2015. szeptember 29., kedd

Balerinák ruhacsipeszből


Olyan nagyon kreatív ötletre bukkantam a Krokotak oldalon, hogy talán még sosem sajnáltam ennyire, hogy ez nem nekem jutott eszembe... balerinákat készítettek ruhacsipeszből, és teljesen lenyűgözött a dolog ötletessége, azonnal tudtam is, hogy ezt nekem reprodukálnom kell. De azért szerettem volna az eredeti verzióhoz képest kicsit jobban kidolgozni a kis táncosnőket, némileg látványosabb és nőiesebb formába hozni őket, hiszen annyira megérdemlik - egy ruhacsipesz számára azért ez komoly karriert jelent, előrelépés juttatásokkal és extra ruhapénzzel :-)

A kiindulási alap a lehető legszimplább fa ruhacsipeszek kis kupaca volt:





 Szétbontottam a csipeszeket:






 Majd a csipeszfeleket egymásnak fordítva összeragasztottam.





Az így kapott figurákat krémszínűre festettem:





Száradás után fehér felsőt festettem akrillal a figurákra, csinosan :-)





Fonalból kis kupacokat kötöttem, ezeket a figurák tetejére ragasztottam. Alkoholos filccel megrajzoltam az arcokat és a balettcipők kötőit, végül pedig magát a cipőt is megfestettem kékkel.


 


Már csak a tütük voltak hátra. (Meggyőződésem, hogy a legidétlenebb szavak versenyében orrhosszal veri a mezőnyt a tütü.)
Ezekhez sima A/4-es géppapírból levágtam egy 4 cm szélességű csíkot, amit fél cm-enként harmonikára hajtogattam:






 A hajtott papírt hosszában kettévágtam, és a két vékony csík széleit egymáshoz ragasztottam - így lett belőlük egy kör alakú, hajtott papírgyűrű:





A balettszoknyát, akárcsak a zseníliadrótból vágott karokat, ragasztópisztollyal rögzítettem a lányokra - ebben van némi türelemjáték-beütés, de azért nem reménytelen dolog. A karok végére utolsó lépésként még egy-egy pici fagyöngyöt ragasztottam, és ezzel elkészültek a balerinák, akiknek az ötletéért még egyszer köszönet a Krokotaknak - igazán vidám kis társaság lettek. :-)























































7 megjegyzés:

  1. A tieid sokkal édesebbek lettek.... ☺️

    VálaszTörlés
  2. Nagyon helyesek, érdekelne, miből van a karjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zseníliadrótból, ragasztópisztollyal rögzítettem.

      Törlés
  3. Fenomenális! Balerina rajongó lányomnak mindenképp elkészítem. :-)

    VálaszTörlés
  4. Esetleg, ha készítesz még egy csipesz katonát, akkor karácsonyi dekoráció is lehet belőle (lsd: Diótörő). :)

    VálaszTörlés
  5. Fenomenális!
    Csak tátom a számat, hogy mennyi jó ötleted van! :)

    VálaszTörlés