2015. november 4., szerda

Diómadárkák


Amikor megláttam a Kreatív gyermek című újság címlapján a sapkás madárkákat, azonnal tudtam, hogy nekem is el kell őket készítenem. Ezek olyan belső késztetések, amelyeknek semmi értelme ellenállni, én már csak tudom :-) Így aztán nem is vártam sokat a reprodukcióval, kikészítettem a szükséges alapanyagokat, és hozzákezdtem. 

A főszereplők ezúttal egész diószemek voltak:





A hideg időre való tekintettel sapkákkal és fülvédőkkel kellett ellátni a diókat. A sapkákhoz végre felhasználhattam a több éve, szuper akciósan vásárolt kötött hengereimet - egyszerűen csak méretre vágtam a darabokat, ragasztópisztollyal rögzítettem a diókon, és elkötöttem a végüket egy darabka pékzsineggel. Az egyiknek zseníliapompont is ragasztottam a végére, de ezek magukban is igazán csinosak... persze ilyen kötött henger ritkán van kéznél, de nyugodtan lehet filcanyagból vagy papírból tekert hengerrel is helyettesíteni.
A fülvédőkhöz először a levágott és meghajlított drótdarabok végeit ragasztottam a dió két oldalára, majd a végeket elfedtem egy-egy, szintén ragasztópisztollyal rögzített kis zseníliapomponnal.





A lábakat szintén drótból hajlítottam (laposfogó segítsége jól jön), a kép szerint:






A diók alsó, puha részébe lyukat fúrtam, és ebbe szúrtam a lábakat, amelyeket egy csepp ragasztóval rögzítettem is:





Végül már csak a madárkák pofiját kellett elkészíteni. Irodai lyukasztóval vágott fekete kartonpöttyöket ragasztottam szemként (fehér festékkel egy-egy fénypontot is tettem rá), a csőröket pedig sárga dekorgumiból vágtam ki.
Már csak a sálak és nyakkendők voltak hátra: ezeket mintás szalagokból vágtam és ragasztottam.


 



És ezzel el is készültek a téli diómadárkák. Mint ahogy az elején is írtam, az ötlet nem saját, de olyan szeretetreméltó, hogy egyszerűen muszáj volt megvalósítanom... és ezzel újabb jelentkezőkkel bővült a lehetséges karácsonyfadíszek listája.... :-)










































7 megjegyzés:

  1. Annyira de annyira cukik!

    VálaszTörlés
  2. Annyira édes! Keresem a neten a kötött hengert sapinak, de nem találom. Elarulod hol kapható? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, persze! Itt vettem, akkor éppen akcióban volt: http://opitec.hu/index.php?tm=559484

      Törlés