2015. november 11., szerda

Törpék északról


Nekem úgy tűnik, idén a karácsonyi dekorációs kínálat abszolút sztárjai a skandináv törpék. Biztosan ti is láttátok már őket, természetes színek, rengeteg szakáll, hosszú sipka, ami alól csak egy hatalmas gömb alakú orr látszik ki - se egy szem, száj vagy szeplő, kizárólag a lenyűgöző méretű szaglószerv. Na ezekbe a törpékbe reménytelenül beleszerettem, de gyakorlatilag első pillantásra, és tudtam, ha törik, ha szakad, nekem lesz ilyenem. 
Az egyik boltban hosszasan tanulmányoztam egy különösen rokonszenves törpét, és arra jutottam, közel sem lehetetlen őt otthon elkészíteni, sőt, tulajdonképpen kimondottan egyszerű. Az egyetlen problémás pontot a szakáll jelentette, mert ezek a törpék egészen különleges, dús, selymes, egyenes szálú verzióval rendelkeznek ebből, amit sem vattával, sem filccel, sem semmivel nem tudtam volna úgy helyettesíteni, hogy az tényleg úgy nézzen ki, mint egy igazi északi törpe ékessége. De egészen véletlenül az OBI áruházban botlottam bele egy angyalhajként árult anyagba, ami tökéletesen olyan volt, mint a vágyott szakáll - és hazaérve rögtön neki is kezdtem a drágaságos törpéimnek. 


Alapként hungarocellkúpot terveztem használni:






Szürke filcanyagból akkora darabot vágtam, amellyel kényelmesen be lehetett vonni a kúpformát - amit alaposan bekentem papírragasztó stifttel.


 


 A filcanyagot a hungarocellkúpra simítottam-nyomogattam, majd a felesleget levágtam.





 Kimértem a sipkának szánt filcdarab méretét is:





 Ennek a széleit kifordítva összevarrtam, majd visszafordítottam az anyagot. (A sipkacsúcsnál ez nem egy egyszerű művelet, de egy hosszú hurkapálca nagyon jól jön ilyenkor.)





 Az angyalhajból kivágtam a szakállként felhasználni kívánt mennyiséget, amit a ragasztóval bekent filcfelületre simítottam.





Óvatosan ráhúztam a sipkát, aminek a széleit egy-egy ragasztópöttyel rögzítettem is.
Végül egy kicsit széthúztam a szakáll közepét, és egy testszínűre festett kisebb préselt papírgolyót ragasztottam orrként a filcanyagra.





Természetesen képtelen lettem volna csak úgy magányosan hagyni, úgyhogy a másik kúpból készítettem egy törpeasszonyt is: persze neki nem szakállt készítettem az angyalhajból, hanem hajfonatokat. De ezt leszámítva le sem tagadhatják egymást :-)



































 

19 megjegyzés:

  1. Pompásak a vikingtörpék! :) De a rénszarvasok se kutyák .... öööö ... izé ..... lehet hogy mégis óriások?

    VálaszTörlés
  2. Fantastici,, meravigliosi!!! Anche io ho i coni in polistirolo e devo dire che questo é il modo più tenero e creativo in cui ho visto usarli. Bravissima come sempre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Grazie mille, cara Bianca, sei gentile come sempre! :-)

      Törlés
  3. Ennivalóak! Ismét gratulálok!
    Ili

    VálaszTörlés
  4. Szia, angyalhajat hol szerzed be? Annyi helyen kerestem már, sajnos sikertelenül. Tündériek a manók. Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocs, hogy belekontárkodom, én ma vettem az OBI-ban, Engelshaar néven, a karácsonyi dekorációs részen volt :)

      Törlés
    2. Szia, a bejegyzés elejében benne van, hogy az OBI-ból van :-) Megértelek, én is régóta kerestem ezt a típust! Köszönöm szépen a gratulációt!

      Törlés
  5. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Comme ils sont beaux!!!!!! Merci du partage!....

    VálaszTörlés
  6. Imádok ide jönni, csak nézelődni is!!! Ismét egy szuper ötlet a sorban!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig szeretettel látlak! Köszönöm! :-)

      Törlés
  7. Szia! Először is - már mondani sem kell :D - imádom őket is, mint mindent amit csinálsz!!! :) Lenne nekem egy banális kérdésem anyagbeszerzés témában (elnézést a tudatlanságomért): Ilyen filcanyagot te hol szoktál venni?? :D Mezei méteráru boltban kapható? Vagy inkább barkácsáruház?? Előre is köszönöm ha ilyen buta kérdésre is válaszolsz :) :) :)

    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anna! Nincs buta kérdés, ez egy teljesen jogos kérdés, sokáig én sem találtam minden szempontból megfelelő filcárusító helyet, de tényleg :-) Egy jó ideje már ők a kedvencem: http://www.gombolda.hu/barkacsfilcek-79
      Méteráru boltban, ha van is, általában nem túl gazdag a színválaszték, a linken pedig szépséges mintás barkácsfilcek is vannak, a szürke pöttyös, ami a törpéken van, külön kedvencem :-)

      Törlés
    2. Ó, de jó! Nagyon szépen köszönöm!!! :) :) :)

      Törlés