2015. december 3., csütörtök

Kottapapír-tobozok


Ez az ötlet abszolút nem saját, az elmúlt hetekben nagyjából százszor futottam bele a legkülönfélébb oldalakon, de úgy éreztem, én sem maradhatok ki belőle. :-) Annyi újításom azért van a dologban, hogy sehol sem láttam, hogy bárki is kottapapírral dekorálná a tobozokat, de én kitartóan és hűségesen imádom ezt a papírtípust, amelyből az egereknek "köszönhetően" még mindig nagy mennyiség áll a rendelkezésemre - ezért természetes volt, hogy enyhén nosztalgikus hangulatú, a régi idők dallamait idéző tobozokat készítek.
Azért hozzá kell tennem, hogy kell egy kis fantázia ahhoz, hogy a végeredménybe belelássuk a tobozformát, de szerencsére ide csupa olyan kedves olvasó jár, aki az átlagnál nagyobb fantáziával és kreativitással büszkélkedhet, ezért él bennem a remény, hogy Ti is látjátok a tobozt :-) 

Szóval, a tobozos dologhoz kellett három hungarocelltojás (a szimpla műanyag verzió is jó lenne, de nekem nem volt), kottapapír (nem kell eredeti, fénymásolt/nyomtatott is tökéletes), valamint egy kis méretű, kör alakú mintalyukasztó, amit csak azért vettem, hogy elkészíthessem a tobozokat ami amúgy is volt a gyűjteményemben. :-)





 Biztos hihetetlenül hangzik így elsőre, de használtam is a lyukasztót :-) Kivágtam tehát sok kis papírkört:





 Ragasztópisztolyt izzítottam, majd egy papírkört a tojás csúcsára ragasztottam.





 Ezután körberagasztottam néhány további papírkörrel.


 


Újabb és újabb papírköröket ragasztottam fel:


 


...míg teljesen be nem borítottam a tojást.





 Ezután egy fogpiszkálóval kicsit kifelé göndörítettem a papírkörök alját:


 


 Végül selyemszalagból készült masnikat rögzítettem a tobozkák tetejére, és ezzel készen is lett.
Bizonyos szögekből nézve tényleg tobozos :-)
















































11 megjegyzés:

  1. Szia nagyon helyes darabok es minden elozetes hir ellenere is igen latszik hogy tobozok😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök neki! :-)

      Törlés
  2. Ezek "abszolúte" tobozok! nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Olyan vagy, mint egy csupaszív bőségszaru. Remélem, tényleg sosem fogysz ki az ötletekből! :)

    VálaszTörlés
  4. Egyszer, nem rég, nagyon nem rég,
    hol az abrosz vidám, fess rét;
    három toboz összegyűltek,
    dekorlapra települtek.
    Ottan se ültek sokáig,
    talán csak egy fél óráig.
    Akkor biz' felkerekedtek,
    fenyőfára felcsüccsentek.

    MERT EBEI KENYERE

    VálaszTörlés
  5. Bravissima!!!! Che carine queste pigne...bellissime:-)

    VálaszTörlés
  6. Ez is nagyon jo otlet, meg nem lattam. A kottapir mindig jo otlet. Nem tudtam hogy mi az hogy toboz, es neztem a datumot miert tojas karacsonykor, es nezegettem nezegettem, es rajotem mire hasonlit. Fenyotoboz. Asztan jot meg a szotar is.....

    VálaszTörlés