2015. október 15., csütörtök

Farmertökök


Ilyenkor ősszel, amikor úton-útfélen pirosló levelek tömegei jönnek szembe a legrövidebb úton is, az embernek (ez én vagyok most) mindenről őszi ötletei támadnak. Fatörzsről tökkészítés, fakanálról tökkészítés, és szakadt farmerről - tökkészítés. Igen, belátom, ez utóbbi kicsit hihetetlenül hangzik, de mégis így történt... a Kisebbik és Ő éppen egy napon szakítottak hordhatatlanra egy-egy farmert (ez valami ismeretlen genetikai törvény lehet), és mindketten rögtön hozzám szállították az értékes nyersanyagot. Én pedig mi másra is gondolhattam volna, mint a tökkészítésre - úgyhogy neki is láttam.

Teljesen varrásmentesen gondoltam kivitelezni a dolgot, ezért némi töprengés után a szakadt farmer mellé kikészítettem egy háztartási papírgurigát - hamarosan kiderül, miért :-)






 A nadrágszár alsó részét levágtam - kb. a kétszeresét a papírguriga hosszúságának.





 Fogtam a gurigát, beletettem a nadrágszárba, és az anyag alsó végét visszatömködtem a gurigába.





 Az így keletkezett "talpra" állítottam a farmerszárat:





Majd mindenféle anyagmaradékokkal kitömtem a farmerszárat, nagyjából olyan magasságig, ami megfelel egy tök arányainak - a guriga felesleges részét levágtam.





Az anyag felső végét visszatömködtem a gurigába.





Majd fogtam egy hosszú spárgadarabot, áthurkoltam a farmercsomag tetején, aztán ugyanezt alul, megint felül, és így tovább, amíg nyolc részre osztottam a spárgával az egészet.






Zsákvászonból leveleket vágtam, és a tök tetejére ragasztottam.





A spárgavégeket kicsit bevizeztem (így jobban alakítható), és szorosan egy fogpiszkáló köré tekertem - erről lehúzva épp olyan kunkori lesz, mint a tökindák. Már csak egy faágat szúrtam a tök közepébe (a visszatűrt anyag ezt kényelmesen megengedi), és ezzel készen is lett. 
A tök alapanyagának korábbi tulajdonosainak rendkívül tetszett a végeredmény - úgy vélték, igazi megkönnyebbülés, hogy van értelme elrongyolni a nadrágokat.... :-)









































9 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány, ez valami "növényi"!! Fenomenális! MÁrti

    VálaszTörlés
  2. It's magical, reminds me 32° 27' 44.9" N 97° 57' 48,3" W

    VálaszTörlés
  3. A napokban hiába mondtam a nagylányomnak,hogy ne dodja ki a szakadt farmerját,ha ezeket a tököket elöbb láttam volna,kikukáztam volna.
    Nagyon tetszenek!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszenek! Szerintem pulóverujjal is működhet a dolog, ha az van kéznél :-)

      Törlés
  4. Belle, belle belle! Adorabili queste zucche! :)

    VálaszTörlés
  5. thank you for the pattern, i like it

    VálaszTörlés