2015. november 15., vasárnap

Téli papírerdő


Hónapokkal ezelőtt figyeltem fel a neten egy blogon néhány papírfácskára, amelyekkel kapcsolatban az volt az első gondolatom, hogy mennyire jól lehetne velük dekorálni a karácsonyi készülődés időszakában... aztán ez az időszak egyszerre már itt is volt, azaz van. Most aztán nyugodtan tehettem egy próbát a fácskák elkészítésével, de azért nem akartam egyszerűen csak másolni az ötletet. A fácskák szerkezeti felépítését megtartottam, de meseszerűbb, ágas-bogasabb fákat szerettem volna készíteni, és az aljukat is biztosabb alapra terveztem helyezni. De úgy vágtam neki a dolognak, hogy sokkal esélyesebbnek éreztem a biztos kudarcot - úgy gondoltam, az egész túlságosan időigényes és bonyolult lesz, valamint biztos, hogy a papír sem bírja majd meg a saját súlyát. Ehhez képest lényegesen kevesebb  idő alatt elkészültem a fácskákkal, mint gondoltam, egyáltalán nem éreztem bonyolultnak sem, és a papír is tökéletesen helytállt.
Ezek után muszáj megmutatnom a fácskákat nektek is, hátha valamelyikőtök kedvet kap az elkészítéshez :-)

 Papírként sima A3-as kartont használtam, 200 grammosat - ez elég vastag ahhoz, hogy legyen tartása a fáknak, de még kettéhajtva is jól vágható. 
A kartonból kb. 20x30 cm-es lapokat vágtam:





A kartondarabokat hosszában kettéhajtottam.
 Mivel a fák összeállításánál fontos, hogy a törzsük ugyanolyan legyen, kartonból vágtam egy sablont ehhez, amit a hajtásvonal alsó részéhez helyezve át is rajzoltam:





Ezután megrajzoltam vázlatosan a faágakat:





Majd egy éles ollóval kivágtam a faformát.





Ezután kiradíroztam a még látszó vázlatvonalakat. A  második fától már nem is kell előrajzolni az ágakat, minél különbözőbbek a fák, annál szebb  lesz a végeredmény.





Fogtam két papírfát, és az egyiknek az alját vágtam be felfelé, a másiknak a fa közepétől vágtam be a papírt, lefelé:





Ezután ezt a két részt egymásba illesztettem, hogy a fatörzs alja X alakot formázzon.
Attól függően, hogy vágtuk ki a fákat, a felső ágak között is lehet, hogy át kell vágni a papírt - de ez egyértelműen kiderül akkor, amikor összeállítjuk a fát.





Ha nem érezzük stabilnak a felső részt, a középen elhelyezkedő, szemben lévő ágakat egy-egy csepp ragasztóval egymáshoz is lehet rögzíteni, de legtöbbször erre nincs szükség, a kartonnak elég tartása van.

Végül fatörzsszeletre ragasztópisztollyal keresztet húztam, és a ragasztóba állítottam a fa alját.





Ezekkel a fácskákkal hatásosan lehet díszíteni például ünnepi asztalt, kandalló- vagy ablakpárkányt, polcot vagy asztalkát, ahogy csak szeretnénk :-)










































7 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. It's so great to read it! Thanks a lot! :-)

      Törlés
  2. ámulok-bámulok! annyira hangulatos és tényleg nem egy ördöngösség megcsinálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nem az, egy éles ollóval garantált a siker :-)

      Törlés
  3. Nagyon-nagyon tetszik:))))) É s ilyen fatörzs szeletet hol szereztél?

    VálaszTörlés