2015. szeptember 3., csütörtök

Sellők


A sellők mindig népszerűek a kislányok körében - ezért érdekes, hogy aránylag keveset lehet kapni belőlük a játékboltokban, leszámítva persze a B betűs babát, amit a gyártók sellőként is rózsaszínbe és glitterrengetegbe fojtanak. Ezért gondoltam, leírom, hogyan készítettem sellőket egyszerű itthoni hozzávalókból: azaz papírgurigából, újságpapírból, színes papírból, maradék fonalakból - az elkészült hableánytrió pedig nagyon jól szerepelt játszhatóság terén is. No jó, vízbe a sok papírféle miatt nem lehet tenni, de ezt talán ki lehet magyarázni. :-)


A sellők leglényegesebb összetevőjét az egyszerű háztartási papírgurigák képezték - mivel egy triót terveztünk készíteni, rögtön három darabot vettem elő:





 A gurigákat krémszínű akrillal festettem le:





A gurigák tetejére különféle maradék fonalakból ragasztottam hajat, ragasztópisztollyal. A fonalak közt volt vékonyabb-vastagabb, pasztell és neon színű is, de gondoltam, a tengerben a piros kivételével minden szín elmegy egy hableány hajának :-)


 

 
 Következhetett a halfarok előkészítése: ehhez nagy ív újságpapírt összegyűrtem, majd hurkává formáztam, a végét csúcsosra alakítva - ezt a papírtömböt tettem a gurigák belsejébe, a csúcsos részt kívül hagyva. Az újságpapír egyébként arra is nagyon jó, hogy erős tartást ad a gurigáknak, így nem tudnak később benyomódni.





Beragasztóztam a gurigák alsó részét, és egy nagyobb darab kék selyempapírral (bármilyen vékonyabb papír megteszi) betekertem.





Ott, ahol a borítás alatt véget ért az újságpapírcsúcs, megtekertem a selyempapírt, majd a végeit halfarok formájúvá vágtam.





Végül már csak be kellett fejezni a vízi leányzót: a guriga két szélére lyukat fúrtam, ezekbe szúrtam a karként funkcionáló zseníliadrót-darabot. Megrajzoltam az arcot alkoholos filccel, végül pedig ragasztópisztollyal felrögzítettem minden sellő kötelező fehérneműjét. :-)





  Ezzel el is készültek a gurigasellők - és rögtön népszerűvé is váltak így szárazon is. :-)































2 megjegyzés:

  1. Én ezt már nem bírom! :) Hogy születnek ezek az ötletek? :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz lett! Még hogy a piros szín nem való, és Ariel??? :D Gratulálok a kreativitásodhoz, csak ámulok és bámulok folyamatosan... Dóri

    VálaszTörlés