2015. november 29., vasárnap

Téli falu gyufásdobozokból


Nagyon jó úgy bejegyzést írni, hogy egy nagy bögre forralt bor van a kezemben, és egy kevés hó is van még kint a kertben :-) 
Gyufásdobozból készült házikókat már nagyon régóta akartam készíteni, és őszintén szólva egyszer meg is próbáltam. A végeredmény viszont annyira rémes lett, hogy eszembe sem jutott megmutatni itt, és jó időre el is ment a kedvem az egésztől. Pedig tényleg olyan egyszerűnek tűnt - de mindig az egyszerűnek tűnő dolgok jelentik a legnagyobb kihívást. Talán mert az ember hajlamos lebecsülni őket, ki tudja... na de nem leszek botcsinálta Coelho, helyette a lovak közé csapok, mert a második gyufásdobozos próbálkozás vállalható lett :-) 

A gyufásdobozok a legegyszerűbb, leghétköznapibb típusok voltak - egy nem dohányzó, villannyal sütő-fűtő házban ezeket egyébként nem olyan egyszerű összegyűjteni, de azért vannak a jóbarátok... :-)




Kartonból vágtam egy házformát, akkorát, amekkora éppen ráfért a skatulya elejére:





Ezt a sablont odafogva a dobozhoz, bevágtam a tetőrészt:





A bevágott háromszögeket ezután le is vágtam, az oldalsó csíkot viszont meghagytam.





Téglamintás papírt vettem elő, amin szivaccsal áthúztam egy kis fehér akrilfestéket - ettől elvesztette élénk pirosas színét, és kellemes pasztellszínű lett. Ezt a papírt ragasztottam a gyufásdobozra, majd a felesleget levágtam.





Különféle papírmaradékokból kivágtam-megrajzoltam az ablakokat és az ajtót, majd fel is ragasztottam ezeket.





Még egyéb apróságot (papírból fenyőfát, pékzsinegből koszorút) ragasztottam a házikóra, majd egy félbehajtott papírcsíkot rögzítettem a tetőrészre.





Végül fehér struktúrpasztával összemaszatoltam a házikót (ennek hiányában fehér akrilfestéket is lehet használni).





Hogy ne árválkodjon egyedül a házikó, még készítettem néhányat - már majdnem egy egész kis téli falu :-)

















































 


8 megjegyzés:

  1. Milyen jó ötlet!!! Köszi!!!!

    VálaszTörlés
  2. Az előző bejegyzésedhez ajánlottam a SZÍV című könyvet, Te pedig rákérdeztél, hogy karácsonyi témájú
    ez a könyv? Nem, nem karácsonyi témájú, elnézésed kérem!
    Más blogon karácsonyi ajándéknak való könyvek után érdeklődött valaki, így téveszthettem el a "házszámot".

    Aranyosak a téli házikók! :)

    VálaszTörlés
  3. Oh! Elles sont très très jolies tes petites maisons!...Merci pour cette idée

    VálaszTörlés
  4. A narancssárga ablakos különösen jól sikerült, folyamatosan noszogattam a telefont a nagyítás érdekében, hogy ott most akkor már beköltözött valaki, vagy miért világít az ablakban a fény???!!! Ismét gyönyör hangulatot idéztél, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig nincs kivilágítva, de igazad van, tényleg olyan :-) Én köszönöm!

      Törlés