2015. november 17., kedd

Adventi naptárpecsét


Egyszer már kísérleteztem azzal, hogy hogyan lehet házilag betűpecsétet készíteni, de most tovább haladtam a dologgal. Adventi naptárhoz lett volna szükségem számos pecsételőre (valahogyan sosem sikerül elfogadható külsejű számokat rajzolnom), de nem akartam addig költeni rá, amíg meg nem bizonyosodom arról, hogy házilag lehetetlen előállítani - de azért mégis sikerült valahogy. :-) A számok elkészítéséhez ezúttal is parafadugót használtam, de új szereplőként behoztam a dekorgumit is - és szeretem.

Először a parafadugókat készítettem elő:






A dugók végén barkácskés segítségével kifaragtam a számokat. Érdemes előrerajzolni ceruzával, mert ugye a számok tükörképét kell kifaragni, ami például egy 5-ös esetében rejteget némi kihívást...










 A számok köré szerettem volna készíteni egy keretet, ehhez gondoltam megfelelő anyagnak a dekorgumit. 
Első lépésként vágtam egy négyzetet belőle, amire felrajzoltam a tervezett keret mintáját.





 Kivágtam a barkácskéssel a levélkéket és a körvonalból néhány darabkát, majd az egészet koszorúforma-szerűen kivágtam a dekorgumiból.





 Áttettem egy másik dekorgumi-darabra, körberajzoltam azon a koszorúformát, kivágtam, és a lyukacsos darab alá ragasztottam.



 


 Következhetett a tesztelés: a koszorúformára kis bélyegzőpárnát nyomogattam, míg a festék be nem fedte, és rányomtam néhányszor egy papírdarabra.





 A koszorúk közepébe pecsételtem az új számbélyegzőimmel - akárcsak a korábbi betűnyomda esetében, itt is nagyon szeretem a parafa repedéseiből eredő kopottas hatást.





Ezután kivágtam a pecsételt formákat, és már lehetett is alkalmazni őket új szerepükben.






A pecsétkészítés így dekorgumiból egyébként nagyon jó elfoglaltság, és mindenki olyat készít, amilyet csak szeretne - én persze rögtön többet is szerettem volna, úgyhogy alkottam egy fenyőfásat:





 Egy füzéreset:





 Meg persze egy elmaradhatatlan hópelyheset :-)






 A pecsétkészítés tehát igazán jó dolog - még profibb módon fakockát is lehet ragasztani rájuk fogantyúnak, úgy igazán tökéletesek lesznek. Akár személyre szabott saját készítésű karácsonyi ajándékként is megállják a helyüket :-) 





















 





 













 

14 megjegyzés:

  1. Gyönyörüek! én el is fogadnám karácsonyi ajándékként - az elkészitéséhez hozzáfogni sem merek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig csak egy éles barkácskés kell hozzá, azzal gyorsan és egyszerűen megy! :-)

      Törlés
  2. Egy éve milyen jol jött volna ez a tipp :) Akkor a novemberem számok hímzésével telt :D

    VálaszTörlés
  3. Kedves Levendulalány, csodaszépek lettek! Ezt a piros-fehér zsinórt hol találtad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Az enyém innen származik: http://www.eztettem.hu/shop/category/bakers-twine

      Törlés
  4. Jujjj, még jájjjj, meg dejódejó, pont MA tehát leírom mégegyszer, pont MA akartam nyomtani számokat és tessék, gondolatolvasó vagy, és itt a profi megoldás, nagyon-nagyon-nagyon köszönöm! Olyan kreativ vagy, én meg irigy persze, de jó értelemben ;) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, a rokon lelkek ilyenek! :-) Nagyon örülök, hogy éppen kapóra jött!!

      Törlés
  5. Bravissima! Non ho più parole, sei davvero piena di idee, le realizzi in modo magnifico è le presenti benissimo. BRAVA!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Grazie, Bianca! Sono sempre contenta per le belle parole, non mi stanca mai di loro (spero che tu capisci... mi dispiace ma posso parlare l'italiano soltanto un' pochino :-) )

      Törlés
  6. Egyszerűen csodálattal nézem mindig az alkotásaidat, annyira ötletesek és a végeredmény mindig csodaszép. Csodálom (és irigylem :)) a kreativitásodat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, igazán kedves vagy!

      Törlés
  7. én ovis jeleket gyártottam dekorgumiból plusz építőkockából, akkoriban a gyerekek minden rajzukat, alkotásukat lepecsételték vele (az egyik gyümölcs, jól mutatott a rajzolt, festett fákon is). Ez mondjuk profibb munka :) Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tiéd viszont fantasztikus ötlet! Amikor a kislányom oviba ment, és perec lett a jele, azért az első évben megküzdött vele mindig, amikor rá kellett rajzolnia a papírokra, akkor milyen jól jött volna egy ilyen dekorgumis pecsételő, amit írtál... szuperklassz ötlet, tényleg :-)

      Törlés