2015. december 12., szombat

Párperces vászongömbök


Ha nagyon egyszerű, nagyon gyors, vintage hangulatú gömböket szeretnétek a fenyőfára, ne keresgéljetek tovább :-) Ezeket a díszeket próbaképpen készítettem, de aztán nagyon megszerettem őket... és tulajdonképpen nem is kell hozzájuk más, mint közepes méretű hungarocellgömbök és maradék vászoncsíkok. Igazság szerint nekem jó sok vászoncsíkom van, mert ha meglátok egy szép anyagot, rögtön veszek belőle tíz centit. Nem többet, mert nem varrok belőlük semmit, és nem kevesebbet, mert nem adnak :-) Úgyhogy ezekből az anyagokból kellett csak levágnom egy csíkot, szigorúan meghagyva a lebomló szálakat a széleken, mert így hangulatosak igazán.

A díszek alapját tehát ilyen hungarocellgömbök képezték:





A másik összetevő pedig a vászonanyagból levágott hosszú csík volt:





A csík végét kis gombostűvel a gömbre rögzítettem:






Majd a csíkkal szorosan körbetekertem a gömböt úgy, hogy az anyagszélek mindig kicsit átfedésben legyenek. A szélek a betekeréssel tovább szálazódtak, de ez így volt tökéletes.





Amikor befedtem az egész gömböt, újabb gombostűvel rögzítettem a vászoncsík végét.

Végül spárgából kötöttem egy hurkot, a hurok utáni felesleges részt levágtam, és a csomót pedig egy gombostűvel a gömbre rögzítettem.


 


Ezek a gömbök egyszerűségükkel és természetességükkel hozzám sokkal közelebb állnak, mint a csillogó, fényes díszek - ráadásul tényleg csak néhány perc elkészíteni őket, leírni ennél jóval hosszabb időbe telt :-)








































2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Szia, a Gombolda webáruházban: http://www.gombolda.hu/textilek-82/lenvasznak-113

      Törlés