2015. december 15., kedd

Eszkimók


Az eszkimók egy tudományos könyv átböngészése óta nagyon foglalkoztatják a Kisebbiket. A minap azzal állt elő, hogy szeretne egy-két saját eszkimót, amivel játszhat. Nagyon lelkes lettem a felkéréstől, mert ilyesmit még sosem készítettem, bár volt bennem némi aggodalom, hogy kevés idő alatt hogyan lehet majd elfogadhatóan eszkimós külsejű figurákat gyártani - de aztán némi gondolkodás után előkotortam egy pár babazoknit, és ez nagyon leegyszerűsítette és meggyorsította a folyamatot. Igaz, az én eszkimóim nem hasított bőrből készült holmikban melegszenek, hanem helyes kis türkiz-rózsaszín csíkos kötött hacukában, viszont igazán hamar elkészültek. És a kis megrendelő is igazán elégedett volt velük, ez a lényeg :-)


Az eszkimókhoz kikészítettem egy pár jó állapotú babazoknit és négy nagyobb hungarocellgolyót:





 A zoknik aljába belenyomtam egy-egy golyót:





 Jól meghúzogattam az anyagot, hogy szorosan a hungarocellgolyóra simuljon, és elkötöttem egy befőttesgumival.





A zoknik szárába beletettem a maradék két golyót, a zokni végeit visszahajtottam, és a néhány helyen ragasztóval rögzítettem. 
A nyakrészhez is tettem egy kis ragasztót, és kicsit előrébb nyomtam a fejet, hogy odatapadjon  a "kapucni" pereme az alsó golyóhoz.





Fekete dekorgumiból hajat vágtam, felragasztottam, majd alkoholos filctollal és egy kis igazi pirosítóval megrajzoltam az arcokat.





A karokat és a prémszegélyt zseníliadrótból készítettem, majd gombokat ragasztottam a ruhára.





Végül a lábak helyére zseníliapomponokat ragasztottam, és ezzel készen is lettek az eszkimók.
Azért a halacskákat dekorgumiból még muszáj volt elkészítenem melléjük, így lettek igaziak :-)


































8 megjegyzés: