2015. november 25., szerda

Hóembercsalád páratlan kesztyűből


A téli holmik elővétele után szembesültem azzal, hogy az a fehér gyerekkesztyű, amit tavasszal azzal raktam el, hogy "csak meglesz a párja később", immár megváltoztathatatlanul egyedülálló lett. Márpedig egy fél pár kesztyű nem kesztyű - rögtön be is suvasztottam az alapanyagos polcomra, mert tudtam, hogy ebből lesz valami, csak ki kell várni a megfelelő időpontot és hangulatot. És kivártam! Most aztán alig bírom ki, hogy ne rögtön a kész képekkel kezdjem a bejegyzést, annyira szeretem a végeredményt  - de muszáj türelemmel, csak szépen, sorjában... :-)

Tehát a kesztyű, magányosan és kissé elhordottan:





 Kikészítettem egy nagy csomó vattát, és elkezdtem kitömni a kesztyű ujjait - jó ducira, amennyire csak az anyag engedte.





 Egymás után szépen teletömtem vattával a kesztyű minden ujját, majd a tenyérrészt is.





Ezután eligazgattam a kesztyűt úgy, hogy a hüvelykujjat behúztam középre, és egy cérnaszállal csokorba kötöttem az ujjakat.





Kialakítottam a hóemberformát az ujjakon: ehhez az ujjak alsó harmadára vékony fehér szalagot kötöttem, jól meghúzva - majd a felső harmadnál is ugyanígy, de most mintás szalaggal, hosszúra hagyva a végeket.





Ugyanezt mindegyik ujjnál megcsináltam, persze más-más szalagokkal:





A kis hóemberek arcára narancssárga filcanyagból vágott kis répaorrokat ragasztottam, a szemek és gombok helyére pedig fekete gyöngytollal nyomtam egy-egy kis pöttyöt. Ezt persze lehetett volna pici fekete gyöngyökkel is megvalósítani, felvarrni vagy ragasztani, de a gyöngytoll ennél egyszerűbb. Aki esetleg nem ismeri: tubusos, nagyon sűrű, fényes festékről van szó, amivel kis, domború pöttyöket lehet nyomni, mintha apró gyöngyök lennének - a festék egyébként gyorsan szárad, és teljesen kemény lesz.





Úgy éreztem, néhány kis sapka elkel a hóembereknek, de először nem akartam ezzel foglalkozni, mert hát öt pici sapkát megvarrogatni, hááát.... de aztán feltaláltam egy (szerintem) csodálatos és gyors megoldást az ilyen kicsi sapkák kialakítására, és ezt gyorsan meg is osztom veletek.
Ehhez egyszerűen csak olyan, szélesebb szalag kell, aminek a szélei drótozottak. Levágunk belőle egy darabot, ezt körbetekerjük az ujjunkon, a végeit egy pötty ragasztóval rögzítjük. Ezután csak az így keletkezett szalaggyűrű egyik oldalán összenyomjuk a drótszélt kis kupacba - ezzel ki is alakult a sapkaforma.
Nekem még muszáj volt ezekre apró zseníliapompont is ragasztanom, mert így csinos egy téli sapka - de ez már igazán nem kötelező.





Ezzel készen is lett a hóembercsalád, már csak bele kellett helyezni őket valamibe. Az elpáratlanodott kesztyű mellett egy újabb haszontalan tárgyat megmentettem a kidobástól: nemrég a kedvenc bögrém füle letört, de nem volt szívem kidobni, mert hát mégis a kedvenc bögrém.... most viszont tökéletes otthona lett az öt kis hóembernek. A kesztyűt a bögrébe tettem, az üresen maradt helyekre vattát tömködtem, és ezzel el is készült a fél pár kesztyűből és és törött bögréből született téli jelenet... nagy-nagy-nagy-nagy kedvenc. :-)








































17 megjegyzés:

  1. ... igen, ismételten. :)
    Nagy-naaaagy-nagy kedvenc!:):):)

    VálaszTörlés
  2. Meraviglioso, geniale, stupendo. BRAVISSIMA!!!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Imádnivaló família <3 <3 <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha őszinte akarok lenni, én is így látom :-)

      Törlés
  4. Fantasztikusan ötletes! Imádom a blogot, csupa-csupa jó csinálni való! Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! :-)

      Törlés
  5. C'est absolument superbe!!!!! Je sens que je vais essayer dès que je trouve un gant blanc!...
    Merci pour toutes tes bonnes idées!
    Bises de Lyon en france

    VálaszTörlés
  6. Zseniális! Fehér cérnakesztyűből is meheta projekt!!!!! Ezer hálám! meg fogjuk csinálni a gyerekekkel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, abból is :-) De jó, majd számolj be róla!

      Törlés
  7. Csak mosolygok folyamatosan míg olvastam, olyan aranyosak!

    VálaszTörlés
  8. ❤❤❤❤❤ Kènytelen leszek felàldozni fèl pàr kesztyűt 😉😉😉 Vagy rögtön duplàn kèszìteni 😊😊😊

    VálaszTörlés