2015. november 19., csütörtök

Karácsonyi visszaszámláló raklapdeszkából


Ilyen-olyan okoknál fogva számtalan raklapdeszka tartózkodik nálunk egy ideje - talán mert Ő is azonosult az én "majd jó lesz valamire" szemléletemmel :-) Persze én sem bánom, mert kifogyhatatlan alapanyagforrást jelentenek nekem is, például a most következő ötlethez. Ezt már tavaly is meg akartam valósítani, de akkor még nem laktak nálunk a deszkák,  most viszont igazán semmi akadálya sem volt az olyan régóta tervezett karácsonyi visszaszámláló elkészítésének. Egy kis segítséget kellett igényelnem Tőle a dologhoz, de karácsonyra kis fűrészt kértem magamnak, úgyhogy legközelebb már én is meg tudom majd oldani a férfias részét a folyamatnak... igaz viszont, hogy így az Ő keze is benne van egy kicsit a végeredményben, és az valahogy különösen nagyon szívmelengető érzés.
Dilemma, no :-)

Először tehát kiválasztottam a számtalan jelentkező közül a döntőbe jutott egyedet:





 Csinos darab, nemde? Persze azért nem maradt ennyire rusztikus állapotban, mert kissé átcsiszoltuk a felületét, aztán pedig az előre eltervezett méretekre felvágtuk, öt különböző darabra: 8, 14, 22, 30 és 40 cm-es részekre.





 A léceket akrilfestékkel lekentem - csak a feketét vittem fel hígítatlanul, a többi színt mind vízzel kevertem, hogy a fa erezete átlátsszon. A barnás színt külön kevertem ki, piros, bordó és középbarna festékből.





 Száradás után megcsiszolgattam a deszkadarabokat itt-ott:





A deszkadarabokra grafitceruzával halványan felrajzoltam a szavakat:





Majd fehér akrilfestékkel és egy vékony hegyű ecsettel át is festettem a betűket.





Végül pedig a leghosszabb elemre keresztben felragasztottam a deszkákat. Először rendes faragasztót akartam használni a művelethez, de mivel a lécek másik oldalát csiszolatlanul hagytuk, arra gondoltam, a ragasztópisztoly nagyon jól bele fog tapadni a rostokba, ezáltal tökéletesen rögzít majd - és ez így is lett, hibátlanul megfogta a deszkadarabokat.





Ezzel el is készült a karácsonyi visszaszámláló. A fekete lécdarabra mindennap krétával lehet felírni az ünnepig még hátralévő napok számát, és persze könnyen le is lehet törölni - ehhez a fekete akrilfesték is tökéletes, ami vagy ötször olcsóbb, mint a krétafesték, és ez bizony nem mindegy.

Amikor felírtam az aktuális számot, azért jól megdöbbentem. 35 nap. 35 nap!!!! :-)




































4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Örülök nagyon, hogy tetszik, köszönöm! :-)

      Törlés
  2. Zöldre festve, kis díszekkel feldobva még kerti karácsonyfa is lehet belőle. :-) Mi is megcsináljuk Vele, nagyon köszi az ötletet! Szeretem a blogodat, írtó cuki dolgokat készítesz!

    A könyveidhez szívből gratulálok! :-)

    Ildikó

    VálaszTörlés