2015. szeptember 12., szombat

Gombdíszek


Már annyit áradoztam a házi porcelángyurmáról, hogy akár rá is unhattatok, de én még mindig nem, úgyhogy ez a bejegyzés is erről fog szólni :-) Még egy tavalyi karácsonyi vásárban láttam óriási, fából készült gombokat, amelyekkel ott fenyőfát dekoráltak - akkor rögtön el is határoztam, a következő évben a mi fánkon is lesznek gombok. Persze a karácsony még arrébb van, és én még véletlenül sem kezdek el így szeptemberben készülődni rá, nem, neeeeem. Az őszt is ki kell élvezni, és még el sem készítettem a szokásos őszi ajtókoszorúnkat, tehát egyelőre a karácsony meg sem fordul(hatna) a fejemben. De azért azok a karácsonyi gombok mégis egyre többször eszembe jutnak, és arra gondoltam, azért lehetne egy főpróbát rendezni a gombkészítésnek, nem fenyődíszként, nem, neeeem, hanem csak mondjuk csomagdíszként. Elvégre egész évben bármikor adhatunk ajándékot, amin mindig jól mutatna egy extra méretű gomb - legalábbis abból indulok ki, hogy én szívből örülnék neki, közel sem csak karácsonykor.
Így aztán nem is sokat tétováztam a dolgon, nálunk szódabikarbóna és keményítő mindig van betárazva, úgyhogy összedobtam a porcelángyurmát a már leírt módon, és nekiláttam.

Kellő kihűlés után kinyújtottam a gyurmát:





 Két, viszonylag nagy fánkkiszúróval kivágtam a formákat (persze szélesebb szájú bögre-pohár-üveg is megteszi):





A gombok belső peremét poharakkal formáztam meg - ezeket egyszerűen csak a gyurmakörökre nyomtam, persze nem nagyon, csak hogy a körvonal meglegyen.










A gomblyukakat filctollkupakkal és szívószállal lyukasztottam ki.





Sütőpapírral ellátott sütőlapra sorakoztattam a gombokat, és 50 fokos sütőben másfél órát szárítottam őket, néha meg-megfordítva, hogy a gombok mindkét oldalát érje a hő.





Miután kihűltek, fehérre és világosbarnára festettem a gombokat.





És persze volt, amelyiket ki is mintáztam, hogy ne legyenek teljesen egyformák.





És ezután már csak a főpróba volt hátra: teszteltem, hogy mutatnak a legegyszerűbb, legolcsóbb barna csomagolópapíron - és úgy érzem, nagyon is jól... őszintén szólva alig várom már, hogy egyszer majd a karácsonyfára is... :-)








































16 megjegyzés:

  1. Milyen fantasztikus ötlet!!! Nagyon kreatív vagy!!!:o)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jólesik, hogy így látod, köszönöm! :-)

      Törlés
  2. Ma éjjel végignéztem az őszi dekorációidat :)))))
    Nagyon várom az idéni ajtódíszedet is 😊!

    Addig is köszi a mai ötletet , fenséges! !!!


    Én sem gondolok még karácsonyra, neeeeeem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is szabad, neeeem :-) :-)

      Holnap érkezik az idei ajtódísz :-)

      Törlés
  3. Csodálatosan szép lett! Annyira ügyes vagy! Imádom a blogodat!

    VálaszTörlés
  4. Zseniáááááális!!! Már beindult nekem is a fantáziám, köszi az ötletet.

    VálaszTörlés