyosra sikerült :-) Természetesen nem maradhat el mellőle a hű kisrobot, R2-D2 sem:





Következik minden csempészek legklasszabbika, Han Solo, valamint az ő nagy vuki barátja és másodpilótája, aki nem, nem rokona a muppetteknek.
(Mivel a gyerekek nem látták a SW-t, a Nagyobbik csak Bolyhoskának hívja a vukit, a Kisebbik pedig Ben Kenobit Benke Robinak - ilyen, amikor a párhuzamos univerzumok keverednek :-) ):





Egy marcona rohamosztagos (a sisak kis agyagcserépből van), valamint az apró Jedi-mester, az ikonikus fülekkel rendelkező Yoda:





Lando Calrissian, a rossz fiúból vált hős és C-3PO, az aggodalmaskodó protokolldroid:






És végül természetesen ki más, mint Darth Vader - szintén cserépből készült sisakkal, lézerkarddal meg  mindennel, ami kell egy ilyen sötét Jedinek.





A sisak levétele után pedig láthatóvá válik a a megjavulás útjára lépő egykori Anakin Skywalker.






Hát ezek lettek ők, a papírgurigából készült Star Wars-figurák :-)




És végül néhány idézet a klasszikusoktól:



"Segítsen, Obi-Wan Kenobi! Ön az utolsó reményünk!"




"Az Erő veled van, ifjú Skywalker, de még nem vagy igazi jedi."




"- Szeretlek!
- Tudom."




"Engem kicsinek látsz, nem igaz? Hát tudd meg, a látszat csal!"




"Egy jó lézerstukkerrel többre mész, öcsi, mint ezzel a spádéval és az egész humbuggal. Humbug ez, én mondom.”




"Már megbocsáss, de hogy érted azt, hogy meztelen? Kilátszanak az alkatrészeim? Jaj Tervezőm, de kínos!"




"Én vagyok az apád."



"Ez a fiú minden reményünk!"





"Az Erő legyen velünk!"










12 megjegyzés:

  1. Hát nagyon remek kis csapat! A kedvencem, hogy összeállítottad őket beszélgetni :) Egyszer egy kérésre én is készítettem Yodát: http://fxtina.blogspot.rs/2011/02/reges-regen.html
    (ui: remélem 2016-ban többet tudok majd itt ejtőzni nálad...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy írtál, Kriszta! :-) Yoda tüneményes ebben a verzióban, ráadásul egészen egyedi is. Az nagyon jó lenne, ha többször ide tudnál látogatni, mindig örülök neked :-)

      Törlés
  2. A figurák szenzációsak lettek, Bolyhoskánál nem akartam hinni a szememnek, milyen tökéletes az azonosulás. És bár ez nem egy filmkritikai rovat, a film kapcsán nagyon az volt az érzésem, hogy "húzzunk le még egy bőrt a rókáról". 30 éve ez a látványvilág izgalmas és újszerű volt, de mára igencsak sablonosnak mondható. A reklám adja el csupán, és kb. 200 jobb filmet tudnék mondani. Ja, és az "új" fénykard egyenesen nevetséges és illúzióromboló.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon édesek :)) Han Solo és Csubi az abszolút favorit, itt is es a filmekben is ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát már megint egyetértek veled!! :-)

      Törlés
  4. Nagyon szuper!
    Szeretjuk oket!
    Gyerekeim Han Solot Hangszórónak hivták, Obivant pedig Oviban Kenobinak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ezek szenzációsak :-) :-) :-) Köszönöm, hogy megírtad!!

      Törlés
  5. Pont tegnap láttuk a filmet. És igen, Han Solo és a félmosoly! Helyes társaság lett (és Csuvi tökéletes)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A félmosoly nélkül nem is ő lenne, az egyszerűen kell :-) Köszönöm!

      Törlés
  6. Hát nálunk is hatalmas sikert arattak. :D

    VálaszTörlés