2015. szeptember 15., kedd

Az idei őszi koszorú


Már töprengek egy ideje, milyen is legyen az idei őszi koszorú - először kicsit mesebeli hangulatút akartam, gombákkal és sünikkel, de végül egyszerűen természetes lett. "Csak" természetes, de mégis így a legszebb, sokféle terméssel, mogyoróval, gesztenyével, dióval, csipkebogyóval, a természet számtalan apró őszi ajándékával.  Egy bűnözés van csak rajta, a pici zöldalmák - de ezeket tavasz óta őrizgetem, hogy majd, majd az őszi koszorúra... így aztán mindenképpen ott volt a helyük, még ha nem is teljesen igaziak :-)


Szalmakoszorú volt az alap, amire dolgoztam:





 Ragasztópisztollyal rögzítettem mindent az alapra, elsőként néhány pirosodásnak indult levelet - ezeket csak azért tettem a koszorúra, hogy ha itt-ott a termések között átlátszik az alap, legyen benne rőt szín is, ne csak szalmasárga.





 Elkezdtem felrögzíteni a terméseket. Szinte mindenből a tavaly gyűjtötteket használtam, szándékosan - ha például megvártam volna a gesztenyeérést, és friss vadgesztenyéket tettem volna a koszorúra, két héten belül az összes lepotyogna. Ahogy elveszíti a nedvességét, megváltozik a térfogata, és egyszerűen leugrik a ragasztóról, ezért célszerű érettebb terméseket használni.






Így haladtam az alap beborításával, felrögzítve persze a különös gonddal őrizgetett zöldalmácskákat is.  :-)


 
 

 Egy kis idő és néhány ragasztópisztoly-patron elfogyasztása után befejeztem az alap beborítását.





 Még további csipkebogyókkal és faágszeletekkel egészítettem ki a látványt, ellenőriztem, nem maradtak-e nagyobb rések, majd felragasztottam az alap hátoldalára egy spárgából kötött akasztót, és ezzel el is készült az idei őszi ajtódíszünk. Én ezzel remélem, hogy szépséges, hosszú őszünk lesz - ez mind közül a kedvenc évszakom....









































10 megjegyzés:

  1. Igazán őszi! Valóban jó lenne egy szép ősz végre... Olyan régen volt már.

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosan szép lett! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, én is kedvet kaptam hozzá!
    Egy kérdésem lenne: a koszorú hátsó oldalát (ami az ajtó felé esik) is szoktad díszíteni?
    Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű!! :-) ihletet kaptam tőle! van otthon pár koszorú alap, lehet készítek egyet én is :-)

    VálaszTörlés