2015. december 4., péntek

Hófehér madárkák


Tudom, hogy nem egészen normális reakció a pehelypaplanból időnként kibújó tollakat eltenni, de miért is ne gyűjteném, ha egyszer úgyis mindent gyűjtök, ami kicsit is alapanyaggyanús. És milyen jól tudnak jönni ezek a tollak, ha az ember éppen azt veszi a fejébe, hogy madárkás díszeket gyárt a karácsonyfára. Vagy az anyukája karácsonyfájára, aki mellesleg odavan minden szárnyas jószágért :-)
A tollak tehát kibújtak, láttak és győztek - persze kellett azért hozzájuk öt pár különböző méretű préselt papírgolyó is, de igazán egyszerű az egész dolog, és a végeredmény a kevésbé madárbarát népeket is kísértésbe képes hozni. 
Mondjuk mint a macskákat.

Itt kell beszámolnom arról, hogy néhány hete a teraszunkon megjelent egy egészen fiatalka macskagyerek, aki aprósága ellenére is meg volt győződve arról, hogy mostantól ő itt lakik. Próbáltuk lebeszélni, hogy mi nem tervezünk macsekot tartani, mert van nyuszink, papagájunk meg néhány spontán pókunk, ennyi állat meg éppen elég, és nem is értjük, mit keres ő nálunk - de a kiscica a méretének ellentmondó mennyiségű határozottsággal demonstrálta, hogy márpedig ő a mi állatkánk szeretne lenni, és onnantól kezdve a lábtörlőn tanyázott, vágyakozó háromszögletű pofival kukucskálva befelé. 
Szeretném én azt a kőszívű egyént látni, aki ne tört volna meg ennyi eltökéltség és cukorfalatság láttán :-) Hát így esett, hogy most van egy kis szürke macskánk. Vérbeli profiként ő is megszakértette a frissen elkészült tollas madárkákat, és dicséretként értékeltem, hogy rögtön neki is látott becserkészni az egyiket. De azért persze nem hagytam, hogy a papírgolyó-madárkák rossz véget érjenek, mert szükségem volt rájuk a fotózáshoz. Meg aztán a fára is, ugye...

És akkor lépésről lépésre :-)


Kikészítettem a papírgolyókat - öt madárka volt tervben, ezért öt kicsi és öt nagyobb préselt papírgolyót vettem elő.





Ragasztópisztollyal egymáshoz rögzítettem egy kicsi és egy nagyobb golyót - fontos, hogy a kisebb golyó nyílása előre nézzen, a nagyobbé pedig hátra, azaz éppen ellenkezőleg: mivel a kisebb nyílásába kerül majd a csőr, a nagyobbéba pedig a farktollak.







A csőrhöz arany színű kartonból kis háromszöget vágtam, amit csúcsosra tekertem (egy fogpiszkáló ilyenkor nagy segítség).






A csőr szélesebb végére pillanatragasztót cseppentettem, és a kisebb golyó nyílásába helyeztem.






Szerephez jutottak a tollak: a nagyobb golyó nyílásába is tettem egy kis ragasztót, és néhányat tollacskát beletűztem.





A madárka két oldalára is ragasztottam egy-egy tollat, majd alkoholos filccel pöttyöt tettem a szem helyére.






 Utolsó lépésként a ragasztópisztollyal kis facsipeszt rögzítettem a madárka aljára, hogy könnyen rá lehessen csíptetni majd a fenyőágra.






 Ezzel készen is lett a madárka, és nagyon hamarosan még további négy is - ha az első elkészül, onnantól már villámgyorsan készen van egy egész fészekalj. :-)







































És akkor közkívánatra :-) :-)










15 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak lettek! Kár hogy a cicátokról nem tettél fel fotót!

    VálaszTörlés
  2. Őszintén szólva én is a macsekot vártam a végére... :D De a madarak is helyesek, bár pont ellentétes véleménnyel vagyok a szárnyasokkal kapcsolatban, mint anyukád... :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon cukik lettek! Szintén nagy madárajongó vagyok :-) Azt hiszem, ezentúl én is összegyüjtöm a párnából kibújó tollakat :-)
    Enikö

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) :-) Biztos vagyok abban, hogy egyszer még jól jönnek!

      Törlés
  4. Cííícát akarunk, cííícát akarunk!!!
    Findusz

    VálaszTörlés
  5. :) "A magányosan sétáló macska" esete
    Sicc

    VálaszTörlés
  6. Közkívánatra a macsek fentebb :-)

    VálaszTörlés
  7. Jaaaj, milyen kis gyurmáznivaló!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az :-) Ráadásul olyan bújós, hogy csak na :-)

      Törlés
  8. Egy pillanatra meghökkentem, hogy mit keres a macsekom Nálatok? Kísértetiesen hasonlít az enyémre:-)
    A madarak pedig elbüvölőek.
    Üdv. Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán távoli rokonok :-)
      Köszönöm szépen, Anna!

      Törlés
  9. Juj van papagájotok? Azok nem kéredzkedtek véletlenül Hozzátok, hogy róluk is legyen kép? :) Nagyon nagy papagájos és madaras vagyok, ezért is vagyok egyébként oda ezekért a madarakért, de én csak lelkesen mentem a kedvencek közé ezeket, mert itt Angliában egy darab hobbibolt nincs ahol alapanyagot lehet kapni...

    VálaszTörlés
  10. Most is azon gondolkodom - mint minden második /harmadik bejegyzéseden-, hogy mekkora házban lakhattok, ahol ekkora, alapanyagokért epekedő hely áll rendelkezésre??? Mert értem én hogy ez csak pár toll a paplanból, de én fele Ennyi kinemdobandómertmégjólehetvalamire "kacatot" gyűjtök és tele van vele az egész lakás... Vajon hogy csinálod??? (megint) gyönyörűségeset alkottál, gratulálok!

    VálaszTörlés
  11. A madárkák nagyon aranyosak. Tollat nem gyujtok, de nyugottan szetszedek egy parnat ha kel..... Zita Szlovakiabol.

    VálaszTörlés