2015. október 6., kedd

Mókuskák


A termésfigurák, noha sosem tudnak olyan jólfésültek lenni, mint a más alapanyagokból készített játékok, mégis nagyon szerethetőek - a varázsukat éppen az egyediségük és természetességük adja. Én személy szerint különösen nagyon szeretek termésekkel munkálkodni azért, mert ahhoz, hogy egy-egy mogyoróba-dióba-tobozba belelássunk egy figurát, fantázia kell, és ezért mindenki mást és mást gondol ki ugyanabból. 
Mivel nemsokára begyűjtjük az idei terméseket, amiket majd jövőre használunk fel, mostanában a tavalyiakból igyekszünk alkotni valamit. Múlt ősszel egy séta közben gyönyörű makkokat találtunk, nagyokat és hízottakat, ezekből még volt néhány darab, úgyhogy közszemlére tettem őket, és feltettem a kérdést: mit készítsünk ezekből? A Nagyobbik halacskákat látott a makkokban, én kis fészkeket gyártottam volna gallyakból, és ezekbe makkmadarakat ültettem volna (esetleg karácsonyfadísznek....), Ő egy olyan órát készített volna, ahol a számokat makkok jelképeznék, a Kisebbik meg azt mondta, ezek mókusfejek. És ahogy rámeredtünk a makkokra, hirtelen mindannyiunknak egyértelművé vált, ezek tényleg leginkább mókusfejek. Úgyhogy már csak a fejen kívüli részeket kellett kigondolni :-)

Végül ehhez egy másik termésfajtát vettünk elő, amiről nem tudom, mi - esetleg Ti? :-) 





 A két termésfajtát ragasztópisztollyal egymáshoz ragasztottam:





Ezután egy nagyobb tobozról szirmokat törtem le, és ezeket ragasztottam  a láb helyére.





A jellegzetes bozontos farok elkészítésénél kénytelenek voltunk eltérni a természetes vonulattól, és többször meghajlított zseníliadrót került a leendő mókusok hátsó feléhez.





Mancsként szintén tobozszirmot kaptak a mókusok, a fülek helyére pedig apró filcdarabokat ragasztottunk. A mókuspofit alkoholos filccel rajzoltuk meg.





Egy fadobozban hevenyészett lakot rendeztünk be az újdonsült mókusoknak, és pont úgy pózoltak a fényképezőgépnek, mint a lakberendezési magazinokban a hírességek lakásfotózáskor :-)






















































22 megjegyzés:

  1. Hát ezek valami hihetetlenül édesek lettek. :) Pont jókor jött az ötlet, így "legálisan" rabolhatom le az idei makktermést a legközelebbi túránkon... erre már a vőlegényem sem mondhatja, hogy kacatgyűjtés! :D

    Egyébként a másik termést gubacsnak hívják, és egy bizonyos gubacsdarázs nevű jószág alkotja. Ez az ő nyálából képzett speciális habból "készül", ami megmerevedik. Általában a lárváit kelteti ebben, amennyiben pontosak az információim. Magyar cserkészek kedvelt nyakkendógyűrűje két végén levágva, közepén kifaragva. De azt hiszem, szalvétagyűrűnek is remekül mutathat. :) Elárulnád nekem, hol találtad őket? Cserkészvezetőként mindig megszállottan vadászom őket, mert sajnos kifaragott állapotukban elég könnyen törnek, és mint tudjuk, a kiscserkész kezei közt csak az nem válik porrá, ami eredetileg is az volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Mogyee! Nagyon köszönöm az információt, megjegyzem, hogy ez a gubacs, jó végre tudni :-) Mi mindig Gödöllőn, a kastély parkjában szoktuk ezeket gyűjteni, hátul, a pálmaház melletti fás részen van belőlük mindig rengeteg. Nem tudom, ez közel van-e neked, ha nem, akkor majd írj privátban, és ha hétvégén gyűjtünk, küldök belőle!
      Ezt sem tudtam, hogy így vágható-faragható, annyira keménynek tűnik! Ki is fogom próbálni :-)

      Törlés
  2. nem faragni kell, hanem fűrészelni a gubacsot, elég a fémlap, de kisfogú, apám szerint vasvágó fűrészlap tökéletes hozzá és utána lehet késsel igazítani.

    VálaszTörlés
  3. Annyira aranyosak! Hogy neked mennyi fantáziád van, elképesztő :)

    VálaszTörlés
  4. Én úgy tudom, hogy tényleg a gubacsdarázs vagy más rovar okozza, de nem annak a nyálából van, hanem a növényből; mintegy védekezésképpen növeszti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem eddig nem is volt semmi információm erről, de magát a dolgot nagyon kedvelem, ezerféle figurát lehet belőle készíteni :-)

      Törlés
  5. Kedves Levendulalány!
    Gyönyörűek a termésfigurák (és más munkáid is)! Én is cserkészvezetőként rögtön válaszoltam volna a gubacsos kérdésre, de úgy látszik már megelőztek. :)
    Szép napot! Móni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Igen, szerencsés vagyok, hogy ennyi kedves segítőkész olvasó jár erre...

      Törlés
  6. Ohhhhhhhhhhhh................so cute!! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon aranyos kedves kis figurák!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon helyesek ezek a mókuskák! Ügyes vagy!
    A Kisebbik anyukája nyomdokaiba lépked, ha csak ránéz a makkra, és látja benne a mókuspofit....
    Ő is nagyon kreatív.
    😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hatalmas fantáziája van... még rajtam is túltesz :-)

      Törlés
  9. Nagyon helyesek! Mi fel is törtünk egy ilyen gubacsot itthon, benne volt a darázs lárvája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, akkor lehet, hogy jó lesz nekem egészben is :-)

      Törlés
  10. Kedves Levendulalány! Köszönöm az ötletet, sikerült megvalósítanom is. Abból dolgoztam, ami a rendelkezésemre állt. Jobb híján dió lett a testük a mókusoknak, de igy is nagyon kedvesek lettek. Az iskolai termésbáb kiállításon nagy sikert arattak. Gratulálok a bloghoz, rendszeres olvasód lettem. Szeretettel, Gyöngyi

    VálaszTörlés
  11. Azt hittem már magamhoz tértem a mini dióegerek után, de most rájöttem, hogy mégsem a cukiságnak ezen a blogon nincs határa!

    VálaszTörlés